Gabriel Panaiet a înscris mai multe propuneri de logo în cadrul competiției Constanța Logo Challenge. Toate au avut o etapă comună: documentarea riguroasă. Procesul lui de creație începe cu cercetarea domeniului, parcurgerea detaliată a brief-ului și crearea unui moodboard pentru a contura o direcție generală. Abia apoi invocă inspirația și începe să schițeze idei pe hârtie.
"Sunt adeptul creionului și hârtiei pentru a concepe și schița idei (pentru că mi-e mult mai ușor să transpun imaginile din creierul meu direct pe hârtie decât digital), cel puțin în stadiul inițial", povestește Gabriel.
Povestim în continuare cu Gabriel despre parcursul lui în domeniul creativ, participarea la competiția de creație “Identitatea vizuală a Constanței - Orașul îmbrățișat cu marea” și care au fost provocările și sensibilitățile în crearea unui logo pentru Constanța.
Bio pe scurt
Am 39 de ani, născut în județul Buzău, unde și locuiesc în acest moment, dupa ce am petrecut câțiva ani în străinătate. Background-ul meu este de matematică-informatică, însă mereu am avut o afinitate pentru artele vizuale de toate felurile (ilustrație, pictură, grafică, cinematografie).
Cu grafica digitală am cochetat încă din liceu, de prin 1999 mă jucam cu Photoshop 5, editând fotografii la modul simplist, iar mai departe cu primii pași în crearea de pagini web cu HTML și CSS. Așa mi-am descoperit o pasiune pentru grafica digitală, manipulare foto, crearea de pagini web (WWW era încă destul de "tânăr" pe atunci). Tot în acel timp am început să aflu despre snowboarding și am căzut, așa, într-o gaura de iepure cu sportul acesta, urmărind absolut toate filmele despre snowboarding din acea perioadă. Multe din modelele de plăci de snowboard aveau grafică foarte interesantă și diferită, iar asta m-a atras să aflu mai multe despre cum era concepută, diferiți artiști care le-au realizat etc.
Începutul în design
Odată ajuns la București la Facultatea de Cibernetică prin 2003, a fost nevoie să mă autosusțin financiar, așa că am reușit să mă angajez ca junior web designer la o firmă mică, de apartament. Acolo am învățat foarte multe lucruri pe care nu cred ca le-aș fi putut învăța altfel: cum să lucrezi constrâns de un deadline, tehnici mai avansate de design, am început să lucrez cu Adobe Flash -- pentru cei bătrâni, care îl țin minte :), am descoperit și Adobe Illustrator cu care făceam grafică vectorială.
Am învățat mai mult singur, urmărind tutoriale de pe internet, dar și din toate job-urile pe care le-am avut (web designer, graphic designer) am învățat mereu câte ceva nou. Procesul de învățare nu pot spune că s-a oprit vreodată, acest domeniu fiind în continuă și rapidă dezvoltare și evoluție chiar și în ziua de azi. Sunt adeptul creionului și hârtiei pentru a concepe și schița idei (pentru că mi-e mult mai ușor să transpun imaginile din creierul meu direct pe hârtie decât digital), cel puțin în stadiul inițial.
Participarea la Constanța Logo Challenge
Am ajuns să particip la această competiție din pură întâmplare, după ce am dat click pe un banner legat de competiție. Mi s-a părut interesantă, mi-a plăcut și brief-ul și provocarea de a concepe un brand al unui oraș precum Constanța.
Procesul de creație
Pentru că am trimis mai multe concepte, o sa aleg să detaliez unul din ele mai jos (Concept 06). Procesul meu de creație începe aproape de fiecare dată cu documentarea (citesc despre domeniu, brief-ul, condensez anumite cuvinte-cheie etc.), după care îmi creez un moodboard pentru a găsi o direcție generală în care vreau să mă îndrept ca look & feel. După aceea, pot începe să schițez idei pe hârtie.
Punctul de plecare
Am plecat de la ideea de mozaic cultural, interconectat cu celelalte arii: istorie, gastronomie, atracții turistice. Am creat o varietate de forme, mai mult sau mai puțin abstracte (dar, important, geometrice și cu anumite proporții) prin care sa reprezint acest mozaic, "mascat" în litera C.
Surse de inspirație
Sursele de inspirație au fost multiple, inclusiv brand-ul orașului Porto, sau alte orașe multiculturale cum ar fi Berlin, San Jose precum și varii proiecte ale unor ilustratori și brand designeri de pe Behance, Dribbble etc.
Cea mai grea parte
Găsirea unui layout echilibrat și recognoscibil, care să nu fie excesiv de încărcat și care să poată rămâne lizibil și la dimensiuni mici.
Provocări când lucrezi la un logo de oraș
Consider că este foarte important să se transmită esența orașului, în special contextul cultural și istoric, fără a te pierde prea mult în detalii artistice, complicând prea mult compoziția. Foarte important este și să țin cont de ecosistemul din care acest logo va face parte și cum va arăta pe toate materialele care vor comunica acest brand.
Ceea ce-l face special este faptul că, după părerea mea, transmite caracterul modern al orașului, legătura lui cu marea și soarele, precum și varietatea interconectată de culturi, bogăția istorică și naturală.
Sensibilități
In cadrul acestui concept (06) am încercat să țin cont de diversitatea domeniilor asociate cu orașul Constanța (istorie, natură, cultură), păstrând un look & feel contemporan.
Ce îți vine prima dată în minte când te gândești la Constanța
Clădirea-emblemă: Cazinoul și faleza, marea și, implicit, plaja și soarele, dar și bogăția istorică a unui oraș mai "bătrân" de 2000 de ani.
Cum ai descrie orașul într-o propoziție
Poarta României către mare.
Relația ta cu orașul Constanța
Nu pot sa zic că am o relație personală dincolo de cea de turist sau vizitator, dar revin de fiecare dată cu plăcere.
Harta personală
O hartă parțial nedescoperită încă, pe care apar: Cazinoul, faleza, parcul Carol, plaja, Academia Navală.
Participă și tu la Constanța Logo Challenge. Citește cu atenție brieful, lasă-te inspirat de energia și poveștile orașului, creează un logo care să definească cât mai bine Constanța și înscrie-te în concurs până pe 15 martie.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii.