Media Fact Book 2025: Venituri nete totale de 847 milioane de euro, estimate pentru sfârșitul acestui an, pentru piața de media din România

Media Fact Book 2025: Venituri nete totale de 847 milioane de euro, estimate pentru sfârșitul acestui an, pentru piața de media din România

Piața de media din România a crescut, în 2024, la 795 de milioane de euro.

Piața de media din România a crescut cu 10% în 2024, față de anul precedent, ajungând la o valoare netă estimată de 795 de milioane de euro, conform Media Fact Book 2025 – singurul raport complet de analiză a industriei locale de media și publicitate.

Această evoluție a fost susținută pe de o parte de consumul intern crescut, determinat de majorările salariale în sectorul public si pe de altă parte, de difuzarea unor evenimente de amploare precum Campionatul European de Fotbal UEFA sau Jocurile Olimpice.

„Anul 2024 a confirmat că industria media din România are o capacitate remarcabilă de creștere continuând trendul ultimilor ani. Deși 2025 vine cu mai multe incertitudini economice și politice, estimările rămân pozitive. Vom avea nevoie de și mai multă adaptabilitate în alegerea mixului de media potrivit fiecărui brand, ținând cont de ritmul rapid cu care se schimbă comportamentele de consum”, Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative România.

 

Comportamentul de consum: cumpărători mai prudenți, dar mai conectați

Consumul populatiei rămâne pe un trend pozitiv, dar consumatorul este mai bine calculat. Românii sunt ambițioși, sociabili și sensibili la preț, dar caută tot mai mult branduri autentice, locale și utile. În 2025, vedem o creștere a atașamentului față de produse românești, formate digitale eficiente și experiențe personalizate. Platformele digitale sunt în continuare foarte folosite, atât pentru informare, cât și pentru decizia de cumpărare, iar ca noutate Generative AI începe să conteze tot mai mult în procesul de decizie.

 

Retail, Healthcare și Food&Beverages – cele mai importante sectoare media

Retail-ul a fost din nou liderul pieței în 2024, cu 28% din totalul veniturilor nete estimate (+25% față de 2023). A fost urmat de Healthcare, cu 17% (+10% față de 2023) și Food&Beverages, cu o cotă de 12% (+14% față de anul anterior).

În ceea ce privește evoluția pe vehicule media, vedem că în 2024 aproape toate mediile au înregistrat creșteri, astfel:

  • TV: 408 milioane de euro (+11%) – conținutul de calitate și evenimentele sportive majore au dinamizat segmentul; pentru 2025 se estimează o creștere mai temperată de până în 5%, la o valoare a pieței de 426 milioane de euro;
  • Digital: 298 milioane de euro (+10%) – cu investiții majore în video și social media; pentru 2025, se estimează o nouă creștere de +10% până la 327 milioane de euro;
  • OOH: 47 milioane de euro (+12%) – peste estimările inițiale, datorită cererii mari din categoria retail dar si a expansiunii DOOH; previziunile pentru 2025 indică o creștere de 5%, la 49 milioane de euro;
  • Radio: 38 milioane de euro (+8%), în creștere constantă; așteptările pentru 2025 se situează în jurul valorii de 40 milioane de euro;
  • Print: 4,5 milioane de euro (-10%), iar estimările pentru 2025 arată că ar urma să scadă cu încă 10% până la 4,1 milioane de euro.

 

2025: anul prudenței și al reechilibrării media

După un an 2024 marcat de creșteri, 2025 se conturează ca un an de expansiune moderată, în contextul unui climat economic tensionat și al instabilității politice prelungite. Deficitul bugetar ridicat și întârzierea reformelor fiscale au afectat apetitul investițional în prima parte a anului. Totuși, estimările din Media Fact Book indică o creștere de 6,5% a pieței totale de media, până la 847 milioane de euro, net, până la finalul anului.

În acest climat, brandurile își regândesc strategiile, pun accent mai mare pe eficiență, targetare contextuală, conținut local și formate cu impact demonstrat (ex: video, performance media, retail media). Mixul de media devine tot mai personalizat în funcție de industrie, obiective și comportamentul consumatorilor.

Informațiile au fost extrase din Media Fact Book, ghid editat anual de agenția Initiative, începând din 1997.

Initiative este una din cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.

Initiative este membră a Interpublic Group of Companies şi este afiliată reţelei internaţionale Initiative Worldwide. În România, Initiative face parte din Lowe Group, care include și agenţiile MullenLowe (agenție integrată de marketing și comunicare), Golin (relații publice), Medic One (comunicare în domeniul medical) și Path (unit-ul din Lowe Group specializat în analiza și interpretarea datelor).

Pentru mai multe informații vă rugăm să accesați: https://mediafactbook.ro/, Facebook sau LinkedIn.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Medic One Communication

Founded in 1999 by MD Oana Cociasu together with Veronica Savanciuc and other partners, Medic One is the first full-service communication agency in Romania to exclusively dedicate its activity to medical... vezi detalii »

Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related