Cum poate o întrebare să schimbe societatea? AHA Moments lansează Donate a Question  

Cum poate o întrebare să schimbe societatea? AHA Moments lansează Donate a Question  
  • În fiecare an, AHA Moments derulează peste 100 de studii comerciale și discută cu mai mult de 55.000 de români, acoperind toate categoriile de vârstă și toate gradele de urbanizare.
  • Puține domenii din România își permit cercetare de piață profesionistă, deși au nevoie de ea mai mult decât oricine. Rezolvarea? O soluție ingenioasă a echipei AHA: să folosească studiile comerciale aflate în derulare pentru a adăuga întrebări dedicate cauzelor sociale. 
  • Așa s-a născut Donate a Question – prima inițiativă de cercetare prin care resursele private se transformă în date care aduc valoare în societate și pot transforma România în țara pe care ne-o dorim cu toții. 

Donate a Question a fost lansat oficial în septembrie.
Pentru prima dată, un volum imens de date colectate din cercetări comerciale va fi folosit și pentru a sprijini domenii cu forță de transformare pe termen lung: educația și turismul.

Manuela Mancaș, fondator și CEO AHA Moments povestește:

„Anul acesta a început cu un sentiment de echilibru și recunoștință, lucrurile s-au așezat frumos pentru AHA în primii 5 ani și am simțit că e momentul să ‘pay it forward’. Și gândul acesta parcă a creat un magnetism aparte, pentru că au început să ajungă la noi multe proiecte frumoase, non-comerciale, pe care le știam și le admiram din public. Conectându-ne cu universul lor, am realizat câte provocări există și cât de mare este nevoia de date, dar și cât de mare este lipsa lor. În această intersecție s-a aprins ideea Donate a Question. Pe de o parte e o idee atât de simplă și la îndemână, clienții AHA donează câteva întrebări la finalul studiilor lor, dar pe de altă parte e un proces complex și sofisticat, pentru că în spate vorbim despre macro-baze de date, ponderări avansate și analize granulare care să ofere un ghidaj real partenerilor noștri. E exact ca promisiunea AHA în proiectele de zi cu zi ‘we bring simplicity into complexity’.”

Ideea este cu atât mai elegantă cu cât este și simplă. Prin Donate a Question, la finalul fiecărui chestionar sau ghid de discuție, echipa AHA Moments va adăuga întrebări suplimentare, care nu afectează obiectivele, resursele, costurile sau timingul studiilor clienților. Timpul și expertiza pentru interpretarea și analiza datelor sunt, mai apoi, donate de AHA Moments

Temele alese – educația și turismul – au fost selectate pentru că sunt domenii care creează schimbări durabile. Educația pune bazele gândirii critice, ale capacității de a naviga lumea cu încredere și este fundația drumului democratic al României.  

Turismul, pe de altă parte, valorifică bogățiile deja existente ale României și, practicat sustenabil, revitalizează comunități, sprijină economiile locale și conectează oamenii la potențialul țării.

La start, Donate a Question reunește patru parteneri vizionari: Ethical Media Alliance, Editura Nemira, Via Transilvanica și Destinația Anului.

„Uneori, o singură întrebare poate pune România pe hartă. Prin Donate a Question, destinațiile României primesc răspunsuri care inspiră idei și planuri mai puternice.” spune Mihai Bârsan, fondator Destinația Anului.

Tina Crețu, din echipa Via Transilvanica, remarcă și ea creativitatea ideii:

„Trebuie să recunosc că prima dată când am auzit de această idee, m-a fascinat. E genul de proiect pe care îți dorești să-l fi gândit tu. Și ce e și mai fain la el, pe lângă unicitatea gândului, e că cineva chiar îl pune în practică, îi dă viață. Cei de la AHA Moments și clienții lor duc mai departe una dintre misiunile definitorii ale proiectului nostru, Via Transilvanica, acela de a realiza un circuit social. Partenerii donează câte o întrebare din cele peste 100 de cercetări realizate anual, iar noi și alte organizații care se implică activ în zona educațională și turistică primim răspunsuri relevante de la zeci de mii de români. Pe acestea le utilizăm apoi în campaniile și acțiunile noastre, în favoarea unei țări și a unei societăți în care să ne dorim cu toții să trăim. Atât de simplu și de necesar”.  

Donate a Question începe din septembrie și, fiindcă e aproape de inima agenției, este gândit ca un program fără dată de final, care va însoți fiecare proiect AHA Moments. Este doar unul dintre demersurile prin care agenția arată că datele pot fi folosite pentru mai mult decât business.

„Echipa întreagă e foarte mândră de acest proiect, ne încarcă cu energie și suntem sincer măguliți să avem alături parteneri precum Nemira, Ethical Media Alliance, Destinația Anului și Via Transilvanica. Fiecare discuție cu ei a fost o scânteie idei și gânduri bune”, mai spune Manuela Mancaș.

Din echipa Donate a Question fac parte Ana-Maria Badea, Caterina Danilov, Ahmet Seit, Iulian Corneaciu și Manuela Mancaș. 

AHA Moments este de mulți ani recunoscută pentru inițiativele care stau sub semnul inovației. Cu cel mai mare ecou public este Raportul Pareto, o radiografie completă a contextului României de astăzi, de mare succes în rândul instituțiilor financiare, retailerilor, producătorilor FMCG. Raportul Pareto a ajuns la cea de-a cincea ediție și aduce în spațiul public date despre cum obiceiurile a 20% din populație, top earners în funcție de venit, influențează România. 

AHA Moments este o agenție locală de cercetare de piață, lansată acum mai puțin de cinci ani, dar deja prezentă în topul agențiilor de profil din România. Cu o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro și o echipă de experți cu 15–20 de ani de experiență recunoscută în industrie, agenția s-a remarcat prin relația de consultanță dezvoltată cu clienții săi și prin capacitatea de a derula proiecte cu un grad ridicat de complexitate: studii cu analize avansate, cercetări strategice ample sau proiecte cu logistică extinsă. În paralel, AHA a inițiat și cercetări cu rezonanță în spațiul public, precum studiul amplu derulat anual pentru competiția Destinația Anului sau proiectul Pareto Report.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related