Reclamele de Crăciun spun mereu ceva despre călătoria speciei din anul care se încheie. Anul trecut s-a simțit nevoia de evadare și, drept urmare, spoturile au fost invadate de personaje extravagante, roboți, lame, extratereștri și planete roz. În 2023, campaniile festive au adus tradiții noi. Și tot așa.
Dincolo de temele care conturează un fir comun, de la an la an, spoturile festive au mereu ceva universal, pufos și bun. Nu e consumerismul :) Nici clișeele. E un spațiu sigur, la care ne întoarcem cu nerăbdare. Locul în care ne amintim că lumea ar putea fi frumoasă.
Ce se întâmplă în 2025, după atâtea frici colective? Spotul John Lewis, cel mai așteptat în fiecare an, nu dezamăgește și vorbește simplu despre iubire, așa cum e nevoie uneori. Sunt și multe reclame cu umor. E nevoie de el, mai ales când așteptăm Crăciunul în trafic și ne înfrigurează inflația. Brandurile au adus la petrecere și staruri de toate mărimile. Și nostalgie.
Cea mai emoționantă reclamă însă, cea care arată, poate, cel mai bine lumea constrastelor în care ne aflăm, este cea pentru Shelter. Mai jos, câteva din versiunile Crăciunului, în viziunea creativilor și a companiilor:
John Lewis, Saatchi & Saatchi: Where Love Lives
Shelter, Don't Panic: Christmas appeal 2025
Home Instead, FCB Chicago: Home but not alone
Marks & Spencer: Driving Home
Chime, Mojo Supermarket: Jason Momoa’s Secret to Stress-Free Holidays
Lidl, Accenture Song: Why Do We Love Christmas So Much?
ASDA, Lucky Generals: A Very Merry Grinchmas
Sainsbury’s, New Commercial Arts: Unexpected Guest
Amazon: Joy Ride
Ocean Spray, Piggyback: Just Add Cran, Beware of Cranpus
GAP, Invisible Dynamics: Give your gift
Argos, T&P:
























