Produse din categoria branduri sau cum ajung brandurile in limbajul uzual

Cand pronuntam nume de branduri precum Coca-Cola, Adidas, Bic, nu ne referim intotdeauna la ceea ce reprezinta ele in manualele corporatiste de brand. De cele mai multe ori, simplificarea ne face sa le atribuim brandurilor sensuri mult mai generoase decat si-au imaginat creatorii lor vreodata. De obicei se intampla asa: ceri un Pepsi la bar si ti se aduce o Coca-Cola, vrei sa scoti ceva la imprimanta, ti se indica Xerox-ul din colt, unde normal ca au de vanzare si Bic-uri, adica aparate de ras Gillette. Mai jos am incercat sa aflam de la cativa specialisti in comunicare cum ajunge un brand sa fie sinonim cu o intreaga categorie de produse, si daca are cineva de castigat de pe urma acestei mutatii.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Sectiune


Comentarii

Petru Virna
acum 11 ani
Da si acest punct de vedere este real si interesant, dar sa nu uitam, ca acele alte valori pe care le exprima un brand, tin in special de calitatile exceptionale ale unui produs fata de altul. Addidasi erau si inainte sa apara firma addidas, copiatore erau si inainte sa apara xeroxuri:)), si tot asa mai departe. Deci principiile de baza care au stat la impunerea brandurilor ca reprezentative pentru nisa careia i se adreseaza au fost altele: calitate, mondenitate, modernitate, impresionabilitate etc pentru ca lista e foarte mare si sunt valori care se iau in calcul mult mai mult decit valorile asociate unei marci. Sa fiti iubiti,

AVVIS



Related