Face comunicarea brandului echipa buna cu fotbalul?

Fie ca sunt sponsori oficiali sau asociati de ocazie cu imaginea fotbalului de campionat european, brandurile s-au comunicat intens targetului microbist din Romania la Euro 2008. IQads a intrat in culisele unor branduri consacrate in comunicarea "pe fotbal" si a aflat despre aceasta asociere de la Ioana Bulat (Corporate Affairs Manager, Inbev Romania), Costin Uzun (Brand Manager Gillette Romania), Denisa Mateescu (General Manager Romania si Regiunea Balcanilor, MasterCard Europe) si Paul Markovits (Senior Director, Brand and Marketing Communications, Vodafone Romania).

Motivele asocierii cu fotbalul sunt diferite de la un brand la altul. Vodafone si Bergenbier vad un liant emotional direct intre fotbal si profilul consumatorului, Gillette se asociaza cu fotbalul pentru imaginea performantei pe care o transmite sportul rege, iar MasterCard si-a creat o strategie de marketing pornind de la eliminarea barierelor culturale prin fotbal.

Toate brandurile mentionate au consolidat asocierea cu fotbalul prin parteneriate oficiale cu echipa nationala a Romaniei sau cu federatiile internationale de fotbal. MasterCard este sponsor oficial al UEFA din 1992, iar Gillette are o istorie de parteneriate fotbalistice internationale inca din 1970. Bergenbier a sarbatorit 10 ani de cand a devenit contractual "berea fotbalului romanesc", iar Vodafone a semnat ca sponsor oficial cu Federatia Romana de Fotbal in 2006.

Marketerii din Romania care integreaza aceste branduri pe o platforma de comunicare pe fotbal, pe langa cea obisnuita, sustin ca nu intampina dificultati de integrare, ci dimpotriva, intra pe un teren mai facil comunicarii brandului lor. "2008 este un an important pentru fotbalul romanesc. Orice suporter adevarat se imbraca in galben pentru a-si arata sustinerea fata de echipa nationala de fotbal. Bergenbier a dat tonul adoptand o noua eticheta, in totalitate galbena, chemandu-i pe romani sa-i urmeze exemplul si sa-si exprime loialitatea fata de echipa national, imbracati in galben", spune Ioana Bulat, Corporate Affairs Manager pentru Inbev Romania.

Bergenbier s-a folosit de culoarea galben ca identitatea vizuala a brandului inca din 2002, cand a initiat campania "Fii alaturi de nationala! Fii in galben!", un liant puternic intre suporteri, jucatori si produsul unui sponsor oficial.

Pentru Vodafone, legatura cu consumatorii s-a produs prin crearea unui puternic content dedicat fotbalului prin mijloacele tehnologice de care dispun chiar produsele pe care brandul le vinde. "Vodafone Romania a oferit si continua sa ofere clientilor sai continut unic din fotbal in portalul Vodafone live!. Prin acest parteneriat, clientii Vodafone Romania pot urmari, in direct si gratuit pe telefonul mobil toate meciurile pe care echipa nationala de fotbal a Romaniei le joaca in tara, au acces la scoruri live prin alerte SMS, pot descarca gratuit imagini cu echipa nationala, la care se adauga nenumarate concursuri cu premii", declara Paul Markovits, Senior Director, Brand and Marketing Communications, Vodafone Romania.

Vodafone a mizat pe entuziasmul tuturor romanilor, ai fanilor si sustinatorilor care simt aceeasi apartenenta la echipa nationala, indiferent de cluburile pe care le sustin. Este ceea ce a facut si MasterCard ca strategie de comunicare, focalizandu-se, insa, pe publicul utilizator de carduri. "Anul acesta, am implementat in Romania campania promotionala MasterCard Follow your team impreuna cu 22 de institutii partenere. Plecand de la conceptul bine cunoscut "Priceless", sloganul campaniei a fost: "Sa-ti incurajezi echipa pana la capat, de nepretuit". Campania a fost realizata pe plan local, si numai spotul TV a fost preluat si apoi adaptat. Totodata, promotia a fost prezenta si pe ecranele bancomatelor administrate de partenerii financiari implicati. Posesorii de carduri MasterCard au avut la dispozitie si site-ul dedicat campaniei, unde au gasit toate informatiile necesare", spune Denisa Mateescu, General Manager Romania si Regiunea Balcanilor, MasterCard Europa.

MasterCard s-a diferentiat in comunicare prin folosirea bancilor ca modalitate de popularizare a platformele de carduri MasterCard, inclusiv prin crearea unor carduri special dedicate Euro 2008.

Daca strategia de unificare a suporterilor sub aceleasi culori ale nationalei Romaniei a fost uzitata in diferite forme de catre Bergenbier, MasterCard si Vodafone, Gillette merge pe directia emotiilor personalizate, de tip "support", care apeleaza la sperantele in performanta ale fiecarui suporter in parte. "Scopul campaniei Gillette este acela de a descoperi copii talentati si de a-I promova catre sportul de inalta performanta. Campania "Gillette - Descopera invingatorii de maine" a convins numerosi consumatorii din Romania ca in fiecare dimineata in care se barbieresc pot sustine formarea unei noi generatii de aur si pot sprijini astfel viitorul fotbalului romanesc. Consideram ca aceasta campanie a ajutat la conturarea imaginii Gillette in Romania ca o marca ce sprijina descoperirea si pregatirea unor tineri pentru a deveni sportivi de mare performanta si in acelasi timp ofera tuturor posibilitatea sa contribuie la acest lucru", este de parere Costin Uzun, Brand Manager Gillette Romania.

Cu o strategie sustinuta de comunicare pe fotbal, marketerii sustin ca rezultatul echipei nationale a Romaniei la Euro 2008 nu a influentat in vreun fel atitudinea suporterilor fata de brandurile pe care le conduc.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Related