Punctul de vedere Brandient despre brandul de turism al Romaniei

Brandient isi exprima punctul de vedere despre brandul de turism al Romaniei:

In primul rand, ne vom abtine sa emitem judecati de valoare asupra pozitionarii, logoului etc, intrucat aceste afirmatii ar fi percepute ca fiind subiective, data fiind participarea Brandient (in consortiul condus de Wally Olins) la licitatia pentru realizarea brandului de turism al Romaniei. Trebuie insa sa facem urmatoarele precizari, in interesul unei dezbateri relevante.

1. Caietul de Sarcini al licitatiei prevedea in mod expres: "[..] vom descalifica de la inceput fiecare companie care nu este o firma specializata de consultanta de brand". In acest sens trebuie precizat ca firma THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA, castigatoarea licitatiei, nu este o firma specializata de consultanta de brand. In timpul procedurii de atribuire, Ministerul Turismului a invocat lipsa unui criteriu legal care sa evalueze aceasta specializare. Chiar si in lipsa unui astfel de criteriu legal, Ministerul Turismului ar fi putut solicita consultantilor sai de specialitate (IAA, UAPR) sa avizeze, iar acestia ar fi putut accesa website-ul firmei THR (www.thr.es), sectiunea Servicii, unde apar 18 tipuri de servicii, fara a fi mentionat cuvantul branding. Plansele cu diverse logouri de tara, vehiculate in prezentarile oficiale, creeaza, prin omisiunea altor informatii, impresia gresita ca THR ar fi creat de exemplu logoul Spaniei sau al Greciei etc, ceea ce nu este real, in multe din aceste proiecte THR fiind realizatorul planului de marketing turistic sau oferind alte servicii conform specializarii sale.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Related