[Digital Buzz] Webstyler a obtinut 3 premii la Internetics 2009, cu "Lumea fara Zero" (Coca-Cola Zero)

Digital Buzz cu Bogdan Nitu (General Manager, Webstyler)

IQads: Anul trecut, inainte de gala. publicam un interviu cu tine, cu titlul "Va avea Webstyler concurenta la titlul de Agentia Anului la Internetics?". Ati castigat in 2008 acest titlu pentru al 3-lea an consecutiv. Iata ca in 2009 v-a detronat o agentie (Fourhooks) inceputa ca divizie creativa a unui publisher (Metropotam). Ai declarat pe scena:

"As vrea sa multumim echipei Metropotam pentru o foarte buna implementare a proiectului Timisoreana Interbelic. Povestea merge mai departe. Prietenii stiu de ce."

Interesanta si miscarea cu tricourile Timisoreana pe care le-au purtat oamenii de la Webstyler la gala, presa musca imediat la genul asta de chestii de gherila. Dar v-ati pus problema ca s-ar putea sa dati impresia ca nu stiti sa pierdeti?

Bogdan Nitu: In fiecare an, imediat dupa Gala Internetics, se incing spiritele. Toata lumea are de contestat ceva sau pe cineva. Dar cred ca nu face bine nimanui, mai ales festivalului Internetics, care este evenimentul ce a ajutat cel mai mult industria creativa din online-ul romanesc. Anul acesta am zis sa lasam sa curga cateva zile si abia apoi sa ne spunem parerea despre festival.

In primul rand, ne bucuram ca atat "Lumea fara Zero", cat si campania pentru Timisoreana au obtinut mai multe premii, pentru ca au fost doua dintre cele mai bune campanii de anul acesta.

Legat de tricouri, mesajul nostru a fost altul. A fost ideea unui coleg, venita cu doar 3-4 ore inainte de gala. A fost modul nostru de a multumi unuia dintre clientii nostri vechi.

Webstyler nu contesta in niciun fel titlul de agentia anului. Exista un regulament pe care toti participantii l-au acceptat in momentul in care s-au inscris in festival.

Chiar daca in ultimii 3 ani am fost castigatorii detasati ai Internetics, suntem bucurosi ca am terminat pe 2, intr-o competitie decisa de data aceasta, la mustata. Cred ca asa e cel mai bine pentru Internetics.

IQads: Imi aduc aminte ca, in contextul unor contestatii depuse anul trecut dupa Effie de Leo si McCann, Mihai Barsan a urcat pe scena la AdBreak-ul de dupa gala, ca sa acorde tot meritul agentiei GMP pentru Grand Effie-ul luat cu Timisoreana. Iata ca si la Internetics tot in jurul brandului Timisoreana se starnesc discutii. E un brand puternic daca are campanii online si offline care iau premii si starnesc controverse, nu? Ce ai mai putea spune despre activitatea online Timisoreana, in calitate de agentie de online de brand ?

Bogdan Nitu: Incepand de anul acesta, Timisoreana acorda mult mai multa atentie mediului online si felicit clientul pentru asta. Proiectele de anul acesta sunt doar inceputul. Veti vedea si alte proiecte aparte in urmatoarea perioada.

IQads: Ati obtinut anul acesta 3 premii la Internetics, cu Coca-Cola - "Lumea fara zero": Best Use of Advertising Games, trofeul pe sectiunea "Mancare si Bautura", in categoria "Campanii Interactive" si argintul in aceeasi categorie. In ce a constat campania, pe scurt si ce rezultate a avut?

Bogdan Nitu: Cum era vorba despre exploatarea in online a parteneriatului Coca-Cola Zero - James Bond "?Quantum of Solace"?, am oferit utilizatorilor ocazia de a trai o experienta unica in mediul online. Un "?evil mastermind"? intentiona sa lanseze un virus prin care elimina cifra Zero din codul binar (!) si ducea la disparitia lumii digitale. Userii puteau deveni agenti secreti in incercarea de a salva lumea digitala. Ineditul a constat in faptul ca misiunea nu se desfasura pe site-ul de campanie ci peste tot pe Internet: Google, retele sociale, bloguri, site-uri de stiri, minijocuri online. Pe scurt, am putea spune "?alternative reality"?.

Intr-o cursa contra timp, primul agent care termina misiunea castiga o excursie de 2 persoane la Londra, la premiera mondiala a filmului "?Quantum of Solace"?.

IQads: Cum ati generat traficul spre microsite-ul "Lumea fara zero" si care a fost tactica folosita pentru a genera inscrierile in concurs?

Bogdan Nitu: Agentii erau recrutati de catre agentia secreta in 3 feluri:

1. Printr-un banner care spunea asa: "O Cola din partea casei. Daca esti cine cred eu, vei sti ce sa faci cu ea." Userii care se prindeau ca trebuie sa ridice paharul pentru a gasi un mesaj scris pe servetelul de dedesubt ajungeau in site.

2. Prin e-mailuri trimise la bazele de date Coca-Cola, in care userii aflau ca lumea digitala se afla in mare pericol si ca nu le puteam spune mai mult prin e-mail, acest canal atat de nesigur :)

3. Din continutul online generat de utilizatorii impresionati de campanie. Foarte multi au ajuns asa in site-ul principal al campaniei. S-au scris multe articole pe acest subiect si s-au creat chiar si bloguri speciale (e.g. lumeafarazero.blogspot.com).

IQads: Ati obtinut cu "Lumea fara zero" si o nominalizare la "Best Use of Social Media". In ce a constat aceasta componenta a campaniei?

Bogdan Nitu: Nominalizarea asta ne bucura foarte mult pentru ca noi am folosit social media intr-un mod cu totul aparte. Mai exact, am folosit social media nu pentru promovarea campaniei, ci pentru misiunile din joc. Agentii trebuiau sa interactioneze cu personaje de pe retele sociale sau sa descopere indicii pe anumite bloguri si chiar pe o aplicatie de localizare geografica. Inclusiv Bond Girl avea un cont pe Neogen ;)

IQads: Ai spus pe scena ca 20 de oameni au lucrat la "Lumea fara zero". Pentru celelalte proiecte nominalizate ale voastre (Nokia - Creat de tine, Nokia - Castiga cu Nokia 5800, Romtelecom - Antistresu"?), a fost o munca la fel de intensa? Ar mai fi meritat sa castige vreunul dintre ele, te consideri nedreptatit in vreo categorie/sectiune?

Bogdan Nitu: Da, 20 de oameni, pentru ca jumatate dintre ei lucrau la campanie, iar cealalta jumatate testau misiunile! Si au fost de foarte mare ajutor, la cate bug-uri au gasit"? Misiunile trebuia sa fie din ce in ce mai grele cu cat ne apropiam de final, asa ca inputul lor a fost foarte important. Ne bucuram sa vedem cum creste timpul mediu de rezolvare a unei misiuni. Tot datorita inputului testerilor am schimbat aproape total unele misiuni. Mi-as dori sa lucrez din nou la o astfel de campanie. Niciodata nu ne-am distrat atat de mult pe un proiect. Si la celelalte proiecte s-a muncit mult, dar la niciunul nu am folosit toate resursele agentiei.

La Nokia - "Creat de tine", spre exemplu, nu am muncit doar la birou, colegii mei s-au plimbat prin tara cu trupa Byron si au filmat chiar ei la unele concerte cu telefoanele.

Noi suntem foarte atasati de campania asta pentru ca a scos la suprafata niste oameni cu adevarat talentati.

Chiar daca noi ne-am fi dorit un premiu cu Nokia, in contextul in care s-au acordat atat de putine premii, nominalizarile devin mult mai valoroase.

Cat despre Antistresu', o campanie de PR de altfel, vreau sa multumesc clientului pentru curajul avut de a lansa un astfel de proiect. Omuletul ala mic si verde isi mai ia pumni si azi :)

IQads: Cum iti explici duritatea juriului de anul acesta si acordarea unui numar de premii atat de mic?

Bogdan Nitu: E lucrul care m-a bucurat cel mai mult la Internetics 2009. Eu spun de ani de zile ca asa trebuie procedat si e foarte bine ca, in sfasit, s-a intamplat. Daca vrea sa ajute la evolutia pietei, festivalul nu trebuie sa premieze mediocritatea. Si premiile au aratat realitatea de anul acesta. A fost un an mai slab decata anul trecut si acest lucru trebuia sa se reflecte si in premii.

IQads: Repozitionarea Internetics in "festivalul de branding, marketing si advertising online" e benefica pentru industrie? A fost juriul ales astfel incat sa aiba competentele necesare pentru a juriza folosind criteriile respective?

Bogdan Nitu: In principiu, pozitionarea e foarte buna. Recomand, insa, organizatorilor si juriului urmator sa puna mai mult focus pe creativitate, neglijata oarecum la aceasta editie. Sarea si piperul trebuie sa ramana creativitatea si strategia.

Cat despre juriu, observatiile mele nu privesc componenta, ci organziarea juriului si procesul de jurizare. Asa cum am mai declarat, juriul nu ar trebui sa primeasca niste criterii dinainte stabilite, ci organizatorii ar trebui sa desemneze un presedinte al juriului care sa propuna criteriile catre membrii juriului si in urma unor discutii pe marginea acestora sa se alinieze tot juriul la acestea.

IQads: De final, spune-mi, te rog, cateva sugestii de imbunatatire a festivalului.

Bogdan Nitu: Cea mai importanta sugestie am specificat-o la intrebarea anterioara.

Dincolo de jurizare, as da mai multa importanta sectiunii "Best use of", unde competitia este dura, deoarece concureaza la un loc lucrari din toate industriile si unde de obicei se premiaza inovatia.

Apoi, as reconsidera sistemul de acordare a premiilor. In sistemul actual, daca intr-o categorie se afla cele mai bune 2 lucrari din tot festivalul, cea de pe locul 2 ia nominalizare in categorie, insa nu poate lua premiu special Aur, Argint sau Bronz. In schimb, pot primi aceste distinctii lucrari mai slabe din alte categorii. Ar trebui ca orice lucrare nominalizata in categoria ei sa poata fi luata in calcul pentru aceste distinctii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related