Prima evaluare anuala Grolsch: vanzari duble ca volum si de 4 ori mai mari in valoare fata de previziuni

Petrecerea de lansare de la metrou, "The Real Underground Party", proiectul de handmade advertising, competitia de design pentru lansarea cutiei de Grolsch in Romania (Gcan), lansarea site-ului oficial, experimentalist.ro, si a paginii de Facebook, toate acestea au generat depasirea obiectivelor de vanzari pentru primul an de existenta Grolsch pe piata romaneasca: in comparatie cu previziunile, Grolsch s-a vandut de 2 ori mai mult ca volum si de 4 ori mai mult ca valoare, in contextul a trei cresteri de pret. Agentiile care au colaborat la toate aceste activitati sunt Arsenoaiei&Matasel, Mercury360, GreenPixel, 2ActivePR.

Intr-un intreviu acordat SMARK, Grant McKenzie (Marketing VP, URSUS Breweries) si Razvan Matasel (Managing Partner, Arsenoaiei-Matasel) au explicat cum s-a ajuns la depasirea obiectivelor, cum s-a construit comunitatea online, ce instrumente au fost folosite pentru a masura efectele activitatilor de marketing, cum va evolua bugetul de marketing pentru anul urmator. Cota de piata din segmentul super-premium vizata pentru Grolsch in centrele urbane, in 2011, este de 10-15%.

Referitor la vanzarile din primul an, Grant McKenzie a spus: “La sfarsitul primului an, am vandut de doua ori mai mult fata de planurile initiale. Volumele continua sa creasca de la luna la luna, alimentate de o puternica cerere din partea consumatorilor. Pe masura ce largim aria de distributie peste vara, ne putem astepta la o accelerare suplimentara in vanzari. Este important sa punem aceste volume in contextul a trei cresteri de pret; in consecinta, valoarea vanzarilor este de patru ori mai mare fata de previziuni.”

In ceea ce priveste cumparatorii, Razvan Matasel a detaliat: “Am identificat un grup de consumatori cu care niciun brand de bere nu vorbea in mod direct si relevant, cu atat mai mult cu cat acesti oameni resping publicitatea clasica. Traiesc o viata potentata de digital, sunt greu de atins prin marketing ortodox. Am decis sa vorbim cu tineri creativi (focus pe barbati), intre 24 si 35 de ani. Sunt educati si traiesc intr-o zona efervescenta si cosmopolita. Consumatorul Grolsch gandeste si actioneaza independent, o trasatura pe care o impartaseste cu cei mai apropiati prieteni. Impreuna, se bucura sa descopere lucruri noi si experiente unice. Pe scurt, experimentul este un cuvant cheie pentru ei. Am numit acesti oameni EXPERIMENTALISTII. A vorbi cu acesti oameni nu este o chestiune de cheltuiala, ci de a fi inteligent, relevant si surprinzator pentru ei”.

Explicatiile complete se gasesc aici.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related