Catalin Rusu despre ultimii 10 ani de publicitate in Romania

Cum era acum 10 ani in publicitate in Romania si cum a evoluat publicitatea in acesti ani?

Pentru mine unul, era delicat, intrucat incercam cu disperare sa ma angajez la creatie intr-o agentie. Lucrasem ca junior in PR si marketing politic un an si apoi am prins un post de copywriter la departamentul de promo al Antenei 1. In loc sa merg la mare, am tot bagat "pro bono" promo-uri pentru Academia Vedetelor si alte emisiuni care ofereau "distractie de nota 10"; intre timp imi trimiteam CV-ul cu poza in stanga si-n dreapta. Am avut noroc cu un internship platit la Bulfinschi si apoi m-au angajat cei de la Adviser. Multumesc, Magda si Mihai! Publicitatea mi se parea o lume inaccesibila si, cand am intrat in ea, simteam ca l-am prins pe Dumnezeu de-un picior. Din fericire, asa simt si acum, doar ca s-a mai schimbat un pic peisajul. Pe atunci, prin 2000, existau doua-trei poluri: Connex (D'arcy, Headvertising, McCann), Dialog/Orange (Ogilvy, Saatchi / Tempo) si Romtelecom (Graffiti). ADDV si Headvertising imi pareau agentii atat de cool dpdv creativ, ca imi era jena sa aplic la ele. Mihalcea, Pascuci, Alexandrescu, Botan, David, Gavrila, Pila, Cohn, Minou, Fozie, Georgescu, Dragos Popescu, Pascu sau Segarceanu erau "extraterestri" si as fi dat orice sa lucrez cu ei. McCann lua premii cu spoturi emotionante ca "Umbrele" sau "Covoarele". Apoi a aparut Naumovici de la Leo, care a promis ca ia 5 ani la rand Agentia Anului si a luat. Rivalitatea Botan vs. Naumovici era in toi si scopul incepea sa scuze mijloacele. Naumovici mi s-a parut mai bun la stors rezultate, iar Botan mai bun la stors idei. Oricum, io habar n-aveam ce-s alea ghost-uri si visam cu ochii deschisi sa filmez candva un spot.

Un deceniu in 5 cuvinte

Good things come to those who...

Cele mai frumoase amintiri legate de industrie, dar si cele mai neplacute

Imi amintesc cu drag de pranzurile de la Berbecu', din primele luni cu Andrei Cohn, mancam omleta taraneasca asortata cu cate un Cointreau. Tot cu Andrei, tin minte ca am mers cu Dacia mea 1310 din '91, poreclita Furia Bej, sa vedem cum a iesit productia mesh-urilor din campania "Normal, iubita" pentru Fiat Albea. In afara de diacriticele lipsa, totul era ok. Deh, ne sabotase detepistul in house al clientului. Mai am o groaza, serile de vorba in usa agentiei cu Harald. Incepeam cu un "Hai, pa!" la 8 jumate si terminam pe la 11 si un sfert, cand Harald risca sa piarda ultimul metrou. Filmarile cu Cristi Puiu pentru Cosmote. AdPrint-urile, mai ales ultima editie de la Poiana. Excursia cu Marc la Belgrad, de unde ne-am intors cu un portbagaj full de produse duty-free. Discutiile de-a fir a par cu Anca Uscatescu, de la tigarile mele pasive. Teambuilding-urile gurmande alaturi de colegii de la Rusu+Bortun. Mai putin placute? Multe. Cand pui suflet, suferi si te bucuri in egala masura. Si sunt un fericit ca-mi pasa de ceea ce fac.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Rusu+Bortun Brand Growers

Rusu+Bortun Brand Growers este o agentie de strategie si manifestare creativa de brand. Din 2008,  integreaza servicii de branding, advertising si digital (prin Rusu+Bortun Cyber Growers) pentru a sustine... vezi detalii »

Ogilvy Romania

Ogilvy România face parte din rețeaua internațională Ogilvy si oferă pietei din Romania următoarele arii de expertiză, la nivel integrat: strategie de brand, advertising, customer engagement, PR & Influence... vezi detalii »

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Related