Mircea Tomescu despre work-ul Graffiti PR in 2011

Branduri din portofoliul Graffiti PR active in 2011 

Petrom, Renault, UPC, British American Tobacco, P&G, Nestle, Comisia Europeana, Fundatia ERSTE, 7 Spice, Egger, Provident, bwin, Okazii.ro.

Tipuri de proiecte implementate si impartirea proiectelor pe bugete 

Incepand din 2011, urmarim doua mari directii strategice de actiune, care de altfel, descriu cel mai bine tipurile de proiecte pe care le facem. Consultanta de business in zona de sustenabilitate/responsabilitate sociala a avut o pondere de circa 40 % din volumele noastre. Cea mai mare pondere  - de 60% - au avut-o serviciile din zona de suport si constructie de brand, la care noi ne referim ca brand stories management.

Iata si niste exemple concrete de proiecte: pentru zona de consultanta de business  – am dezvoltat pentru Petrom platforma de sanatate "Acces la Viata". Aceasta are ca punct de plecare investitia intr-un domeniu critic, de maxim impact, nu numai pentru sustenabilitatea de business a companiei, ci si la nivel national: medicina de urgenta. In plan comunicational, "Acces la Viata" functioneaza ca o platforma de comunicare 360 PR driven de noua generatie. Noi definim acest gen ca "sustainability driven". In cazul de fata, impreuna cu cauza in jurul careia am generat intreaga platforma (sprijinirea medicinei de urgenta), efortul de comunicare a cuprins si un produs media de mare audienta (formatul "Doctore, esti un erou!", cu componenta interactiva). In zona de brand stories management am venit cu editii noi pe campaniile de succes de anul trecut cu UPC ("Digital Zoo", "Creste prin teatru"). Din aceeasi zona as mai aminti proiectele inovative pe care le-am conceput si desenat pentru brandul Maggi din portofoliul Nestle: "Maggi Cooking Academy" si prima caravana de mima culinara.

Modificari in cerintele clientilor

2011 a insemnat mai multa nevoie de consultanta decat in 2008 si o mai mare orientare catre inovatie decat in 2010. Cred ca acest fapt vine cumva si dintr-o asumare si o adaptare din partea multor companii client la perioada de recesiune. Astfel, dupa depasirea socului din primii ani de recesiune, practic acum ne indreptam catre o zona de actiune care presupune o mai mare valoare adaugata, dar care poate asigura si o crestere exponentiala a impactului. Pe scurt, anul asta clientii au investit in arme mai puternice.

Modificari de bugete

Am avut usoare cresteri de bugete, mai ales pe servicii noi.

Modificari in agentie

In 2011 am continuat strategia de dezvoltare de noi competente. In acest moment, pe langa oamenii din zona de competente clasice de PR (media relations, issue&crisis management) avem specializari in 360 strategy, media sportiva si digital&social media management. Grafitti PR, una dintre agentiile cu cel mai mare numar de consultanti din piata, are in prezent 23 de consultanti in comunicare, cu 20% mai mult decat anul trecut.

Tendinte observate in 2011

Piata isi diversifica foarte mult serviciile si devine tot mai greu de definit ce inseamna PR clasic. De exemplu, dintre activitatile Graffiti PR, doar o treime mai inseamna, in 2011, PR clasic.

La nivel international, diversificarea reprezinta mult mai mult decat in Romania, mai ales pe zona de inovatie, unde exista divizii foarte specializate, integrate in grupuri de comunicare. De exemplu, la nivel international am remarcat tendinta de imbogatire a serviciilor de PR cu valoare si expertiza din zona de cercetare. Vedem ca, bineinteles la scara mai mare – in plan international – actorii sunt dispusi sa investeasca mai mult in arme de impact mai mare.

O concluzie despre 2011

Un an al diversificarii, care in 2012 va insemna crestere de venituri in zona de "servicii hibride" (hybrid services). Practic PR-ul clasic va exista din ce in ce mai mult ca o rotita dintr-un angrenaj ce poate cuprinde cauze de responsabilitate sociala/sustenabilitate, produse media, activitati de guerrilla, "stunt-uri" sau comunicare din zonele de ATL si BTL.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Related