Ionut Popescu despre work-ul Frank in 2011

Branduri din portofoliul Frank Group active in 2011

Skoda, Radisson Blu Hotel, Olympus Dairy,Tedi / Tymbark, Piraeus Bank, Mobexpert, Sprider Stores, Romtelecom, Lay's (Star Foods), LacertA, Gregory's, IRIS Titan Shopping Center, ASIROM, Atlas/ Apla, Cytogenomic, Meatme, Kettler, Natura 2000, Sharp, IQ Box, Mbike

Tipuri de campanii desfasuratetit

Au predominat campaniile de imagine si branding, insa mai mult ca oricand a fost un an al diversitatii. Am creat campanii de produs, promotii, campanii de lansare, virale si foarte, foarte mult digital. Am intrat foarte des pe Facebook, social media devenind, cu sau fara voia noastra, un pion important sau uneori chiar regina unei campanii.

Media folosite in campanii

In primul si in primul rand, mixul de media. In functie de cerintele fiecarui proiect, am folosit de-a lungul anului toate tipurile de media posibile, de la TV si Radio pana la neconventional. Totusi, conform trendului din industrie, am avut mai mult online decat in anii trecuti, cu accent pe social media, si mai putin TV.

Premii castigate

Obiectivelele agentiei au fost strans legate de client, de rezultatele campaniilor si mai putin de recunoasterea in industrie. Despre premii, in anii ce vor urma.

Cerintele clientilor

Creativitate. Viteza de lucru. Impact. Si totul cu bani cat mai putini. Pe scurt, eficienta maxima. Acestea sunt cerinte universale care au devenit din ce in ce mai exigente in ultimul an. Pentru noi a fost o provocare mai mare decat in anii trecuti, dar si o sansa de a ne afirma si de a castiga mai multa incredere din partea clientilor nostri. Poate, uneori, creativitatea noastra a fost usor infranata sau ne-am fi dorit sa fie dispusi sa-si ia mai multe riscuri. Dar, in general, cerinte firesti pentru climatul anului 2011 si pentru o agentie dispusa sa mearga o mila in plus.

Modificari in bugetele de creatie si de productie alocate

Ne-am fi dorit ca raspunsul sa fie altfel, dar anul acesta am infruntat cu stoicism scaderea bugetelor si o atentie sporita pentru fiecare ban investit in promovare. Un trend care are insa si beneficiile lui, in ceea ce priveste eficienta, creativitatea si organizarea. Ne-am calit in bataliile cu bugetele marginite, a trebuit sa fim intotdeauna la inaltime, sa ne mentinem creativatea si principiile indiferent de brief, si sa venim cu rezultate pe masura cerintelor.

Modificari in departamentul de creatie

Am restructurat echipele interne de creatie si am adaugat competente pe zona de social media. Totodata, am lucrat mai indeaproape cu departamentele digital, PR, media sau BTL pentru a crea campanii integrate de impact si rezultate palpabile pentru client

O concluzie despre industrie in 2011

Sigur ca am putea evidentia cresterea online-ului in 2011, dar nu am face decat sa ne alaturam multimii furioase care canta prohodul publicitatii traditionale. Credem cu tarie in puterea www-ului si mai ales a lui Zuckerberg, dar totodata ne place sa ne amagim (poate) ca atata vreme cat va exista sticla si celuloza, ATL-ul va supravietui. Per total, in 2011 am fost martorii unor miscari de trupe (clienti, creativi) dintr-o parte in alta si am pus umarul la campanii pentru romani si Romania. Mai mult ca altadata. Noi zicem ca a fost un an bun. Si daca or sa ne ingroape mayasii pana s-o faca Euro, 2012 va fi si mai interesant.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Frank Group

Frank Group este un grup de agentii independente, care ofera servicii integrate si complete de comunicare. Din Grupul Frank fac parte companiile Frank (ATL, BTL, digital), Oxygen (PR), MSPS Marketing and... vezi detalii »

Campanii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related