Cum sa ai succes fara sa te iei prea mult in serios

Making of Bergenbier - Talentatii
Ziua I - Creatia - de la brief la idee
- brief, insight, chinurile facerii, variante la care s-a renuntat -
Brieful de la client a venit simplu si clar: avem un nou Q-Pack, cu o inovatie de ambalaj (un grip), care il face mai usor de tinut si de manevrat. Iar impreuna cu brieful am primit si un Q-Pack nou (probabil primul din noua serie), cu care sa exersam pana reusim sa-i gasim si povestea pe masura.

OK. Simplu, nu? Ce ne da asta in termeni masculini? Am facut teste cu noua noastra jucarie, l-am privit in toate felurile, l-am aratat la toata lumea. Colegii de la strategie, ca de obicei, si-au facut temele si ne-au dat cateva insight-uri cu care sa incepem sa ne umplem paginile din caiete (cum esti mai barbat daca faci flotari sau alte smecherii cu o singura mana, ce face un barbat cu o mana cand cealalta e ocupata cu berea etc.). La cafeteria, prin conference-uri, prin birou, noi si Q-Pack-ul nostru am calatorit cateva zile la rand, fara prea mari succese. Pe caiete - tot felul de povestioare, care parca nu calificau tocmai o castigatoare.

Si atunci a venit Bogdan. Si totul s-a legat: 7 episoade cu situatii haioase, in care diversi "talentati", impinsi de diverse porniri izvorate din "masculinitatea" luata uneori prea in serios, ajung sa se raneasca in diverse feluri la cate o mana. Pentru ca "si ei sunt ai nostri", iar Bergenbier, ca brand al tuturor barbatilor, onest si pe alocuri autoironic, intelege, cu umor, ca nu toti barbatii sunt perfecti si ca exista si specimene mai putin daruite de la natura cu prezenta de spirit. Fiindca atunci cand esti puternic iti permiti si fine autoironii.
7, ca sa ramana 5.

Dupa prezentare la client si fine-tuning, din 5 ramanem cu 4 situatii. Iar apoi cu 3 (karatistul, talentatul care vrea sa incerce circulara si microbistul). Probleme de timp, buget... nu-i nimic, inca nu e totul pierdut, mai incercam...

Ziua a II-a - Geneza - de la idee la difuzare
- casting, filmari, modificari, probleme -
Si am incercat. Dupa pre-PPM, am insistat sa facem si scena cu catelul, pe riscul nostru. Daca nu iese, nu iese. Dar daca iese?
Clientul a acceptat fara probleme. Fane si Laura, colegii nostri din Creatie, accepta sa ne ajute si sa se pregateasca de dat autografe in parcuri si prin statiile de autobuz. Avem un casting nemaipomenit. Stim ca Fane o sa ne scoata!
Pentru restul scenelor, suntem fericiti cu castingul de la casa de productie - Castel: avem figuri memorabile, asa cum cautam intotdeauna (mama, iar Fane si Laura or sa fie senzationali!). Pentru camera karatistului, ne trebuiau postere ca pentru filmele cu karate (gen "Sora 13", "Biciul fermecat", pentru cunoscatori). Casa de productie a facut poze cu doi "karatisti" de exceptie, dintre care un chinez simpatic de vreo 1.5 m. Iar eu si Alex, art-ul din echipa mea, ne-am distrat gasindu-le nume si ilustrari grafice ca sa le transformam in postere (le-am pastrat, sunt de-acolo!).

Iar pozele cu "echipa de fotbal" de duminica, din spatele blocului, facute in dreptul batatorului de covoare, pentru scena cu microbistul care isi bate tabloul in perete, au fost un alt deliciu al PPM-ului. Catelul - un Amstaff simpatic, pe numele lui... Hades. Vremea, pentru care ne facuseram atatea probleme, a fost frumoasa (cam frig, totusi, noroc cu paturile si radiatoarele gigantice, ce bine ca frigul nu se vede!), iar Fane si Laura - geniali.
O zi de filmare cu peripetii, cu mari eforturi de ambele parti, lunga, dificila, epuizanta. Dar a meritat!
Ce nu se vede in spot (si asta e bine!) este efortul de dupa filmare, din studio, cu multe fine-tuning-uri si modificari. Pentru care ii multumim mult lui Petro. Ne-a aratat el Ciki-Cian! (Prietenii stiu de ce)

Ziua a III-a - Posibila izgonire din Rai
- ce a iesit bine, ce putea iesi si mai bine, parerile colegilor de breasla, ale comentatorilor si ale publicului, in masura in care ele sunt cunoscute -

Ce a iesit bine? Spotul. Cu totul. Si impactul lui. Si fun-ul. Si ecourile in cercurile de cunoscuti, in piata, intre consumatori. Focus grupurile de dupa ne-au incantat: avem un spot memorabil, haios, gustat din plin. Iar faza cu catelul rules! (Fane si Laura, va iubim!) Ce putea iesi mai bine? Poate faza cu ferastraul. Si sigur - faza de final, in care mai aveam o glumita dupa pouring shot - pacat, in alta interpretare poate ar fi trecut si asta.

Ziua dintre zile
- lucruri despre care nu ne-am gandit sa va intrebam -
Ce nu se stie este ca, din cauza unei nesincronizari de timp intre noi si client, care a generat unele lipsuri in comunicare, acest spot fusese initial refuzat. Nu insa si ruta creativa. Si cum Interbrew nu e orice client, am reusit, cu fine-tuning-urile de rigoare, sa ducem aceasta executie cu bine la capat. Probabil ca in asta sta puterea noastra ca echipa - client si agentie: stim sa invatam unii de la altii si sa ne asumam deciziile impreuna. Si probabil ca numai asa au fost posibile succesele de pana acum. Iar daca m-ati fi intrebat daca este acesta cel mai bun spot la bere, v-as fi ranspuns sigur: Nu. Putem inca si mai mult. Si vom lasa Ad'Or-ul si Effie-urile sa vorbeasca pentru noi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related