Adrian Pavelescu (OUTBOX) despre administrarea paginilor de Facebook

Adrian Pavelescu (Managing Director, OUTBOX) vorbeste despre administrarea paginilor de Facebook, alcatuirea strategiei de continut, integrarea cu celelalte medii, cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti, structura continutului si a promovarii si activitatile care aduc fani noi.

Conturi administrate pe Facebook anul acesta de OUTBOX
CioccoLatte (Dr. Oetker), Nescafe Alegria si Muzeul Copilariei. Si paginile agentiilor, evident. Mai avem cateva pagini pentru care suntem in faza de dezvoltare a strategiei si pe care le vom lansa in curand.

Stabilirea strategiei de continut
Depinde de brand, de client, de concept. Pentru Nescafe Alegria sunt postari create si aprobate saptamanal, dar in curand vom schimba strategia de postari, vor fi mai putin legate de evenimente curente.

Integrarea activitatilor de pe Facebook cu celelate medii
Dezvoltam strategia specifica de Facebook pentru fiecare brand, drept urmare activitatile sunt preponderent independente. Unde avem oportunitati de integrare, o facem. In special pentru actiunile offline, carora le construim si o componenta de Facebook.

Cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti
Pentru fiecare brand avem strategia structurata in etape. O aplicatie care urmareste atragere de fani noi va fi evaluata, evident, dupa numarul de fani noi. O activare cu obiectiv de engagement va viza engagement, and so on. Deocamdata multe branduri sunt montate sa acumuleze fani, noi incercam sa echilibram balanta si sa punem accentul pe engagement si conversion.

Structura continutului postat
Aplicatiile sunt pilonii activitatii pe Facebook. Postarile sunt in principal imagini. Depinde de concept totusi. Daca ai o idee care functioneaza prin postari, atunci asta e. Poll-urile sunt de asemenea importante.

Frecventa postarii
Din nou depinde de brand, de concept, de target. Nu vrei sa-ti exasperezi fanii cu 3 postari pe zi doar de dragul postarilor. In extrema cealalta, daca postezi o data pe saptamana, s-ar putea sa nu ajungi in newsfeed-uri. Si aici competitia pe vizibilitate se va inteti. Eu cred ca trebuie sa-ti reglezi frecventa postarilor astfel incat sa ai un reach mediu de 25-30%.

Frecventa organizarii de concursuri si mecanismele folosite
Concursurile cu premii functioneaza si le vom folosi in continuare. Incercam insa sa ducem comunicarea pe Facebook intr-o zona mai "curata". 1000 de fani atrasi organic, printr-o activare direct legata de brand pot valora mai mult decat 100.000 care au venit pentru un concurs. Cert este ca vom avea promotii offline care nu vor rata totusi componenta de Facebook. Ori e integrat, ori nu e!

Evolutia disponibilitatii clientilor fata de bugetele acordate social media in ultimul an
Ascendent. E normal, este un mediu in crestere, cu un impact destul de mare raportat la bugetele necesare. E usor sa cresti de la cifre mici.

Structura promovarii paginii
Depinde de pagina. Viralizarea organica e fantezia perena, Facebook ad-urile sunt by default, iar componentele de offline au integrare cu Facebook.

Actiunile care aduc fani noi paginii
Primii 10 fani ai paginii vin din content si dezvoltare organica. Restul vin preponderent din activari si Facebook Ads.

3 recomandari pentru administrarea eficienta a paginilor de Facebook
Ce inseamna eficienta? :) Deocamdata toata lumea se cearta cum sa masoare ROI in social media. Ce pot sa recomand: o Nu face o pagina de dragul de a fi pe Facebook. Pleaca de la obiective clare, studiaza comportamentul target-ului tau pe Facebook, contextul, concurenta, celelalte piete ale brandului si dezvolta o strategie care sa ajunga la obiectivele propuse intr-un mod coerent si care sa implice tematica postarilor, frecventa, activarile detaliate cu mecanism, comunicare, premii, strategia de promovare si bugetele estimate. o Stabileste-ti de la inceput target-ul si incearca sa faci o strategie care sa atraga ACEL target. Daca ratezi startul din punctul asta de vedere si iti aduni baza initiala de fani cu o campanie generica, o sa ajungi sa vorbesti pe pagina ta despre cosmetice cu fanii echipei nationale de rugby. o Incearca sa te aliniezi la politicile si regulamentele Facebook :

https://www.facebook.com/principles.php
https://www.facebook.com/page_guidelines.php#promotionsguidelines
https://www.facebook.com/principles.php#!/legal/terms
https://developers.facebook.com/policy/
https://www.facebook.com/ad_guidelines.php

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Outbox

Agentie independenta de digital marketing cu un portofoliu complet de solutii de comunicare online, de la strategie si creatie web pana la dezvoltare si promovare in mediul online. Cu o activitate concentrata in... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related