[INSIDER | Business-ul Outbox in 2015] Adrian Pavelescu: 2014 a fost pentru noi un an de investitii - in capabilitati, sisteme si, mai ales, echipa

[INSIDER | Business-ul Outbox in 2015] Adrian Pavelescu: 2014 a fost pentru noi un an de investitii - in capabilitati, sisteme si, mai ales, echipa

Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.

Despre business-ul Outbox, ne spune Adrian Pavelescu (Managing Director).


Cifra de afaceri Outbox in 2014

Volumul de business al agentiei a fost relativ constant fata de 2013, iar veniturile s-au apropiat de nivelul de 2 milioane de lei. Anul 2014 a fost pentru noi un an de investitii. In capabilitati, sisteme si, mai ales, echipa. Iar aceasta strategie ne aduce la startul lui 2015 in cea mai buna formula Outbox de pana acum, dar si cu provocarea de a creste cifra de afaceri cu cel putin 15% pana la finalul anului.

Evolutia pietei de digital in 2015

Piata de digital va creste in continuare, in paralel cu marirea consumului de media online al utilizatorilor si cu dezvoltarea tehnologiilor.

Estimarile valorii pietei de digital sunt cel putin vagi. Tipologia serviciilor din domeniu este eterogena, iar comunicarea digitala ar trebui analizata in ansamblu, incluzand elementele de strategie, creatie, dezvoltare si toate serviciile conexe, plus media online, de la publicatii online locale pana la SEM si social media, care sunt mixate intr-un sistem greu de cuantificat si evaluat.

Valoarea pietei de media este un indicator de bun pentru comunicarea digitala in ansamblul ei, iar cifrele vehiculate pentru 2015 indica o crestere estimata la 10%.

Cresterea profitabilitatii agentiei

Cea mai buna strategie pentru noi in acest moment este cresterea volumului de business, iar contextul este favorabil. Nu vom renunta la politica de investitii, dar accentul va fi pus pe new business in 2015. Si, cum primele doua saptamani din ianuarie ne-au cam tinut pe la birou non-stop, as zice ca suntem in grafic, anul incepe bine.

Structura portofoliului de clienti

In acest moment portofoliul de clienti ai agentiei este destul de echilibrat. Avem un nucleu de clienti de traditie, cu care avem parteneriate constante, coerente si eficiente. In plus, apar colaborari punctuale, cu frecvente si volume fluctuante pentru un pol de 10-15 clienti si cateva campanii de comunicare pentru proiecte dezvoltate prin fonduri UE.

Specializari si servicii dezvoltate in 2014

Avend in vedere ADN-ul grupului, de-a lungul timpului am dezvoltat foarte multe componente digitale ale campaniilor promotionale, ale caror brief-uri cer intotdeauna inovatie. Drept urmare, evolutia noastra a urmat o directie de dezvoltare masiva in zona diversitatii de tehnologii abordate – de la web development si mobile pana la activari de tip augmented reality, dar si in zona de platforme complexe de loializare si incentivare de tip CRM.

Acest context ne-a permis sa evitam o nisare pe anumite tipuri de servicii pe care sa le propunem tuturor clientilor, indiferent de campanie, doar pentru ca asta am sti noi sa facem, ci mergem mai degraba pe o abordare orientata spre rezultat si cautam cel mai bun mix de tehnologii din sfera de comunicare online, astfel incat sa rezolvam in mod eficient obiectivele fiecarei campanii.

Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata

Majoritatea clientilor nostri activeaza in FMCG, unde plafonul de cost/conversie este destul de mic, iar indicatorii de brand joaca un rol preponderent. Iar in acest domeniu, creatia joaca un rol determinant, dar e supusa si multor evaluari subiective.

Drept urmare, mi-ar placea sa vad capabilitatile de strategie, creatie si de programare ale agentiei exploatate mai mult in domeniile in care poti avea rezultate imediate si tangibile. Unde un lead conteaza si o conversie e sarbatorita cu o sampanie. Exagerez, dar intelegeti tabloul. Servicii financiare, electronice, electrocasnice, produse cu o marja care permite investitia in conversie.

New Business: sectoare si domenii de activitate

Farma este un domeniu cu multe oportunitati in ceea ce priveste comunicarea online, in ciuda multiplelor restrictii aplicate domeniului. Sper ca timpul alocat anul acesta zonei de new biz sa ne permita sa abordam clienti din domeniul financiar si din white goods.

Politica de participare la pitch-uri

Participam la pitch-urile pentru care stim ca putem livra propuneri bune. Si nu participam la pitch-uri in care sunt chemate 10 agentii.

Acum probabil ca o sa enervez cativa cititori cu aceasta prejudecata, dar in general nu ne place sa lucram cu clienti mici. Pentru ca de cele mai multe ori nu au o divizie / un om de marketing care sa stie ce face, au bugete relativ mici pentru noi, dar asupra carora proiecteaza presiunea rezultatelor intregii lor activitati de comunicare anuala, isi creeaza mirajul campaniei perfecte si ajungem la serii de dezbateri si modificari in toate stadiile proiectului, ceea ce genereaza un consum de resurse disproportionat si de multe ori neprofitabil.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Outbox

Agentie independenta de digital marketing cu un portofoliu complet de solutii de comunicare online, de la strategie si creatie web pana la dezvoltare si promovare in mediul online. Cu o activitate concentrata in... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Related