Ionut Andrei (Hyperactive) despre aplicatiile de Facebook

Pentru ca o parte importanta din comunicarea online a unui brand o reprezinta aplicatiile de Facebook, l-am intrebat pe Ionut Andrei (Digital Product Director, HyperActive) despre aplicatiile dezvoltate de HyperActive in ultimul an, cum sunt receptate de client si de utilizatori si activitatile de pe Facebook care au cea mai buna performanta.

Frecventa realizarii de aplicatii de Facebook
Lansam cel putin doua aplicatii pe luna, insa afirmatia are o oarecare doza de subiectivism, frecventa depinzand de strategia fiecarui brand in parte, de activitatile acestuia. 
Sunt branduri ale caror nevoi si audienta cer efectiv o periodicitate mare si branduri care, datorita specificului sau etapei de evolutie in care se afla, au necesitati mai reduse.

Aplicatii dezvoltate in ultimul an, obiectivele si rezultatele lor
Am lansat o multime de aplicatii pentru toti clientii si mai toate brandurile pe care le avem in portofoliu. Un obiectiv principal este evident engagement-ul, pentru ca atunci cand dezvolti o aplicatie vrei participare si implicare din partea fanilor. Cresterea numarului de fani este, de asemenea, un obiectiv implicit, insa acest lucru se intampla mereu atunci cand aplicatia este creata corect. Si ne-am dorit, bineinteles, si awareness. Sales leads este un obiectiv pe care ti-l setezi, in genere, pentru astfel de activitati. Return of Investment in Social Media nu se discuta de obicei in termenii generarii de leads sau a cresterii vizibile in vanzari.

Fara o ordine anume, as aminti cateva aplicatii pe care le-am facut pentru clientii nostri: American Pickers (UPC & History), Fashion Connaisseur (Stella Artois), Rock On(Beck’s), Cinema Star (Stella Artois), Stilistul Virtual (Kinder Bueno), Computer Olympics (Kinder Surprise).
Toate au fost actiuni tactice mulate pe strategia in derulare, incercand sa consolideze o zona precisa, sa distreze sau sa implice cat mai mult fanii in viata si activitatile brandului.

Activitatile de pe Facebook care au avut cea mai buna performanta
Raspunsul difera de la brand la brand si, din nou, strategia este cheia.

Poti avea crestere organica spectaculoasa cu un plan de continut bine pus la punct.

La fel, poti activa mase importante de audienta cu o aplicatie gandita pe engagement. Adaugi dinamism paginii, oferi entertainment sau experiente deosebite, cresti loialitatea.

Daca vrei, aplicatia este partea vizibila dintr-o tactica, completand perfect tot ce inseamna activism social.

Am dezvoltat aplicatii pentru UPC Romania care au dublat numarul de fani ai paginii, aplicatii pentru Ferrero unde, desi nu exista niciun premiu, fanii s-au implicat in mod real si au participat intr-un numar impresionant, aplicatii pentru Bergenbier S.A cu premii deosebite fata de cele uzual oferite in concursurile organizate local la acest capitol, prin urmare consideram ca toate au avut "o performanta buna" in termenii a ceea ce ne-am dorit si ceea ce am obtinut.
Am crescut pagini "de la 0" timp de 6-8 luni si astazi au peste 100.000 de fani.
Nu exista o reteta perfecta, exista intelegerea brandului, cunoasterea targetului, strategia corecta si multa munca.

Continut original vs. continut preluat din alte medii
Continutul vizual este preluat in proportie de 70% din alte surse, cu precizarea provenientei. In rest, tot ceea ce inseamna text este conceput de noi.

Adaptarea aplicatiilor de Facebook la Timeline
Strategia, conceptele si dezvoltarea aplicatiilor in sine nu s-au modificat fundamental cu introducerea Timeline. Mici schimbari au survenit la nivel de design.

Ce s-a transformat este orizontul, acum mult mai larg, pe care noul Timeline ti-l pune la dispozitie pentru dialog, fie el vizual sau scriptic.

Timeline-ul nu mai este un simplu profil, este o poveste, iar acest lucru va schimba putin modul in care vor fi gandite aplicatiile, pentru o comunicare si mai eficienta si mai de impact.
Astazi, daca stii ce sa faci, ai cu adevarat sansa de a fi un storyteller. Si asta se vede rapid!

Evoluat atitudinii clientilor fata de aplicatiile de Facebook in ultimul an
Pozitiv. Vorbim despre audienta intr-un fel sau altul, indiferent daca este vorba de pagini cu masa critica (minumul acceptat ca numar de fani) sau de segmente reprezentative. Orice constructie atrage dupa sine KPI, iar cand acestia sunt depasiti, cu siguranta procesul va fi unul repetitiv.

3 recomandari pentru administrarea eficienta a aplicatiilor de Facebook
Odata lansata, o aplicatie trebuie promovata mereu prin posturi frecvente pe pagina. Mai mult, noul Timeline dispune de cateva mici "tools", cum ar fi optiunea "Highlight" sau "Pin to top", care te-ajuta sa cresti vizibilitatea posturilor referitoare la aplicatii. O recomandare importanta este legata nu de administrarea eficienta a aplicatiei, ci de etapa de dezvoltare a acesteia.

Journey-ul, simplitatea, originalitatea si nivelul de engagement sunt capitale si in termeni de viralitate iti aduc cel putin 30% din tot ce astazi se numeste promovare.
Apoi, intra in peisaj si Facebook ad-urile, care nu ar trebui sa lipseasca niciodata atunci cand ai o aplicatie pe pagina despre care vrei sa stie cat mai multa lume.

3 greseli facute de branduri in Romania in social media
Exista multe greseli care se fac in social media in Romania, in special la nivel strategic si procedural.

Directii gresite, lipsa de tactici, lipsa unui plan de continut - sunt genul de greseli vizibile la tot pasul.
Foarte multe branduri care, desi posteaza periodic, nu au o consistenta vizibila. Mai mult, atunci cand o fac, comunicarea este unidirectionala si are rol exclusiv comercial – "promovez asta, am o reducere extraordinara...etc".
Social Media este in esenta un dialog. Despre ce facem, ce simtim, ce traim.
Incet, match-urile pe emotional values (brand vs. consumator) se fac simtite si inevitabil se naste conversatia.
Oamenii vor sa vorbeasca. Brandurile la fel.

Totusi, ca sa fac un top, acesta ar fi:

  • 1. Lipsa strategie – cu tot ce atrage dupa sine aceasta
  • 2. Confundarea social media cu un canal exclusiv comercial
  • 3.Gestionarea crizelor – ignorarea publicului, "ascunderea sub covor" a problemelor.
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related