[Studiu de caz] Tech School, platforma educationala a UPC Romania pentru copii si tineri pasionati de tehnologie

[Studiu de caz] Tech School, platforma educationala a UPC Romania pentru copii si tineri pasionati de tehnologie

UPC Romania si Graffiti PR au dezvoltat un proiect prin care sa le arate tinerilor partea practica si amuzanta a tehnologiei, pe care nu au ocazia sa o vada la scoala. Cu ajutorul Discovery, dar si a endorserului Guess Who, campania a reusit sa stranga o comunitate dornica sa vina cu idei care schimba lumea. Despre etapele campaniei si rezultatele obtinute aflam din studiul de caz realizat de Graffiti PR.

Campanie: Tech School

Client: UPC Romania

Agentie: Graffiti PR

Mediu: TV, online, radio

Perioada campaniei: Iunie 2012 – prezent

Premii: 5 premii in cadrul competitiei Romanian PR Award 2012 - 2 Golden Award for Excellence la categoriile Responsabilitate Sociala si Digital PR&Social Media, 2 Silver Award for Excellence la categoriile Comunicare Corporatista si Media Relations, precum si diploma de excelenta la categoria Website-uri.

Un studiu global a relevat faptul ca un procent impresionant de 97% din tineri sunt pasionati de stiinta. In acest context mondial, Romania este tara care asimileaza tehnologiile de ultima ora intr-un ritm foarte rapid, dar in care metodele educationale interactive ce se focuseaza pe aptitudinile copiilor in zona stiintelor exacte si tehnologiilor avansate ce stau la baza carierelor viitorului sunt doar in curs de adoptare. Astfel a luat nastere Tech School, o platforma educationala a UPC Romania, care se adreseaza copiilor si tinerilor pasionati de tehnologie. Rezultatele campaniei in primele 3 luni de la lansare au adus companiei si agentiei 5 premii la Romanian PR Award.

I. CONTEXT

Romania este o tara in care tehnologiile de ultima ora sunt adoptate intr-un ritm alert – cu o penetrare de 115% a telefoniei mobile, unde tinerii isi petrec 18.6 ore pe saptamana online si in care Internetul ocupa locul 5 la nivel european la capitolul viteza de download.

Cu toate acestea, in tara nu exista o comunitate de oameni pasionati de stiinta si tehnologie, iar copiii si tinerii se confrunta cu un sistem educational neadaptat nevoilor lor, stiintele exacte devenind neatractive pentru acestia. Mai mult, generatia actuala are una din cele mai mari rate de nereusita la examenul de bacalaureat din ultimii 10 ani (57% in 2012).

II. OBIECTIVE

In acest context, ne-am gandit sa sustinem aceasta cauza nationala prin dezvoltarea spiritului unei comunitati de oameni pasionati de tehnologie in care sa implicam reprezentanti ai institutiilor de stat, profesionisti, cercetatori, organizatii non-guvernamentale si mass-media, cu ajutorul carora sa ii inspiram pe tineri sa isi urmeze aptitudinile de creativitate in tehnologie si sa perceapa inovatia digitala ca o marca a generatiei lor.

Ne-am propus ca in urma campaniei sa strangem cel putin 1000 de persoane active in cadrul comunitatii si 200 de idei de proiecte despre cum tinerii pot schimba, prin tehnologie, viata de zi cu zi a oamenilor – la final, cele mai bune 4 idei de proiecte urmand a fi premiate.

III. TARGET

Principalul public tinta al acestei campanii este format din copiii cu varste cuprinse intre 11 si 19 ani, ale caror aptitudini pentru tehnologie pot fi dezvoltate, cel secundar fiind reprezentat de persoanele pasionate, in general, de stiintele exacte si de noile tehnologii.

IV. STRATEGIE

Cea mai eficienta solutie pentru crearea unei comunitati de tineri pasionati de tehnologie a fost dezvoltarea unei platforme online – www.techschool.ro, intr-un mix permanent cu activitati de interactiune directa cu cei mai buni tineri (precum tabara de vara Tech School sau acceleratorul de idei Cool School) – pe care sa o transformam intr-un adevarat ecosistem in aria tehnologiei cu o perspectiva asupra generatiei.

In acest context, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului este partenerul esential ce sprijina si promoveaza metodele interactive de dezvoltare ale programului educational Tech School, perspectiva generationala devenind astfel completa.

In comunitatea Tech School am atras si o serie importanta de mentori – specialisti in domeniul noilor tehnologii si stiinte, cercetatori si profesori, deschisi la ideea de a transmite catre generatiile tinere expertiza lor locala si internationala, precum si membri ai echipei UPC ce isi doresc sa fie direct implicati in indrumarea tinerilor pe zona de noi tehnologii.

Adrian Stoica (cercetator in cadrul JPL / NASA), Aurora Simionescu (Einstein Fellowship din partea NASA in cadrul Stanford), Emi Gal (CEO al Brainient, startup international cu sediul in Londra) precum si Catalin Buliga (CTO al UPC Romania) au devenit mentori Tech School si ii ghideaza pe copii pentru a-si dezvolta capacitatea de intelegere si creativitatea tehnologica.

Inca de la startul campaniei, Tech School a inceput sa primeasca un sprijin extraordinar: tineri oameni de stiinta romani precum Adrian Buzatu (cercetator la CERN, acceleratorul de particule de la Geneva) si Paul Neculoiu (expert in robotica la Universitatea Groningen cu burse in Japonia) s-au alaturat initiativei Tech School, publicand materiale exclusive pe platforma online.

PRO TV s-a alaturat Tech School in calitate de partener, promovand ideile si spiritul de inovatie al copiilor pe multiple canale media. Discovery Romania, a devenit, de asemenea, partener Tech School.

Pe platforma online, utilizatorii au acces la tutoriale si perspective unice in trei domenii de viitor – programare, robotica si astrofizica, pot interactiona cu mentori internationali si unde, inspirati de informatiile si modelele prezente pe platforma, pot participa la un concurs de idei in aria tehnologiei.

V. REZULTATE

In primele 5 luni de la data lansarii, platforma online a inregistrat peste 190.000 de vizitatori unici cu 650.000 de pageview-uri, 105 de tutoriale video, stiri, editoriale si materiale de video-jurnal – formandu-se astfel o comunitate de peste 3300 de useri activi pasionati de tehnologie ce a generat un numar de 510 de idei de proiecte si un volum extraordinar de conversatie online.

Astfel, am depasit targetul de useri activi cu peste 60% si, mai mult decat, am adunat de 2 ori mai multe idei ce pot schimba viata de zi cu zi a oamenilor decat ne-am propus initial.

Aceste date inseamna, dincolo de target-uri si rezultate, ca am inceput sa transformam o generatie.

VI. CREDITE

  • UPC Romania: Ariana Badin – Marketing&Communication Director, Emilia Ursachi – PR Manager, Adina Diaconu – PR Specialist.
  • Graffiti PR: Simona Corabu – Senior Consultant, Tiberiu Iacomi – PR Specialist.
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related