Andreea Bahrin despre ce a insemnat 2012 pentru Frank si planurile pentru 2013

Andreea Bahrin (Client Service Director, Frank) vorbeste despre activitatea agentiei in 2012, directiile si tipurile de media abordate in campanii si asteptarile de la 2013.

Branduri si clienti activi in 2012
Pentru Frank, 2012 a fost anul proiectelor complexe si challenging. Ne-am axat pe abordari strategice de comunicare care sa functioneze in acord cu obiectivele de marketing si, in multe dintre cazuri, de vanzari, in categorii de business diverse.
Clientii nostri activi au fost Skoda, Olympus Dairy Romania, Garanti Bank, Radisson Blu Hotel, Gregory’s, Neoset etc.

Cele mai importante schimbari din agentie
Cu siguranta ca intreaga industrie cauta sa integreze noi tehnologii si platforme diverse de comunicare, pentru a intalni targetul in orice mediu care-l face receptiv. Frank a sustinut acest trend si are de asemenea un numar mare de studii de caz in care lansarile in media clasice sunt insotite de comunicare in mediul online, in social media, de PR, tehnologii mobile etc. Am reusit sa colaboram foarte bine intern, la nivelul tuturor diviziilor si sa livram proiectele la un nivel calitativ foarte ridicat. Aceasta abordare ne-a sudat mai bine intern si ne-a gasit si pozitionarea proprie pe piata: gandim integrat.
In 2012 am lansat si noul website, www.frankgroup.ro, care face trimitere directa la diverse platforme de social media. Astfel, oricine este interesat ne poate cunoaste proiectele – de exemplu studii de caz pe YouTube - si la nivel mai personal, pe pagina de Facebook.

Tipuri de campanii create
Voi incepe printr-un exemplu personal: orice lucru pe care-l fac trebuie sa aiba, dincolo de functiile practice, si o componenta estetica si care sa ma reprezinte. Este firesc si pentru branduri, cu atat mai mult cu cat in ziua de astazi este necesar sa comunici consistent si la obiect pentru a nu pierde atentia target-ului.
Ne-am axat deci pe campanii tactice in principal, cu obiective strategice clare, care au construit sistematic imaginea de brand in acelasi timp. Am fost cu totii mai responsabili si am cautat alaturi de clientii nostri solutiile cele mai bune pentru a eficientiza bugetele de marketing.

Media folosite in campanii
Am fost prezenti pe TV, radio si OOH cu diverse campanii pentru Skoda, Garanti Bank si Olympus Dairy Romania, dar cu siguranta in 2012 am investit masiv in marketing online. Acesta insoteste aproape orice proiect pe care il derulam, iar clientii au devenit constienti de importanta lui.
De asemenea, in prezent, toti clientii nostri ne-au incredintat comunicarea social media, unde inregistram rezultate excelente, si facem tot posibilul ca investitia lor sa aiba un return cat mai bun. Este clar ca trebuie sa fim cat mai mult in contact direct cu grupurile tinta si este evident ca le gasim din ce in ce mai des in mediul online.

Evolutia bugetelor in campanii
Traiectoria este una ascendenta. Ne dezvoltam alaturi de clientii nostri care vad rezultate si au incredere in profesionalismul echipei noastre, de la strategie pana la implementare. Din acest punct de vedere, anul 2012 a fost cel mai bun de pana acum pentru Frank.

Modificari in departamentul de creatie
Fiind un departament cheie pentru orice agentie de advertising, o atentie foarte mare a fost acordata creatiei in 2012. Noi colegi ni s-au alaturat anul trecut, inclusiv in functia de director de creatie, si echipa a crescut, numeric, cu aproximativ 30%, pe masura ce nevoile de comunicare ale clientilor au crescut, la randul lor.

Lucrurile care au influentat cel mai mult activitatea agentiei in 2012 
Oamenii sunt asset-ul cel mai mare si schimbarile produse in agentie au influentat atat dinamica interna, cat si rezultatele. La acest nivel se vor schimba lucruri si in decursul anului 2013 pentru ca parte din planul nostru este extinderea echipei si a colaboratorilor, in functie de cerintele clientilor.

Premii castigate in 2012
Incet-incet, vom cauta sa participam la competitii interne si internationale. Pana in momentul de fata, ne-am concentrat pe multumirea si aprecierea clientilor. Acestea vor ramane, de altfel, criteriul principal de evaluare a agentiei.

O parere despre industria de publicitate in 2012 
Subliniez prezenta din ce in ce mai puternica a marketingului online in campanii de awareness si de colectare de lead-uri de vanzari deopotriva. Am vazut si investitii in social media pentru branduri care reusesc in mod firesc sa intre in dialog cu fanii: s-au dezvoltat aplicatii interesante de Facebook si au crescut pagini cu content propriu si relevant brandurilor. La nivel de creativitate, cred ca incepe sa se vada un plus de implicare si in media alternative: digital si mobile. Nu mai putem vorbi despre ATL ca fiind principal canal care solicita creativitate.

Asteptari de la 2013
Din fericire, industria este extrem de dinamica. Ne asteptam la succesul celor care investesc in inovatie si invatare continua. Frank lucreaza alaturi de clienti care cunosc foarte bine noile trenduri. Trebuie sa citim, sa impartasim informatii intern, sa invatam unii de la altii. Imi place sa spun ca un om de client service trebuie sa cunoasca mai mult decat ATL, la fel si un om de creatie trebuie sa stie ce presupune un concept declinat pentru online. Pentru 2013 lucram sa crestem calitatea echipei Frank, sa tinem pasul cu noutatile din piata si, in acelasi timp, sa ne largim portofoliul de clienti.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Frank Group

Frank Group este un grup de agentii independente, care ofera servicii integrate si complete de comunicare. Din Grupul Frank fac parte companiile Frank (ATL, BTL, digital), Oxygen (PR), MSPS Marketing and... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Related