[Client Service] Teodora Juravle (Tempo Advertising): Esti cel care aseaza toate piesele intr-un puzzle, care-l face pe client fericit

[Client Service] Teodora Juravle (Tempo Advertising): Esti cel care aseaza toate piesele intr-un puzzle, care-l face pe client fericit

Bucuriile si tristetile job-ului de account, tensiunea care face parte din pachetul de baza si momentele memorabile care fac totul sa merite la final. Un articol despre ce presupune lucrul in departamentul de Client Service, semnat de Teodora Juravle (Group Account Director, Tempo Advertising).

Satisfactiile job-ului de account

Cum jobul de account este similar celui de project manager, in aceasta calitate esti motorul care face lucrurile sa mearga intr-o agentie. Esti cel care aseaza toate piesele intr-un puzzle, care-l face pe client fericit. Aceasta postura de coordonator iti da uneori senzatia ca detii puterea. O iluzie generatoare de mari satisfactii.

Momentele grele din viata unui account

Cele dejaclasice: colegii de la creatie nu respecta deadline-urile, clientii vin cu cerinte aproape imposibile, iar tu incerci sa impaci ambele tabere.

Momentele frumoase din viata unui account

Cand proiectele coordonate de tine se finalizeaza frumos. Cand dau rezultate, cand castiga recunoastere. Simti ca esti parte din echipa care a creat aceste lucruri bune.

Cel mai frumos compliment primit de la un creativ sau de la client

Am aflat indirect ca am fost declarata 'accountul alaturi de care creatia a lucrat cel mai bine'.

Din perspectiva cealalta, m-am simtit foarte bine cand clientii mi-au acordat incredere - incredere in recomandarile mele, incredere ca lucrurile se vor desfasura conform planului, ca vom respecta deadline-urile etc. Increderea aceasta te motiveaza si te face sa mergi inainte.

Cea mai aglomerata zi de cand lucrez ca account

Am lucrat mult de-a lungul anilor, dar cred ca am avut cele mai aglomerate perioade in tinerete, ca sa zic asa, adica acum vreo 10 ani, cand parca era un ritm si mai intens decat acum. Imi amintesc de weekend-uri intregi petrecute in agentie, stand pana la 5 dimineata.

Job-ul de account, la noi si in alte tari

Desi am avut ocazia sa cunosc si sa interactionez cu omologi din alte tari, in cadrul unor intalniri de retea, nu pot sa spun ca mi-am format o parere foarte clara. Impresia mea este ca da, sunt diferente de perceptie, aici in Romania in majoritatea agentiilor client service-ul este vazut mai mult ca suport al departamentului de creatie si mai putin ca un departament-cheie, el fiind cel care are contactul si intretine relatia cu clientii. Cred ca in vest aceasta intelegere este mai accentuata si in consecinta rolul client service-ului mai bine valorizat.

Junior account executives – background si atitudini intalnite

In primul rand trebuie spus ca in ultimii ani publicitatea si-a pierdut din 'aura' magica pe care a capatat-o de cand a aparut la noi. Astfel, juniorii nu mai bat cu sutele la poarta agentiilor in speranta unei cariere glamour. Daca acum 10 ani recrutarea in client service se facea din orice domeniu de munca, indiferent de pregatire, fie ea de inginer, doctor sau jurnalist, acum lucrurile au devenit mai specifice. In principal, acum candidatii pentru entry level provin din facultatile de comunicare, relatii publice, stiinte sociale. In privinta experientei, avand in vedere ca vorbim de entry level, ea nu este necesara.

Calitatile unui account bun si intrebari de interviu

Sunt cateva calitati 'must have': sa fii organizat, planificat, sa ai abilitati de relationare si de comunicare, sa fii flexibil, sa ai latura creativa dezvoltata (pentru a intelege si rezona cu materialul pe care il vinzi), dar si pe cea pragmatica (pentru a intelege si rezona cu planurile clientului).

Iar apoi sunt calitati care fac diferenta: sa fii orientat spre solutii, sa ai curajul sa-ti asumi decizii, sa ai viziune (sa stii unde vrei sa ajungi), sa fii proactiv.

Intrebarile vizeaza acest tip de calitati, aplicate pe domeniul nostru, al publicitatii.

Cum invata un account sa fie mai bun

Sursele sunt multiple. In primul rand invata 'vazand si facand'. Experienta de lucru este clar principala sursa de invatare. Apoi exista pe piata numeroase carti de teorie de publicitate, de marketing, de comunicare. Si nu in ultimul rand este internetul, o sursa nesecata de informatii pentru cine este dornic sa aprofundeze.

Cartile de referinta pentru oamenii de la CS

Celor la inceput de drum le-as recomanda cateva carti clasice, ce pun baza strategiei in comunicare si in marketing, in intelegerea brandurilor si a brandingului – Jack Trout & Al Ries – Pozitionarea, Jon Steel – Adevar, minciuna si advertising, Wally Ollins – Despre brand, Don Schulz – Integrated Marketing Communication: The Next Generation.

Pentru cei mai avansati, mentionez o carte citita recent, scrisa de VP-ul de la Nike impreuna cu omologul sau, de la agentia de digital: Velocity – Ajaz Ahmed & Stefan Olander.

Cat de greu se trece la o pozitie la alta in CS

Cred ca depinde mult de tiparul agentiei: daca este o agentie mai dinamica, flexibila, cu mai putine proceduri, avansarea este mai rapida si mai facila. In agentiile foarte bine structurate, cu proceduri si reguli clare, avansarea este mai inceata. Si, bineinteles, sa nu uitam ca o modalitate uzuala de a avansa este schimbarea locului de munca.

True or false: account-ul ucide idei bune

In cele mai multe cazuri fals. Aceasta deoarece, chiar daca accountul nu intelege ideile creativilor sau nu le sustine mai departe, este si responsabilitatea echipei de creatie de a-si argumenta si vinde materialele, deci sansele sa moara o idee buna sunt mici. Daca este buna o idee isi va gasi locul in prezentare, va ajunge intr-un fel sau altul la urechile beneficiarului.

True or false: account-ul e prietenul clientului
True. Dar aceasta prietenie inteleasa in sensul urmator – sunt prieten adica te inteleg, iti inteleg nevoile si dorintele si sunt gata sa te ajut. Pana la urma noi (publicitarii) suntem si cream ca sa indeplinim niste obiective ale clientilor, nu ca sa facem arta.

True or false: account-ul n-are voie in brainstorming

Fals. Accountul participa atunci cand este chemat si acest lucru se intampla in unele situatii, nu in toate.

True or false: accountul e (oficial) de vina cand ceva nu iese bine

Fals. Cred ca in functie de nivelul de maturitate a echipei, aceasta isi da seama cum stau lucrurile si evalueaza rezultatele.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Subiecte

Sectiune



Related