Cum transformi pasiunea pentru barbosi intr-o comunitate online care vrea sa cucereasca lumea

Cum transformi pasiunea pentru barbosi intr-o comunitate online care vrea sa cucereasca lumea

Poate aveti o pisica pe-acasa pe care o indragiti atat de mult incat v-a trecut o data prin cap sa-i faceti pagina de Facebook. Sau poate va plac mult papioanele si v-ati gandit ca trebuie sa va alimentati pasiunea cu like-uri zilnice de la necunoscuti pe o pagina dedicata. Dar, deh, de multe ori ideile astea raman la stadiul de gluma. Altii le duc mai departe si construiesc dintr-o pagina de Facebook o comunitate relevanta pentru surprinzator de multi oameni. Una dintre ele e "Societatea Secreta a Iubitoarelor de Barbosi" in care am reusit sa ma strecor dincolo de statutul de utilizator. Pentru ca saptamana viitoare la Brands&Communities 2013 vom vorbi despre cum reusesc brand-urile sa construiasca si sa creasca o comunitate, le-am intrebat pe fetele care au definit spiritul "barboseniei" cum au reusit sa adune peste 12.000 de iubitoare fara brief, buget sau Facebook Ads. 

IQads: Cum a pornit ideea acestei comunitati online? Care a fost scopul initial?

Balaurul: A fost o joaca, o gluma. Si voiam sa cucerim lumea, clar.

IQads: Cine se ocupa de continut? Aveti un calendar editorial si un numar maxim/minim de postari? De unde va luati continutul?

Balaurul: La inceput postam doar noi, Capetele Balaurului (nucleul cu adevarat secret al Societatii), din colectia proprie de imagini cu barbosi. In ultima vreme pagina are o viata proprie - genereaza continut membrii Societatii, fapt pentru care le suntem foarte recunoscatoare.

IQads: Cand a "explodat" audienta transformand pagina dintr-una in joaca, pentru prieteni, intr-o comunitate?

Balaurul: Nu ne amintim. Imi amintesc doar ce uimite si bucuroase am fost cand am ajuns sa avem 1000 de like-uri. M-am felicitat pentru un plan bun de cucerire a lumii.

IQads: Ce va defineste ca o comunitate online? Cum interactioneaza fanii? Sunt unii care comenteaza / dau Like la majoritatea postarilor sau doar fani pasageri?

Balaurul: Impartasim doar lucruri ce pot aduce si altora incantare. Incercam din rasputeri sa mentinem atmosfera cat mai pasnica si in genere toata lumea se intelege bine cu toata lumea. Sunt printre noi si cateva persoane care contribuie, comenteaza si dau like-uri constant. Le iubim si le multumim.

IQads: Pagina ta are mai multi fani decat multe pagini de brand care aloca buget special pentru promovarea pe Facebook. Cum faci asta? Ai tips & tricks pentru marketeri si publicitari?

Balaurul: Asta ar insemna sa va divulg planul, nu? Imi pare rau dar nu pot. Oricine poate sa incerce isi dea seama ce facem si cum facem. Multi au incercat asta deja si aplica ceea ce au invatat, cu succes mai mic sau mai mare. Pe cativa care au incercat asta ii puteti identifica cu o simpla cautare pe Facebook – numarati cam cate alte "societati secrete" au rasarit dupa a noastra (pentru ca toate au aparut dupa). Totusi, va pot da un indiciu / cuvant cheie: user generated content. Toata lumea (inclusiv noi!) e incantata cand isi vede postarile pe pagina principala.

IQads: Te-ai gandit sa monetizezi toata comunitatea? Ai fi deschis pentru colaborarea cu brand-urile? Cum ai vedea un astfel de parteneriat?

Balaurul: Ne-a trecut prin minte la un moment dat ca am putea sa castigam si bani din pagina noastra, daca ne-am pune mintea. Dar am hotarat ca nu vom face asta. Ni se pare meschin si viclean sa aduni mii de oameni intr-un loc, fara sa ii avertizezi de la bun inceput cu ce au de face, si-apoi sa te transformi in agent de vanzari pentru un brand sau altul. E necinstit. E ca si cum ai prinde oamenii aia intr-o capcana. In plus, cred ca tocmai asta contribuie la succesul paginii – faptul ca nu incercam sa vindem nimic nimanui, ci doar sa le bucuram ochii, din cand in cand si urechile, sa le facem ziua mai buna. Cred ca foarte multe persoane ne-ar parasi imediat ce ne-am transforma in ceva comercial. Dincolo de promovarea barbosilor si barboseniei mai promovam din cand in cand cate-o cauza buna, in care credem toate. Si-atat.

IQads: Ai avut si probleme pe parcurs? Hateri / fani care s-au suparat / sugestii, reclamatii? Cum le-ai gestionat?

Balaurul: Chiar si in cea mai "proasta" zi a noastra, cand am inregistrat in jur de 70 de unlike-uri din cauza abordarii unui subiect care nu a fost pe placul tuturor ("controversat" se pare), oamenii care ne-au sustinut si ne-au dat like au fost in numar aproape dublu fata de cei care au ales sa ne paraseaca, mai pasnic sau mai putin pasnic. S-au aprins atunci spiritele nitel, dar in rest, in genere, e liniste si pace in Societatea noastra. Cei ce nu ne apreciaza continutul sunt invitati sa se exprime calm si civilizat si/sau sa dea unlike.

IQads: Ce planuri ai pentru viitorul paginii?

Balaurul: Dominatia mondiala :).

E posibil ca un brand sa construiasca si sa intretina o comunitate online similara? Vom vorbi mai multe despre asta cu speakerii de la Brands & Communities, pe 24 si 25 aprilie. Va mai puteti inscrie pana marti, 23 aprilie.

Brands & Communities 2013 este a doua din seria de sapte conferinte SMARK KnowHow de anul acesta. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Doing Business si Radio Guerrilla. Eveniment recomandat de IAA si UAPR si sustinut de Agrafa, Casa de Traduceri si 360 Revolution. Partener de know-how al Brands & Communities 2013 este Infinit Solutions Agency, iar creative food partner este frufru.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Infinit Agency

Infinit este o agenţie full service cu digitalul la bază și care oferă servicii la cheie de la consultanță, analiză de business și transformare digitală până la strategie, project management, servicii de... vezi detalii »

Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related