Romanian Design Week: Advertising neaos, graphic design local si packaging pe romaneste

Romanian Design Week: Advertising neaos, graphic design local si packaging pe romaneste

Romanian Design Week (RDW) pare genul de eveniment care poate sa creasca tare frumos. Si la noi, dar si-n afara. Chiar daca am cartit la inceput ca mi-e wall-ul plin deodata de patriotism nemaivazut, m-am gandit apoi ca mult mi-ar mai placea s-aud de strainezi veniti pe meleagurile noastre tocmai ca sa vada ce design mandru avem noi pe-aici. Dar iacata ce s-a intamplat la inaugurarea evenimentului:

La chemarea The Institute, breslele creative ale Romaniei s-au adunat sub aceleasi acoperisuri, in 10 zile de RDW. Mai pe sleau: peste 90 de designeri isi au lucrarile expuse la Palatul Stirbei, dar si in alte 30 de locuri din Bucuresti, pana pe 26 mai.

Andrei Bortun (CEO, The Institute) a spus ca ideea proiectului s-a nascut acum mai bine de un an si iata cum, in 2013, RDW se prezinta cu o editie preview. Aceasta isi propune sa creasca gradul de intimitate al publicului roman, dar si strain, cu designul romanesc.

Dupa cum ne stiti, noi la IQads vorbim mult despre publicitate. Despre asta o sa vorbim mai mult si acum, dar sa stiti ca expozitia RDW de la Palatul Stirbei gazduieste lucrari din opt domenii: publicitate, graphic design, fotografie, design de obiect, digital design, fashion, design de interior si arhitectura.

Curator al sectiunii de publicitate a fost numit Serban Alexandrescu (Managing Partner, Headvertising), care a selectat pentru expozitia RDW spoturi din portofoliul CAP, Leo Burnett Group, McCann Erickson Romania, Next Advertising, Papaya Advertising, Propaganda, Ogilvy Group Romania si Vali Suciu, Raluca Stroe si Anca Baciu.

Serban Alexandrescu este de parere ca asa-zisa culoare locala pe care o are publicitatea romaneasca se va pierde cu timpul, la fel cum s-a pierdut si gustul rosiilor "de la tarani". De aceea, a si decis sa se implice in proiect si a ales cateva bucati de advertising neaos, premiate la festivaluri de profil, care sa bucure ochii vizitatorilor aflati la parterul Palatului Stirbei.

Si daca tot l-am prins pe directorul de creatie de la Headvertising la RDW, l-am intrebat ce parere are despre felul in care brandurile abordeaza traditionalul: "Traditionalul ar trebui sa fie traditional. Acum e ca la tara, dar nu e ca la tara. Apare intotdeauna un sat idealizat si manufacturat, care nu impresioneaza din punct de vedere estetic. Este ideea de sat, realizata aspirational: satul fara balega si cu vaci photoshopate. Un pic ridicol, chiar daca probabil e functional, dupa cate ne spune festivalul Effie".

Tot la parter sunt expuse si lucrari de design grafic. Selectia include creatii semnate de peste 30 de ilustratori, graficieni romani si echipe de artisti, precum Aitch, Loreta Isac, Matei Branea, Sorin Bechira, Stefan Lucut sau Clubul Ilustratorilor Romani, Griffon&Swans si The Type Collective. Lucrarile sunt proiectate pe un perete, ceea ce mai face sa ma gandesc la cat de pretios e folderul care contine toate creatiile designerilor, insa mi-ar fi placut sa vad si cateva lucrari printate, ca sa observ indeaproape munca artistilor.

Iar in camera de-alaturi, am intrat in zona de packaging. Aici au fost expuse lucrari semnate de Ampro Design, Atelierul de grafica, CAP, Fabrik, Synopsis Media si Spotlight, unele dintre ele premiate la festivaluri internationale de profil. Si aici m-am intrebat serios, pentru prima data, oare ce valoreaza mai mult: vechimea vinului sau ambalajul pe care il poarta?

La etaj este expus viitorul designului romanesc, cu lucrari de-ale studentilor de la facultatile de arte, design si arhitectura din Bucuresti, Timisoara, Iasi si Arad.

Si in subsol, expozitia "Death by Diamonds & Pearls" a celor de la Carioca –  inspirata de mitologia Evului Mediu si adaptata contemporanului – poveste despre durere si frumos. Mai ca nu-ti mai vine sa iesi din pivnita Palatului, cu asa efecte si detalii.

La final, iacata cateva imagini de la inaugurarea evenimentului. Dar cum lucrurile din poze nu-s la fel de ca-n realitate, ma gandesc sa mai trec o data pe la expozitia RDW.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

AMPRO

Infiintata in 2005, AMPRO este cea mai premiata agentie de strategie si design de brand din Romania, care ofera o gama completa de servicii de branding. Obiectivul AMPRO este sa ajute produsele clientilor sa fie... vezi detalii »

Ogilvy Romania

Ogilvy România face parte din rețeaua internațională Ogilvy si oferă pietei din Romania următoarele arii de expertiză, la nivel integrat: strategie de brand, advertising, customer engagement, PR & Influence... vezi detalii »

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Related