[IQads Kadett] Alex Negrea despre perspectiva utilizatorului si perspectiva brandului pe Facebook

[IQads Kadett] Alex Negrea despre perspectiva utilizatorului si perspectiva brandului pe Facebook

Training-ul IQads Kadett de saptamana trecuta s-a impartit intre personal branding in online si schimbarile importante pe care le-a adus Facebook. A fost o intalnire interactiva, in care cadetii au spus cu ce se indeletnicesc pe Facebook si Alex Negrea (Head of Facebook Dept., Spada) a explicat cat de important este ca profilul sa reflecte si lucrurile care te pasioneaza si proiectele la care lucrezi.

Ce sa faca un junior cu online-ul?

"Nu exista o oportunitate mai mare decat a fi online", spunea Alex Negrea, care si-a inceput povestea in web 2.0 in 2006 cu blogul personal. Inainte de a lucra la Spada, timp de aproape doi ani si jumatate si-a investit timpul in dezvoltarea brandului BCR in social media, printre alte proiecte. Nu licenta a fost criteriul pe baza caruia a devenit Social Media Manager al celei mai mari banci din Romania, ci recomandarile primite pe baza proiectelor dezvoltate in online si a blogului.

De asta Alex recomanda cadetilor sa-si faca publice proiectele, sa-si faca un blog. In felul asta, juniorii au mai multe posibilitati sa se dezvolte din punct de vedere al comunicarii: invata sa-si construiasca un articol argument, sa-si apere un punct de vedere, sa faca fata criticilor, dar sa si recunoasca atunci cand gresesc. In plus, blogging-ul atrage o paleta intreaga de skill-uri pe care, vrei, nu vrei, le dezvolti: poate programare sau editare de poze.

"Nu mai suntem in perioada anonimatului, Facebook-ul va da identitate", spunea Alex. Oricat de lipsita de personalitate ar putea sa para interactiunea in social media, Facebook e o rampa de lansare pentru tot felul de manifestari, care ar putea fi de ajutor juniorilor. Mai ales pentru ca potentialii angajatori se uita pe CV-urile lor si pe profilurile de Facebook in acelasi timp.

Cat de important a devenit Facebook-ul?

Tot la capitolul Facebook, Alex a insistat sa sublinieze ca a devenit esential pentru branduri, nu numai pentru utilizatori. In prezent, oamenii petrec cate 30 de minute pe zi folosind reteaua asta de socializare. In acelasi timp, si Facebook a avut o modalitate foarte desteapta de a se adresa companiilor, carora le sugereaza in mod constant solutii pentru a atrage cat mai muti fani. Daca la inceput, in Romania, Facebook-ul era doar noul hi5, cu componenta lui matrimoniala, reteaua de socializare s-a dezvoltat foarte mult pe plan local. Utilizatorul de Facebook are o putere foarte mare de influentare a comportamentelor brandurilor in online. Alex a propus sa ne gandim doar la puterea unui om hotarat care are o plangere si posibilitatea de a posta comentarii.

De asemenea, pentru administratorii de pagini de Facebook newsfeed-urile au devenit surse pentru studii de caz. Si pentru a intelege cum functioneaza oamenii din comunitatea unui anumit brand si pentru a studia comportamentul altui brand in reteaua de socializare.

In ceea ce priveste agenda editoriala, povestea Alex, totul se testeaza. Administratorul paginii de Facebook al brandului respectiv trebuie sa creeze mai multe variante pentru o idee, fie ea status de Facebook, fie activare, si sa evalueze ce functioneaza cel mai bine. Si-apoi sa repete mecanismul.

Daca formatul "Like daca… Comment daca… Share daca" functioneaza, uneori brandurile trebuie sa se conformeze, considera Alex Negrea. Nu toate companiile reprezinta love brands si nu toata lumea poate genera reactiile pe care le aduna Coca-Cola. Cel putin, nu de la inceput.

Pe de alta parte, brandurile trebuie sa fie atente la continutul pe care il posteaza, mai ales la drepturile de autor. Companiile sunt mai usor de dat in judecata decat persoanele fizice, spunea Alex.

Si brandurile nu trebuie sa uite ca trebuie sa-si adune comunitatile in jurul propriilor platforme. In prezent, obiectivul companiilor este sa demonstreze ca Facebook-ul functioneaza, ca pot aduna fani, ca pot genera interactiune. Dar chiar si reteaua asta de socializare ar putea sa dispara. In momente de genul asta, comunitatea trebuie sa existe sau sa se poata "regrupa" intr-un spatiu a carui existenta nu depinde de altcineva, cum ar fi un website.

10 moduri prin care Facebook a schimbat lumea

Inainte de a incheia training-ul, Alex a facut un sumar al discutiei si a evidentiat cele zece moduri in care cea mai mare retea sociala a influentat lumea:

1. A oferit utilizatorilor o voce incredibila in comunicarea cu companiile.

2. A schimbat modul in care sunt evaluati candidatii. Orice angajator se uita pe profilurile de Facebook ale posibililor angajati.

3. Facebook e prima platforma din lume unde aproape toate companiile vor sa fie.

4. A scurtat timpul de raspuns al brandurilor la nevoile consumatorilor:  2-3 ore.

5. A convins utilizatorul sa petreaca mai mult de 0 – 15 secunde pe o platforma.

6. A facilitat discutiile intre CEOs de companie si consumatori sau potentiali consumatori.

7. E prima retea din lume care a determinat companii aeriene sa introduca aplicatii prin care iti alegi langa cine stai in avion.

8. E reteaua care a determinat aparitia de review-urilor cu adevarat relevante. E cazul intrebarilor adresate prietenilor pe Facebook, care iti pot povesti experienta lor cu un brand sau produs.

9. E reteaua care a introdus publicitatea atasata (spre exemplu, utilizatorul vede prietenii din lista care au recomandat o anumita pagina de brand).

10. A introdus newsfeed-ul, probabil cel mai controversat subiect legat de marketing-ul in social media.

Training-ul sustinut de Alex Negrea este parte din IQads Kadett, program de talent scouting organizat de IQads. Cadetii admisi in program participa la o serie de training-uri si prezentari de case study-uri organizate special pentru ei in Clubul Kadett, aflat in sediul IQads. In plus, cadetii primesc invitatii la evenimente ale industriei, carti de specialitate, precum si sansa de a beneficia de stagii de practica in agentii si companii. Participantii sunt alesi in urma unui test de orientare si examinare online care verifica gradul in care personalitatea tinerilor se apropie de personalitatea ideala a principalelor meserii din industria de marketing si comunicare. Inscrierea se face pe IQadsKadett.ro.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related