Un pahar de apa rece si un varf de Zmenta

Un pahar de apa rece si un varf de Zmenta

Tineretu' din ziua de azi, imaginati-va ca spun asta cu vocea unei mame, e ca un pahar de apa rece dimineata. Fie ca vorbim de paharul turnat pe fata, menit sa te trezeasca din cazemata de paturi si perne construita in mijlocul patului, intr-o dimineata de iarna, fie ca vorbim de paharul de apa rece intr-o zi de vara in care poti sa prajesti un ou direct pe asfalt. Tineretu' din ziua de azi e o surpriza proasta sau buna pentru inaintasii lui; in orice caz o surpriza. De exemplu, prin faptul ca reuseste sa fie la curent sau sa ramana conectat la tot ce inseamna actualitate. Sigur, interesul lui pentru nou nu se intinde chiar pe toate ariile. Dar despre asta urmeaza sa se discute, pe indelete, la Romanian Youth Focus 2013, care va avea loc pe 21 si 22 octombrie. Parte din seria SMARK KnowHow, evenimentul este singurul din Romania dedicat intelegerii tinerilor din generatia asta.

Pana una alta sa vorbim despre Mihai Zmenta, vloggerul. Mihai s-a nascut in 1993 si prin liceu s-a apucat de blogging. Patru ani mai tarziu, blogul scris a pierdut teren in favoarea videoblogului, in care aduna subiecte trending pe internet sau lucruri care i-ar face sa rada pe oamenii din publicul lui. Mihai spune, cu propriile cuvinte, cat de important este sa fie conectat la ce se intampla pe net, sa raspunda rapid si sa se promoveze in retelele sociale (Facebook, Tumblr, Instagram). Si face ce trebuie; intr-un an de cand posteaza clipuri, contul de YouTube a lui Mihai a adunat peste 10 milioane de vizualizari si a atras peste 180.000 de abonati.

In viata de zi cu zi  

In afara de cautat subiecte pentru vlog, nimic interesant, ah, mai fac poze si muzica, dar asta doar cand ma plictisesc maxim si n-am altceva de facut. Sunt student in primul an la jurnalism la FSPAC Cluj si cam atat, nu prea am timp de facut alte lucruri.

Cand nu lucreaza

Zilnic caut subiecte interesante si non-stop sunt conectat la internet. Vlog-ul a devenit lucrul prioritar in viata mea si e foarte fain sa faci ce-ti place!

The Big Idea

Am fost blogger vreo 4 ani, iar dupa o pauza de blogging am zis sa ma reintorc in online, dar intr-un format nou, acela de blog video. Totul a fost o gluma, dar am fost perseverent (inca sunt) si am ajuns sa fiu urmarit de peste 180.000 de oameni; niciodata nu m-am gandit ca o sa se ajunga asa departe.

Prima creatie

Pfai, primele materiale au fost crima. Si acum, cand ma uit la ele, rad de-mi dau lacrimile, nu rad de continut, rad de mine, cat de speriat eram si cat de incet si lent vorbeam. Primul video a fost despre un omulet blanos ce dansa dezbracat pe strada (se bucura ca a cazut Basescu, LOL) si despre niste elevi care nu au promovat examenul de bacalaureat, ca ei este dastep-ti si nu are ne-voie da bac.

Sursele de inspiratie

Internetul e principala sursa, non-stop caut stiri sau lucruri tampite pe internet de care oamenii ar putea rade, dar primesc si de la oamenii care ma urmaresc o gramada de materiale. As vrea sa dezbat doar subiecte premium in vlog, dar nu prea am cum; cand exista un public foarte diversificat trebuie sa-mi aleg subiectele sa fie pentru toata lumea, nu doar pentru aia care iubesc Rosia Montana, papucii din piele de naparca indiana sau care colectioneaza sosete gaurite.

In cat timp?

Nu prea imi fac un scenariu, doar atunci cand am de atins mai multe idei si de frica sa nu uit ceva, imi notez intr-un fisier ideile principale. Totul e pe moment, iar filmarea dureaza maxim 20-30 de minute (o fac si cu o camera web, ha, ha) si montajul cam 1-2 ore. Dar depinde, am clipuri la care am lucrat si doua zile, depinde ce fac in ele.

Echipa

Echipa este una foarte numeroasa, e formata din mine si atat. Eu fac totul si-mi place sa-mi dau ordine, sunt seful perfect. Ha, ha!

Ce-si propune?

Vreau sa ajung la un alt nivel si sa am o echipa, ca singur e tare greu. As vrea sa fac lucruri mult mai wow, dar singur nu pot, nu rezist si nici patru maini nu am.

Beneficii

In primul rand am ajuns sa cunosc si sa interactionez cu o multime de oameni faini, iar in al doilea rand mai scot si niste banuti de ceva vreme.

Promovare

Doar in social media ma promovez, Facebook-ul m-a ajutat enorm de mult. Lumea imi da like la pagina, iar dupa share-uiesc clipurile. Mai sunt activ si pe Google Plus, Twitter si Instagram.

Publicul lui Zmenta

E un public tanar, e si normal. Tineretul consuma cel mai mult divertisment si online. nu doar in Romania, ci peste tot in lume. Cei mai multi sunt intre 17 si 25 de ani (majoritatea liceeni si studenti), dar am multi si peste 25, chiar si de 60 de ani, ha, ha, ha. Cam toti imi sustin ideile si sunt nebuuuuni, asa ca mine, iar cand par retardat in clipuri isi dau seama ca sunt doar un actor bun, ha, ha.

Strategia de comunicare

Incerc sa le raspund tuturor, dar e extrem de greu. Primesc sute de mesaje si email-uri zilnic, daca as sta sa le raspund tuturor n-as mai face nimic, ci doar as raspunde la mesaje. Daca am chestii importante de anuntat, Facebook-ul ma ajuta. Mai raspund la comentarii, dar in general comunic cu ei pe privat.

Monetizarea proiectului

De cateva luni a inceput sa fie. Deocamdata am scos bani doar din monetizarea standard cu Google AdSense, prin afisarea de reclame in player.

Colaborari cu branduri

Cand aveam blog-ul scris am avut cateva, cu videoblog-ul nu am avut; multi inca nu stiu ca exista vloggeri si in Romania.

Acum versus atunci in obiective

Cand am inceput clar nu ma gandeam sa ajung asa departe, sa am un public asa de mare si sa ajung sa fac si bani din asta. Acum clar obiectivele sunt mult mai mari si sper sa le indeplinesc pe toate.

Nu mi-am propus nimic in 2012 si nici pana in primele luni ale acestui an. Faceam ca si acum pur si simplu din placere, doar ca atunci aveam un public mult mai mic, iar acum unul foarte mare. Recent am realizat si eu asta.

Cum creste proiectul

Incerc sa fac un concept nou de vlog, dar asta implica clar sa ma mut in Bucuresti. O sa-l gandesc bine si sigur o sa aduca un public si mai mare. De partea de monetizare chiar nu vreau sa ma ocup eu pentru ca niciodata nu mi-au placut cifrele, prefer partea de creatie.

Alte proiecte

Deocamdata nu, am avut, dar acum incerc sa dorm 6 ore pe noapte.

Asa grait-a unul dintre tinerii Generatiei Y. Despre cat timp petrec online si in ce directie se indreapta interesele lor, urmeaza sa aflam la Romanian Youth Focus 2013.

Romanian Youth Focus 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow. Young Leader este Studentbank, powered by Raiffeisen Bank. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru. Evenimentul este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, VICE, Gen90, Hipmag, Catavencii, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine, Money.ro si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Subiecte

Sectiune



Related