[Cupa Agentiilor la Gatit FLORIOL] Pornografie in bucatarie

[Cupa Agentiilor la Gatit FLORIOL] Pornografie in bucatarie

Spre dezamagirea mamei mele – care spera ca progenitura ei sa continue traditia tavilor de prajituri si a fripturilor aburinde – karma a facut ca unica ei fiica sa fie mai putin periculoasa in afara bucatariei decat in interiorul ei. Vazand ca in urma mea raman tristete si suferinta, m-am indepartat incet de universul asta al elitelor culinare si m-am indreptat spre pajisti mai verzi, unde nici mancare nu-i, nici cutite nu-s. Intr-o rasucire ironica a sortii, ieri am ajuns intr-una dintre cele mai profesioniste bucatarii din Bucuresti – Kuxa Studio. In plina desfasurare a primei editii Cupa Agentiilor la Gatit FLORIOL, pregatita cu ingrediente publicitare de la VERLA si aromata de Coseli.

In loc de covorasul cochet de la intrare (creat cu sprijinul VERLA), care anunta ca ai ajuns la Cupa Agentiilor la Gatit, ar fi fost mai inspirat anuntul "Lasati orice speranta, voi ce intrati aici". Da, doamnelor si domnilor, ieri a izbucnit infernul, in care s-au fiert la foc mic vointele, s-au incins dorintele si s-au ars in cuptor toate retetele de dieta. Chiar si pentru cineva al carui interes se orienteaza catre mancarurile asezate pe farfurie si deloc spre modul in care sunt preparate, prima zi a competitiei culinare a fost, daca ar fi sa descriu pe scurt, pornografie in bucatarie.

Ieri, sapte echipe si-au prezentat skill-urile culinare in moduri ispititoare, aproape indecente pentru gurmanzii slabi de inger sau pofticiosii care tin post. Ziua de miercuri, o sa notez in calendar, a fost prilej de dezmat culinar cu fructe de mare, guacamole, migdale, vita cu vin si usturoi din plin si cate si mai cate. A fost o orgie de bunatati, in care platourile dichisite se plimbau intre statiile bucatarilor si masa juriului, sub ochii unui public care incepuse sa practice un voaierism fara voie.

Primele ispite nerusinate au venit din partea echipei Times New Roman, care robotea in jurul unor ingrediente care aveau sa se transforme in platouri cu penne a la Foltea (de la Ionut Foltea), curry TNR si cartofi dulci cu scortisoara si zahar pudra. Presage (sau Le Rouge et le Polonique), in acelasi timp, imbia cu un pui boem, aromat cu unt patrunjelit, insotit de mamaliguta postmoderna si crusta de migdale, asezonat cu un "Doamne, ce bine miroase".

 

 

La urmatoarea runda, statiile de bucatarit au fost ocupate de Institute, The Chefs si Publicis Dialog. Si, ca la orice orgie culinara respectabila, aromele care se ridicau din oalele ordonate pe plite erau insotite si de cate-o observatie, care trada grija participantilor de a fi pe gustul publicului. De la Institute am auzit un "Ce faci, mai, cu chifla aia?" inainte sa prezinte in fata juriului tartele cu branza si sunca. Iar la Publicis Dialog, pe final, de la comitetul de Design de Farfurie am auzit replica "Oare e kitschos daca arata ca un palmier?" inainte sa prezinte un splendid pui cu risotto.

 

 

Fetele de la pastel (pastel spices), spilcuite chiar si cand sunt in bucatarie, si cele de la Voluntari pentru Idei si Proiecte (Voluntare in Prajiturit), imbracate la unison intr-un rosu aprins, au dat startul turei a treia. De la statia pastel, vita sfaraind in sos cu vin, asezata pe un pat de salata cu alune, contribuia cu o aroma perfecta la imbatarea generala. In acelasi timp, sosul guacamole si frigaruile sucite ale fetelor de la VIP, aranjate intr-o forma care aducea a hipster mustacios, au strans o tura de zambete din partea pofticiosilor din public.

 

 

Ultima tura, in care cei de la Jazz (Jam session in the kitchen) si-au aratat talentele de bucatari, a fost poate cea mai intensa. De data asta, toti ochii, atintiti pe mainile care lucrau in viteza, urmareau bucatile de carne sfaraind in tigaie si legumele transformandu-se in cubulete. "Ai un etaj de dovlecei, un etaj de vinete. Cu castravetii ce faci?", am auzit la un moment dat. Va spun eu: o spuma de castraveti si iaurt, care-a stins gustul picant al fructelor de mare, ascunse intr-o patura de orez. Alaturi le-a stat un cub rubik din morcovi, telina, branza si fructe de mare, un design ingenios la care, spunea echipa, s-au gandit in ultima secunda.

 

Dar mancarurile n-au fost singurele bine coapte. Si discursurile de prezentare ale bunatatilor erau bine pregatite sau, mai degraba, trase in caramel. Intrati in "pitch mode", publicitarii vindeau povesti care incazeau inimi si provocau porniri gurmande.

Daca pofta de pe fetele oamenilor din public era usor de citit, membrii juriului n-au tradat nimic din impresiile lor despre mancare. In schimb, isi notau meticulos observatiile, avand grija sa bifeze criteriile: creativitatea conceptului culinar si incadrarea in tema, integrarea ingredientului special, respectarea timpului, munca de echipa, aspectul si gustul mancarii si originalitatea numelui. Participantii n-au avut voie sa arunce un ochi la telefon, dar au putut sa arunce juriului o singura intrebare nepenalizabila.

 

In timpul in care concurenta trudea in jurul tigailor, participantii mai increzatori compuneau simfonii - de data asta, nu de gusturi, ci de sunete – folosind lingurile, furculitele, polonicele si razatoarele ingenios transformate de RoboFun in instrumente muzicale. Mai puteau testa panoul de onoare al bucatarilor, un ingredient publicitar pregatit de VERLA sau innabusi emotiile, cu o portie de dulciuri aromate de Coseli.

 

A fost o zi de miercuri obscen de gustoasa, petrecuta alaturi de bucatari cu gusturi indraznete si mancaruri care intaratau poftele, cu strigaturi "Ce-as vrea sa gust asta" si cu note, dupa prestatia fiecaruia dintre cei care jucasera un rol in filmul culinar. Cum ar fi un 10 pentru Mogulul de la Times New Roman, care a castigat premiul de cel mai nepriceput bucatar din partea Gustos.ro, un 9,74 pentru Jazz si un 9,51 pentru VIP, pe care urmeaza sa-i vedeti vineri, in finala Cupei Agentiei la Gatit FLORIOL.

 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pastel

pastel este o agentie de comunicare romaneasca cu o abordare strategica si creativa, cu o activitate de 14 ani pe piata din Romania, peste 5.000 de campanii si proiecte dezvoltate, si un portofoliu de clienti... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related