[Digitalul in PR] Alina Melescanu (Ogilvy PR): 30% din cifra de afaceri a agentiei este sustinuta de proiecte dedicate mediului digital

[Digitalul in PR] Alina Melescanu (Ogilvy PR): 30% din cifra de afaceri a agentiei este sustinuta de proiecte dedicate mediului digital

Anul acesta la Gala PR Awards, categoria cu cele mai multe inscrieri e Digital PR & Social Media. Am vorbit cu reprezentantii agentiilor de PR din Romania despre felurile in care dezvoltarea digitalului le-a influentat business-ul. Vedeti raspunsurile oferite de Alina Melescanu (Business Unit Director, Ogilvy Public Relations Bucharest).

Le ofera mediul digital oportunitati mai creative agentiilor de PR?
Proiectele gandite pentru social media au un grad foarte mare de creativitate, fiind evidenta necesitatea de a construi un plan de comunicare adaptat unui mediu caracterizat de imprevizibilitate si dinamism. Practic, nu poti gandi o campanie acum fara o componenta de social media. Mediul digital poate oferi unui proiect de comunicare acel plus de inedit si de flexibilitate necesare unui proiect de succes.

Proportia din cifra de afaceri a agentiei care se datoreaza proiectelor digitale si evolutia ei in timp 
In ultimii 4 ani, proiectele construite pentru social media sau gandite ca parte integrata dintr-un proiect de comunicare integrat au cunoscut o evolutie puternica. Este un fapt care se explica prin doua aspecte: pe de o parte clientii au observat beneficiile de comunicare ale unui mediu provocator sau au dorit sa incerce o abordare a social media pentru a testa efectele acestui mediu, iar, pe de alta parte, profesionistii in relatii publice sau social media au adresat clientului propuneri de campanii de social media sau componente de social media integrate intr-un plan de comunicare mai amplu.

Serviciile oferite in aria digitala
In prezent, campaniile de PR pe care le gandim si implementam includ in proportie de 80% si o componenta digitala, de la implicarea influentatorilor din mediul digital in campanii, audit al conversatiilor din mediul digital la construirea mesajelor pentru mediul digital, la proiecte speciale cu bloggerii sau digital influencers, generarea de continut si administrarea paginilor de Facebook. Alaturi de aceste campanii integrate, avem si proiecte dedicate ariei digitale.

Anul acesta, agentia noastra a devenit hub de monitorizare si audit in social media pentru IBM, prezenta in social media in 4 tari europene.

Investitiile agentiei in dezvoltarea competentelor de digital ale echipei 
Ogilvy&Mather are dezvoltata la nivel global o divizie dedicata comunicarii in social media. Totodata, la nivel local, echipa Ogilvy Public Relations Bucharest colaboreaza direct cu specialistii din cadrul grupului si beneficiaza de consiliere, training-uri si schimb de know-how in scopul realizarii unor campanii de succes in social media, incepand cu abordarea strategica si finalizand cu implementarea.

In contextul convergentei ariilor de comunicare si a depasirii limitarilor impuse de practicile clasice, am integrat pregatirea in aria digitala a fiecarui membru din echipa noastra.

Influenta dezvoltarii digitalului in procesul de recrutare in agentie. Noi cerinte obligatorii? 
In ultimii ani, companiile de comunicare integrata si, indirect, cele de relatii publice, din nevoia de a adresa mesajele consumatorului, din ce in ce mai atras si prezent in social media, au fost nevoite sa regandeasca specificul business-ului, practic intreaga abordare a comunicarii. Social media a inceput sa castige din ce in ce mai mult teren in spatiul comunicarii si sa isi formeze specialistii care comunica (social media specialists) si relatia apropiata cu cei cu care se comunica (digital influencers / bloggers). Astfel ca, specialistul in comunicare devine si specialist in social media. Comunicarea se construieste si se defineste acum si prin social media. Ultima este ca un "second language" pentru profesionistul de PR.

Cat de bine s-au adaptat agentiile de PR nevoii brandurilor de a fi prezente in mediul online
O agentie de PR nu poate exista fara o componenta dezvoltata de social media. Planul de comunicare in social media nu poate fi gandit si construit decat prin tactici si instrumente specifice acestui mediu. In fiecare agentie exista un specialist in social media sau o divizie dedicata acestei categorii.

In cadrul Ogilvy Public Relations Bucharest, 30% din cifra de afaceri este sustinuta de proiecte dedicate mediului digital.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Romania

Ogilvy România face parte din rețeaua internațională Ogilvy si oferă pietei din Romania următoarele arii de expertiză, la nivel integrat: strategie de brand, advertising, customer engagement, PR & Influence... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune



Related