Andy Lita (Business Unit Director, OgilvyOne) despre piata de publicitate online in 2011 si 2012

Andy Lita (Business Unit Director, OgilvyOne) vorbeste despre piata de publicitate online din Romania in 2011 si perspectivele pentru 2012, despre evolutia OgilvyOne si cheltuielile pe media digitala in bugetul total media pe parcursul anului trecut.

Clientii OgilvyOne

In ultimii ani, Ogilvy are o abordare usor diferita a comunicarii in mediul digital, aceasta nemaifiind izolata intr-o singura agentie. La noi fiecare este responsabil de abordarea integrata a campaniilor, inclusiv a canalului digital, in functie de nevoile de comunicare ale clientului respectiv. Evident, avem in echipa si experti specializati in acest domeniu, dar facem eforturi sustinute ca know-how-ul legat de mediul digital sa fie diseminat la nivelul fiecarui membru al echipei Ogilvy Group.

Aceasta abordare s-a reflectat intr-o crestere a numarului campaniilor care au integrat sau au fost construite in jurul canalului digital, pentru clienti precum Cosmote, Nestle Infant Nutrition, Johnnie Walker, J&B, Algida, IBM, Millennium Bank, LG Electronics s.a.m.d. Si as adauga la aceasta lista si clienti care sunt mai putin cunoscuti ca fiind activi pe piata din Romania, precum Transparency International, Amex, International Hotel Group, Huawei si altii.

O prognoza de evolutie a bugetelor aferente mediei digitale in 2012 fata de 2011

Prognoza este optimista, adica in crestere.

Ponderea cheltuielior pe media digitala fata de bugetul total media

Depinde foarte mult de clienti. Sunt situatii cand bugetul cheltuielilor din mediul digital reprezinta chiar mai mult de 80%. In general, insa, ne apropiem si noi de media pietei, depasind-o chiar intr-o mica masura.

Ponderea cheltuielilor care se vor face spre audientele playerilor globali (Google, Facebook, Yahoo)

Mi-as dori sa putem investi mai mult in media locala, dar tinand cont de partea de search si site-uri de socializare nu avem prea multe alte optiuni. Cel mai probabil, jumatate din bugete se vor indrepta catre jucatorii globali.

Ponderea display/CPA

Ponderea este dictata in general de specificul campaniei si obiectivele acesteia. Ca o medie generala, ponderea display-ului este mai mare.

Obiective urmarite de clienti in campanii 

Vanzari. Vanzari si – era sa uit – vanzari, pentru ca nu suntem in business de caritate. Rolul nostru este sa intelegem ce butoane putem actiona in mintea si comportamentul consumatorului pentru ca, in final, campaniile noastre sa aduca lead-uri si vanzari.

Evaluarea rezultatelor campaniilor

Ma bucura faptul ca in mediul digital campaniile se pot evalua cu mai multe cifre decat pareri. Evident, evaluarea acestora tine de obiective si de alte campanii similare. Iar cata vreme se intampla des sa primim cereri suplimentare, evaluarea e in general buna.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related