[Festival local] Hortensia Nastase (GolinHarris Bucuresti): Un festival devine respectat dupa cateva editii fara cusur

[Festival local] Hortensia Nastase (GolinHarris Bucuresti): Un festival devine respectat dupa cateva editii fara cusur

Cum arata un festival local de publicitate respectat si inainte, si dupa gala de premiere? Dezbatem problema cu membrii juriului celei de-a doua editii ADC*RO Awards si vedem rezultatele pe 2 decembrie, la gala. Aflati parerea Hortensiei Nastase, Managing Partner la GolinHarris Bucuresti si membru al juriului la categoria PR.

Cum arata un festival local respectat de oamenii din industrie
Respectul se castiga in timp. Un festival devine respectat dupa cateva editii fara cusur. Ce inseamna fara cusur? Inseamna ca exista un regulament de functionare care se aplica egal tuturor participantilor. Inseamna ca se urmareste obsesiv IDEEA – daca vorbim despre un festival care premiaza creativitatea. Inseamna excelenta in toate etapele campaniei si creativitate strategica, instilata in spiritul si nevoile brandului. Inseamna un juriu responsabil, matur si experimentat. Inseamna o jurizare obiectiva, care nu tine cont de numele agentiei sau al clientului si se uita exclusiv la work. Sigur ca suntem oameni :) si avem perceptii, placeri, pana la urma chiar si standarde diferite, insa subiectivismul si patima personala nu au loc in sala de jurizare.

Am avut norocul de a juriza festivaluri de PR locale si internationale si de fiecare data m-am simtit ca un Forrest Gump feminin: mi-am frecat palmele si mi-am deschis papilele mintii cand am ridicat capacul de la frumoasa cutie plina de campanii, aliniate cuminti, ca niste bomboane de ciocolata care asteapta sa fie gustate si apreciate. Campaniile de la un festival sunt aratoase, ambalate super frumos, unele arata imbietor, insa in momentul in care le musti te dezamagesc, in vreme ce altele nu par sa ascunda in interiorul lor minunile pe care le descoperi pe masura ca te infrupti. Iar altele, pur si simplu, iti lasa gura apa :).

Festivalurile, pana la urma, sunt un simulacru de viata reala, de marketing, de packaging. Ambalajul este extrem de important! Modul in care este prezentat case-ul este esential: am vazut campanii bazate pe o idee care m-a facut invidioasa, insa expuse searbad, monoton, fara pasiune, didactic. Si care au pierdut. In egala masura, am vazut campanii care nu se puteau numi astfel – o activare stradala sau un eveniment de presa nu reprezinta o campanie! – care insa au beneficiat de pana si brain-ul unui writer extrem de talentat, care a stiut sa speculeze fiecare farama si sa prezinte produsul intr-un ambalaj shiny, glam si cuceritor. Un ambalaj care si-a gasit destui cumparatori.

Ce caut fara indoiala intr-o campanie de festival este prospetimea ideii, creativitate in toti pasii de executie. De la o campanie de PR in mod specific astept sa schimbe perceptii si sa jongleze cu emotii si sentimente, dar intr-un mod relevant si care pastreaza asteptarile de decenta, bun simt si privacy; mai ales in lumea digitalizata de astazi, este foarte greu sa nu depasesti acel fine line unde incepe sau se termina spatiul privat virtual, mai ales ca tentatiile sunt foarte mari, aproape nelimitate. De asemenea, PR-ul este masurabil, indiferent de ce spun unii sau altii – PR-ul se masoara in eficienta, iar eficienta se masoara in cifre.

Si mai este ceva ce apare destul de mult in festivalurile de PR din Romania si mi-as dori sa nu mai vad - ca industrie, suntem tributari pozitionarii "PR-ul este ieftin". Sunt destule campanii care afiseaza cu mandrie la finalul case-ului un descurajant "Bugetul acestei campanii a fost de doar 1.000 de euro!". As vrea sa ucidem cu cruzime aceasta cutuma si sa intelegem ca PR astazi nu mai inseamna bugete mici. PR-ul de calitate costa, PR-ul de calitate inseamna brainpower, PR-ul de calitate este de neinlocuit in marea placinta a comunicarii, iar felia subtire ocupata in trecut de PR are astazi loc pe o farfurie din ce in ce mai mare, pe masura valorii sale. Am vazut in Europa campanii de PR cu bugete care ar face gelos un director de creatie obisnuit sa faca spoturi cu multe zero-uri. Tine in primul rand de noi sa incetam sa ne mai pozitionam ca Viagra comunicarii, care face vanzarile sa creasca miraculos, cu un buget definit descumpanitor: peanuts.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related