[Festival local] Bogdan Nitu (WEBSTYLER): Organizatorul unui festival trebuie sa isi asume un rol activ in procesul de inscriere si validare a lucrarilor in categorii

[Festival local] Bogdan Nitu (WEBSTYLER): Organizatorul unui festival trebuie sa isi asume un rol activ in procesul de inscriere si validare a lucrarilor in categorii

Cum arata un festival local de publicitate respectat si inainte, si dupa gala de premiere? Dezbatem problema cu membrii juriului celei de-a doua editii ADC*RO Awards si vedem rezultatele pe 2 decembrie, la gala. Aflati parerea lui Bogdan Nitu, General Manager la WEBSTYLER si membru al juriului la categoria Online.

Cum arata un festival local respectat de oamenii din industrie
Sunt mai multe lucruri care fac un festival sa fie respectat.

Probabil cel mai important aspect al unui festival este brandul acestuia, influentat in mare masura de istoricul sau (lucrarile castigatoare, agentiile castigatoare, juriile editiilor anterioare), iar asta face ca premiile respectivului festival sa fie ravnite.

Un element cheie al oricarui festival este componenta juriului. Agentiile care participa investesc resurse importante in scrierea studiilor de caz si, dupa caz, a filmelor de prezentare, platesc si niste sume de bani deloc de neglijat pe inscrieri si vor sa stie ca lucrarile lor sunt jurizate de niste oameni de elita din industrie, oameni ce au reala competenta sa le jurizeze lucrarile. Dincolo de expertiza, juratii trebuie sa aiba o cultura dezvoltata despre ce se intampla in festivalurile internationale de anvergura.

Un alt aspect important este cel legat de criteriile dupa care juriul alege castigatorii. Spre exemplu, la Cannes Lions, inainte de anuntarea castigatorilor, presedintele juriului fiecarei categorii explica celor din sala criteriile pe care le-au aplicat membrii respectivului juriu. Este o forma de respect a juriului fata de participanti si mi-ar placea sa se intample acest lucru si la fiecare dintre festivalurile locale. In felul acesta, juriul nu doar ca isi expune viziunea asupra jurizarii, dar ajuta agentiile sa inteleaga cum se pot prezenta mai bine in editiile viitoare.

Ce face, ce nu face
Un festival care doreste sa fie respectat se respecta: Comunica bine inainte de perioada de inscrieri (juriu, categorii, evenimente etc), isi face un site bine pus la punct, functional si din punct de vedere al utilizarii, lucruri care ajuta agentiile sa inscrie mai bine si mai mult. La final, organizeaza o gala pe masura festivalului. Gala spune multe despre nivelul acestuia.

Un festival ce se respecta isi alege cu atentie juriul, in primul rand dupa criterii de competenta. Un jurat ce vine dintr-o companie cu nume mare, dar care nu are experienta, poate dauna festivalului, pentru ca lucrarile castigatoare sunt cele care vorbesc despre calitatea unui festival.

In aceeasi idee, nu da premii doar de dragul de a avea castigator in fiecare categorie, ci aplica acelasi standard in toate categoriile pentru alegerea castigatorilor. Daca nu sunt lucrari la acel nivel, nu premiaza. In acest fel, festivalul care face asta reflecta nivelul industriei din anul respectiv.

De asemenea, cred ca organizatorul unui festival trebuie sa isi asume un rol activ in procesul de inscriere si validare a lucrarilor in categorii si sa nu accepte compromisuri.

Ce se intampla, ce nu se intampla
Evident, intr-un festival respectat participa cele mai bune agentii din piata.  Din pacate, la noi multe agentii au ales sa nu participe intr-un festival de frica altei agentii sau pentru a face o actiune de PR din neparticipare. Suntem o industrie condusa de ego si lucrul asta nu o sa se schimbe. Insa tot ego-ul face sa si existe atatea festivaluri ;)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

GMP+WEBSTYLER

In 2018, agentiile GMP Advertising si Webstyler au fuzionat, formand o singura agentie cu servicii intergrate GMP+WEBSTYLER, parte din GMP Group alaturi de GMP PR, Chapter 4 si Point Public Affairs. Cele doua agentii... vezi detalii »

WEBSTYLER

WEBSTYLER este cea mai premiată agenție de digital din România atât la nivel local cât și internațional. De 18 ani pe piață, timp în care a oferit servicii de strategie și creație la cele mai... vezi detalii »

Branduri

Oameni

Festivaluri

Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related