O portie de inspiratie cu premii alaturi, va rog!

O portie de inspiratie cu premii alaturi, va rog!

Publicitarii, la fel ca noi, restul oamenilor obisnuiti, simt cateodata senzatia de foame. Si in timp ce muritorii de rand poftesc la aripioare de pui picante scufundate in sosuri de smantana si usturoi si briose cu stafide si topping-uri de banane si ciocolata, oamenii din creatie isi doresc la portii generoase de inspiratie in forma ei cea mai pura. Stim deja ca, in meniul romanilor, dulciurile sunt la loc de cinste, 84% dintre noi alegand sa le strecuram in cosul de cumparaturi. In schimb, nu stim inca ce ar satisface pofta de inspiratie a publicitorilor. Dar facem o incercare cu un meniu pe baza de campanii creative premiate la Cannes Lions 2013.

Un aperitiv cu unt

Deschidem meniul cu un pic de inspiratie de la brandul de unt Lurpak, care a stiut intotdeauna sa dea aroma speciala unei povesti obisnuite. Campania "Weave Your Magic" vorbeste nepretentios, pe limba oamenilor obisnuiti din toata lumea, care stiu sa foloseasca magia pentru a transforma ingredientele in mancare gustoasa. Este o campanie aspirationala, care a dat un plus de inspiratie celor care, in fiecare zi, isi folosesc cutitele putin boante si cunostintele cat se poate de comune despre gatit pentru a crea mancaruri grozave. Creata de Wieden + Kennedy New York, campania a castigat la Cannes (Silver Lion la categoria Savoury Foods), British Arrows (cate un Gold la categoriile Best over 30 and up to 60 Second TV commercial si Dairy Products) si la New York Festivals (un Gold World Medal la categoria Soung Design).

O comanda rapida de la Mc

Continuam cu un meniu de la McDonald's si campania "Our Food. Your Questions", creata de DDB Canada. O sa spuneti ca mancarea de la McDonald's nu e sanatoasa si nici nu arata asa de bine ca in reclame. Nu sunteti singurii care cred asta, de unde si scaderea valorii indicatorului "perceptia consumatorilor despre calitatea alimentelor". Pentru a contracara fenomenul, agentia de publicitate a conceput o campanie prin care McDonald's isi anunta intentia de a fi complet transparenti si de a raspunde sincer tuturor intrebarilor puse de consumatorii canadieni in toate mediile. Comunicarea a inclus de la videoclipuri cu explicatii venite de la Hope Bagozzi (Director of Marketing, McDonald's Canada) pana la interviuri cu doctori si filmari in fabricile de unde provine carnea folosita de lantul de fast-food. In cadrul campaniei, McDonald's a raspuns la 20.482 de intrebari, a generat 14 de milioane de vizualizari ale videoclipurilor si a inregistrat cresteri ale indicilor "o companie in care am incredere", "mancare de calitate buna", "ingrediente de calitate buna" si "alimente consumate de care sunt multumit". Si campania i-a adus agentiei DDB Canada un Gold Cyber Lion la Cannes 2013.

Un desert cu biscuiti

Dupa felul principal intotdeauna e binevenita o portie de desert si, de data asta, va fi sub forma de biscuiti Oreo. Ca sa sarbatoreasca 100 de ani de existenta, in care producatorii n-au intervenit cu nici o modificare asupra retetei de biscuiti, pastrand-o exact asa cum era inca de la inceput, DRAFTFCB New York si-a propus sa arate ca Oreo poate, in acelasi timp, sa ramana la fel si sa fie conectat la actualitate. Timp de 100 de zile, in fiecare zi, inainte de implinirea celor 100 de ani de existenta, agentia a gandit cate un print care sa aiba in centru clasicul biscuit preferat al laptelui cu un "daily twist", legat de evenimente actuale. Asa a ajuns Oreo sa se transforme intr-un biscuit-liliac cu ocazia lansarii filmului "The Dark Knight Rises" sau sa schimbe crema de umplutura traditional alba cu una in toate culorile curcubeului, cu ocazia Gay Pride Parade din San Francisco. Campania a adus agentiei un Cyber Lions Grand Prix la Cannes Lions 2013.

Ceva de baut cu zahar si fericire

Nici o masa nu e completa fara un pahar de Coca-Cola, pe care sa il imparti cu cei dragi, sau cel putin asta este ceea ce brandul ne spune de 128 de ani incoace. Pentru a distribui printre oamenii din publicul Coca-Cola ideea "Imparte bucuria", Ogilvy & Mather Singapore si Ogilvy & Mather Franta au gandit campania "Sharing Can". Ideea a fost sa transforme doza Coca-Cola, singurul produs al lor care se consuma de regula individual, intr-un lucru care poate fi impartit cu altcineva. Asfel ca volumul de suc din doza de Coca-Cola a fost redus la jumatate pentru ca cealalta jumatate de recipient sa poata fi detasata si folosita pe post de pahar. Spotul campaniei a generat aproximativ 1,6 milioane de vizualizari pana in prezent si "Sharing Can" a adus agentiei doua premii Gold Lion la categoriile Promotional Item Design si Promotion & Activation si un Silver Lion la categoria Special Editions & Promotional Packaging din cadrul Cannes 2013.

Si Evian pentru sete

Dupa ce ne-am potolit foamea, e musai sa bem si un pahar de apa. Daca alegem Evian si brandul face ce promite, e posibil ca pana la sfarsitul mesei sa intinerim cu totii asa de mult incat sa devenim sugari. Asta este ceea ce ne arata spotul campaniei "Baby&Me", care atrasese la cateva luni de la lansare 160 de milioane de vizualizari. Pana la sfarsitul perioadei de comunicare, 24 de milioane de oameni folosisera aplicatia care, in functie de o fotografie incarcata de utilizator, genera imaginea unui bebelus asemanator lui. Campania i-a adus agentiei BETC Paris un Gold Lion la categoria Outdoor, un Silver Lion la categoria Film Craft si un Silver si un Bronze Lion la categoria Film, din cadrul Cannes Lions 2013.

Cu asta am completat meniul de inspiratie pentru publicitari. Si, pentru ca stiu ca peste doua ore o sa apara o pofta pentru "ceva bun", am pastrat raportul de cercetare "In bucataria romanilor. De la raft la farfurie", care ne ajuta sa intelegem mai bine toate cate se petrec in mintile si burtile consumatorilor din Romania.

"In bucataria romanilor. De la raft la farfurie" este cel de-al zecelea raport de cercetare de piata realizat sub umbrela SMARK Research.

Nielsen Romania este o companie de informatii globale si masurare, cu o pozitie de lider in marketing si informatii despre consumatori, televiziune si alte masuratori media, inteligenta online, masuratori mobile si proprietati asociate. Compania Nielsen este prezenta in aproximativ 100 de tari, cu sediul la New York, SUA si Diemen, Olanda.

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.

Pentru mai multe informatii despre raport si costul acestuia, vizitati Research.SMARK.ro.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


DDB Romania

DDB Romania este agentia de creatie membra The Group. The Group este lider al industriei de comunicare din Romania si include agentii specializate in servicii de creatie, media, digital, branding, relatii publice,... vezi detalii »

Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related