Animal Casting Time le gaseste de lucru actorilor cu patru picioare

Animal Casting Time le gaseste de lucru actorilor cu patru picioare

Modelele de la Animal Casting Time nu au masurile 90-60-90 si nici nu stiu sa mearga pe tocuri. In schimb, stiu sa dea labuta, sa nu se sperie de reflectoare si sa se uite la camera cu ochi mari si umezi. Dupa cum ii spune si numele, Animal Casting Time este o agentie care se ocupa cu casting-ul animalelor, gasindu-le “de lucru” in spoturi publicitare sau sedinte foto. De aici s-a lansat cariera in actorie a pug-ului Bruno din cea mai recenta reclama Rompetrol si cea a iguanei Ayara, din spotul BRD.

Cum se intampla asta? Delia Opran, fondatoarea agentiei de casting, construieste permanent o baza de date care contine datele de contact ale proprietarilor atat de catei, pisici sau pasari, cat si de specii mai deosebite, cum ar fi caprioara, cangurul pitic sau lama. Cand o agentie are nevoie de un animal pentru filmarea unui spot, apeleaza la ea, care apoi contacteaza proprietarii si aranjeaza totul, incat animalul cautat sa poata aparea in spot. Initiativa este una relativ tanara. In continuare, Delia Opran mi-a povestit cum a luat agentia nastere, cum functioneaza, care sunt principiile dupa care se ghideaza si care este relatia cu agentiile.

IQads: Care este povestea Animal Casting Time?
Delia Opran: Intr-o seara faceam brainstorming cu prietenul meu, ne gandeam la ce initiative nu exista in Romania. Atunci, pe loc, n-am reusit sa gasim nimic care sa ne aprinda un beculet. Prietenul meu este fotograf, face fotografii pentru industria de advertising, si la vreo doua saptamani dupa brainstorming-ul nostru mi-a povestit ca a avut o sesiune foto cu un catel si cu o pisica pe care le-au cautat destul de mult pentru ca nu exista o agentie de casting de animale. Iar cum eu iubesc foarte mult animalele, m-am gandit ca as putea sa fac asta. Ala a fost punctul zero.

Initial, proprietarii de animale au fost cam sceptici cand le spuneam ca vreau sa imi fac o baza de date in care sa includ si animalutul lor, pentru ca totul era foarte nou. Dar incet-incet au inceput sa coopereze. Am reusit sa strang o baza de date, m-am gandit la un nume si am facut site-ul, care mi se pare important sa fie vesel si sa te faca sa vrei sa petreci timp uitandu-te pe el. Apoi am facut si pagina de Facebook. Asta se intampla acum 3-4 luni.

IQads: Unde si cum descoperi animalele incluse in baza de date a Animal Casting Time? Am vazut pe pagina de Facebook ca ai lucrat si cu un adapost de caini maidanezi.
Delia Opran: Cu adapostul de animale am colaborat doar acum pentru ca am avut nevoie de un catel maidanez care sa joace in spot. In rest, am cautat mult pe net proprietari si animale, pe altele le-am gasit cu ajutorul recomandarilor de la cunostinte de-ale mele. S-au triat natural pentru ca nu toata lumea e de acord cu asa ceva si nu toate animalele pot juca in spoturi, unele sunt prea emotive odata scoase din mediul familiar. Colaboram cu oameni care sa fie foarte seriosi si sa inteleaga tot procesul si ce implica el, care inteleg importanta punctualitatii, a rabdarii. Trebuie sa existe si o chimie intre mine si proprietarul animalului astfel incat sa pot sti totul despre animal: ce personalitate are, ce poate face, ce ii place, astfel incat, pe platou, sa putem obtine ce trebuie de la el.


El este Oz, maidanezul cu talente actoricesti care momentan locuieste la adapostul Red Panda Romania

IQads: Care sunt pasii pe care ii urmezi pana la includerea unui animal in baza de date?
Delia Opran: Fiecare animal are o fisa personala. Ii rog pe proprietari, atat pe cei pe care i-am contactat eu, cat si pe cei care m-au contactat, sa imi trimita cateva fotografii la rezolutie cat mai buna cu animalele. Daca nu au fotografii, ii chemam la studio si facem gratuit o sedinta foto. Trebuie sa stiu exact si ce abilitati si personalitate are animalutul, cum se comporta in conditii de stres, asa ca inainte de o filmare ma duc intotdeauna sa-l vad.

IQads: Cat conteaza plata pe care o primesc stapanii de animale pentru buna functionare a Animal Casting Time? 
Delia Opran: Am vorbit cu mai multi proprietari de animale care mi-au spus ca sunt foarte multumiti de ofertele pe care le fac si ca au mai fost contactati anterior in acelasi scop, dar le-au fost oferite niste sume foarte mici. Pentru mine la fel de important ca bunul tratament al animalelor este ca stapanul sa fie fericit cu remuneratia pe care o primeste. In momentul in care aduci un animal sa joace intr-un spot, rolul lui are o pondere destul de mare, e un element emotional care ii face pe multi sa rezoneze. Consider ca animalele merita sa fie platite la fel de bine ca actorii.

IQads: Cum stabiliti cati bani o sa primeasca un propietar, in functie de ce criterii se stabilesc tarifele?
Delia Opran: In functie de fee-ul pe care il primesc de la agentie. Alteori ma consult cu propietarul si imi spune el suma pe care o doreste. Depinde si daca trebuie sa vina cu animalul din alta zona a tarii sau nu stiu, poate chiar din afara, tara depinde si de conditiile de transport.

Nici nu stiam ca exista aceasta specie, dar baza de date a Animal Casting Time include si asa ceva: oi Beltex

IQads: Este o afacere profitabila?
Delia Opran: E mai mult altruist business-ul asta deocamdata. Nu am avut vreun boom pana acum. Dar nici nu l-am pornit cu scopul de a ne imbogati, cat din pasiunea pentru animale.

IQads: Cum ai facut sa comunici initiativa agentiilor de publicitate?
Delia Opran: In afara de pagina de Facebook, am trimis un mail de instiintare catre agentii, in care le spuneam ca existam si ca, daca au nevoie de serviciile noastre, pot sa apeleze cu incredere. Pur si simplu ne-am prezentat. Feedback-ul a fost pozitiv. Mai colaborasem cu agentii, dar incepand de atunci au inceput sa sune mai des.

IQads: Am vazut pe pagina de Facebook ca ati filmat si un spot international, pentru Rusia. Cum ati ajuns sa aveti clienti internationali?
Delia Opran: Agentiile din afara lucreaza cu casele de productie din Romania, iar casa de productie ne-a contactat pe noi cand a avut nevoie.


Fotografii de la filmarea spotului Danone Bio-Balance - Let Nature In, pentru Rusia 

IQads: Cum suna brief-urile care vin de la agentie? Cat de exacte sunt, de obicei?
Delia Opran: De obicei nu sunt prea exacte, ma suna un producator si-mi spune ”vreau un Cocker” sau “vreau un Beagle”. Se intampla si sa vrea un catel foarte dresat si astea sa fie toate specificatiile. Eu atunci incerc sa ii pun tot felul de intrebari, dar nu pot sa ii prezint o solutie pana nu vad  script-ul exact, sa stiu exact ce animal ii trebuie, pe ce perioada, de ce drepturi are nevoie, pentru ce piata e facut script-ul, ce trebuie sa stie animalele samd.

IQads: S-a intamplat sa primesti un script pentru un spot imposibil de filmat cu un animal?
Delia Opran: Oarecum. E posibil sa se intample lucrul pe care mi-l cere producatorul, dar in acelasi timp e posibil sa nu se intample. De exemplu, daca iei 2 cerbi si regizorul isi doreste ca ei sa se bata coarne in coarne, eu nu pot sa la garantez ca se va intampla lucrul asta. Atunci le pun in vedere ceea ce se poate intampla si ceea ce nu se poate intampla, inclusiv faptul ca cerbul, in loc sa se bata coarne in coarne cu celalalt cerb, poate sa vina la cameraman si sa ii sparga camera. Eu incerc sa le prezint tot timpul si riscurile.

IQads: Intr-un interviu IQads, Hypno spunea ca e foarte greu, ca regizor, sa filmezi cu animale. Isi propune Animal Casting Time si sa usureze treaba oamenilor de productie, din acest punct de vedere?
Delia Opran: Da, este unul dintre obiectivele noastre. Asistentii de productie si producatorii isi pot vedea de treburile lor, noi ne ocupam de tot ce tine de animal. Primim brief-ul care mentioneaza de ce este nevoie pe platou, iar noi ne prezentam cu animalul respectiv. Ca tot l-ai mentionat pe Hypno: tocmai ce am avut de filmat cu el un spot care il are ca protagonist pe Bruno, un pug care s-a dovedit a fi foarte intelegator. Am avut cu totii mari emotii la o scena in care el trebuia sa stea cu labutele pe geam si sa se uite in sus. Ne-am gandit la tot felul de modalitati prin care sa-l convingem sa faca asta. Pana la urma a fost mai simplu decat credeam: Bruno a fost pur si simplu fermecat de luminile de Craciun care tocmai se aprinsesera in Bucuresti si a stat lipit cu nasul de geam cat am filmat.

IQads: Sunt deja dresate animalele incluse in baza de date Animal Casting sau lucrati si cu un dresor care vine pe platourile de filmare?
Delia Opran: Avem si dresori cu care lucram, unul din ei este Catalin Cornea, care, aviz amatorilor, face dresaj gratuit pentru cateii maidanezi adoptati. Pentru cateii care au dresorii lor, vin si dresorii respectivi pe platou, alti catei sunt insotiti doar de proprietari. Asta se intampla cand vorbim de catei. Cand e vorba de animale mai deosebite, conteaza mult sa cunosti psihologia animalului dinainte, ca sa stii cum sa te comporti cu el. De exemplu, ariciul trebuie sa se obisnuiasca cu locul mai intai, atunci il lasi sa cerceteze zona. Cand am avut de filmat cu un arici, am studiat storyboard-ul si l-am lasat inainte de filmare sa se familiarizeze cu setting-ul, pentru ca in timpul filmarii sa se comporte natural.  

IQads: Cum va asigurati ca totul merge conform planului pe platou? In afara de faptul ca invitati stapanul sau un dresor, mai faceti si altceva?
Delia Opran: Exista si elementul de imprevizibil. Am avut un caz in decembrie, cand trebuia sa filmam o caprioara. Norocul nostru a fost ca am avut doua caprioare pentru ca prima nu a putut sa faca ceea ce trebuia sa faca. Am stiut despre caprioare ca sunt mai sensibile si atunci am prevazut ca s-ar putea sa se sperie si am adus doua. Eu sper sa nu avem parte multe momente imprevizibile, punem la punct toate detaliile inainte de filmare.

Functionam si dupa doua reguli etice. In primul rand, sunt anumite animale pe care nu le putem aduce pe platouri din cauza riscurilor prea mari. De exemplu, strutul e prea imprevizibil si destul de agresiv, se poate rani singur si ii poate rani si pe altii. Apoi, nu facem reclama la niciun produs din carne.

IQads: In afara de aceste doua reguli mai sunt si alte principii dupa care va ghidati?
Delia Opran: Cred ca daca am avea cerinta sa furnizam animale pentru un videoclip al unui artist autohton de muzica comerciala sau de manele sau ceva de genul asta, as refuza, chiar daca ar plati foarte mult.

Este foarte important ca animalele sa nu fie stresate si ii avertizez asta pe toti cei cu care filmam. Asta e primordial pentru mine, ca animalul sa se simta bine. Daca un animal e stresat, nu mai poti sa obtii nimic de la el, la fel se intampla si daca il tii pe platou timp de 7 ore si el se plictiseste. Toata echipa stie: in momentul in care animalul intra pe platou, trebuie sa fie liniste.

IQads: Ce e mai greu: sa gasesti un animal deosebit sau sa gasesti clienti?
Delia Opran: E greu sa gasesti multe animale, dar a devenit pentru mine ca un fel de sport, deja, daca nu gasesc, ma enervez si nu ma las pana nu se intampla. Si o vaca poate fi greu de gasit, daca e vorba de o vaca care sa aiba doua pete negre pe dreapta si una pe stanga si care sa faca nu stiu ce la comanda. Acum, de exemplu, caut o broasca.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related