Sorin Psatta: Regele gol de altadata, consumatorul, se imbraca in fiecare zi tot mai bine

Sorin Psatta: Regele gol de altadata, consumatorul, se imbraca in fiecare zi tot mai bine

Maria Sa, Consumatorul va fi personajul principal al workshop-ului sustinut de Sorin Psatta (Integrated Communication Director, BBDO Romania) pe 20 mai, in cadrul proiectului umanitar I learn, I help. Cea mai importanta parte a procesului de marketing, consumatorul, este de foarte multe ori si cea mai ignorata parte. Workshop-ul lui Sorin isi propune sa arate ce trebuie facut ca acesta sa-si redobandeasca rolul principal.

Sorin Psatta este unul dintre cei 5 comunicatori care si-au oferit ajutorul si vor sustine workshop-uri pro-bono in cadrul proiectului umanitar I learn, I help, in folosul cauzei Help Smaranda. Sala in care se vor desfasura evenimentele este pusa la dispozitie gratuit de IAA, mesajul campaniei este raspandit de colegii din industrie si din presa, iar IQads va invita pe voi sa faceti pasul final si sa va inscrieti la training-uri.  Inscrierile sunt deschise pana astazi, 28 aprilie, la ora 18:00. 

L-am rugat pe Sorin sa ne prezinte pe scurt ce se va intampla la workshop-ul lui. Ne-a raspuns la cateva intrebari despre consumator si modul in care acesta s-a schimbat in ultimii ani.

IQads: In prezentarea training-ului tau spui ca cea mai neglijata parte a procesului de marketing e consumatorul. De ce se intampla asta? Ce parte a procesului primeste in schimb mai multa atentie decat ar fi cazul?
Sorin Psatta: Pana de curand, consumatorul, altfel proclamat de toata lumea "rege", era frecvent marginalizat, ori chiar neglijat de-a dreptul, in cadrul tot mai stiintificului proces de marketing, de tip "siloz", in care fiecare departament, strict specializat, isi facea perfect treaba intre cei patru pereti ai sai: cercetarea si dezvoltarea introducea produse noi, liniile de fabricatie le introduceau in productia de masa, optimizand costurile, vanzarea crestea distributia penetrand piata, marketingul brief-uia constiincios agentia, iar publicitarii incercau sa fie cat mai originali si "spumosi" in mesajele create. Fiecare dintre cei implicati in lungul drum al produsului de la concept la raft spunea, cu indreptatita mandrie: "acesta este contributia mea", uitand insa, mult prea frecvent, ca importanta cu adevarat nu este contributia in sine, ci relevanta acesteia pentru consumator. O lunga perioada de timp, procesul asta a functionat foarte bine, consumatorii aveau nevoie de produse, si nu invers, lucrurile au inceput insa sa se schimbe, iar consumatorul, regele gol de altadata, se "imbraca" in fiecare zi tot mai bine. Detalii - la training :)

IQads: Da-ne te rog un exemplu de brand national sau international care-si trateaza consumatorii asa cum trebuie si unul care greseste constant in comunicarea cu acestia?
Sorin Psatta: In (comunicarea de) marketing, ca mai peste tot in lumea asta, se intalnesc foarte rar exemple perfecte de "asa da" sau "asa nu", pentru simplul motiv ca totul se schimba, mereu si neintrerupt, iar contextul intotdeauna face diferenta. Au facut greseli "istorice" si branduri din topul mondial, precum Coca-Cola ori Apple, dupa cum alte branduri au avut parte de clipele lor de glorie, cred ca nu sunt importante greselile ori succesele in sine, ci frecventa aparitiei lor. Si, mai ales, ce (si daca) inveti din ele, de exemplu, ca sa dau primele nume care imi vin in minte, Kodak (cu filmul foto) si Nokia (cu sistemul de operare Symbian), dupa greseali relativ similare, au actionat diferit. Detalii - la training :)

IQads: E consumatorul de azi mai destept ca cel de ieri? Dar omul de comunicare?
Sorin Psatta: Consumatorul de astazi are acces facil la mult mai multe surse de informatie decat in trecut, ceea ce il face mai abil si mai critic. Multitudinea surselor si bombardamentul informational, adesea contradictoriu, la care e supus neintrerupt il face insa si mai sceptic, daca nu de-a dreptul dezorientat. Ambele caracteristici ingreuneaza "misiunea" specialistului in comunicare, ceea ce explica, in oarecare masura, si "criza" publicitatii mondiale. Mai destepti insa decat cei de ieri nu cred ca sunt, nici unii, nici altii. Evident, cu exceptia celor care vin la training. :)

Workshopurile din seria I learn, I help au loc in perioada 29 aprilie - 27 mai in fiecare marti, intre orele 18.00 si 21.00, la sediul IAA Romania

Primul din serie este training-ul Start Up Yourself, sustinut de Dan Petre si Anca Popescu, care ii invita pe participanti sa-si exploreze partile puternice si cele slabe ale personalitatilor cu ajutorul unor instrumente stiintifice: inventarul de personalitate Singer-Loomis Type Deployment Inventory (SL – TDI) si inventarul Myers-Briggs Type Indicator (MBTI). Se intampla pe 29 aprilie si puteti afla mai multe despre acesta de aici.

Urmatorul training, programat pentru 6 mai, este cel tinut de Lorand Balint - Brand Strategy Session - in cadrul caruia vor fi explorate teoria si aplicatiile unor concepte cheie de strategie de brand. Partea aplicativa consta in lucrul pe baza unui studiu de caz de la Harvard Business School: Mountain Man Brewing Company: Bringing the Brand to Light. Gasiti aici detalii despre ce se intampla.  

Monica Jitariuc va vorbi despre Reputatia online (pentru branduri si pentru oameni) pe 13 mai. Training-ul Monicai va prezenta dos and don’ts in construirea si mentinerea reputatiei, studii de caz internationale si locale, situatii de criza in online si gestionarea lor, exemple de bune practici si de povesti de succes. Mai multe detalii despre acesta gasiti aici.

Pe 20 mai ne vom intalni cu Sorin Psatta.

Seria va fi incheiata pe 27 mai de Razvan Matasel, de la care participantii vor primi raspunsuri la intrebari legate de pasii care trebuie parcursi in dezvoltarea unei idei strategice, criteriile in functie de care se evalueaza o idee de comunicare, cum se vinde o idee, cum declini o idee strategica intr-una creativa si apoi in executii creative. A povestit mai multe intr-un articol separat.

Seria I learn, I help isi propune sa o ajute pe Smaranda Milu Nemethi, Creative Director la Hybrid Studio, sa stranga banii necesari pentru tratamentul bolii de care sufera: cancer pulmonar in stadiul trei. Costul pentru participarea la toate cele cinci workshopuri este de 300 de euro. Fondurile stranse de pe urma vanzarii biletelor pentru aceste sesiuni de training vor fi donate cauzei Help Smaranda (dupa plata impozitelor aferente), asa ca va invitam sa va inscrieti, pana pe 28 aprilie, ora 18.00. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Campanii

Sectiune



Related