Razvan Matasel: Majoritatea celor din marcomm nu mai recunosc o idee puternica atunci cand o intalnesc

Razvan Matasel: Majoritatea celor din marcomm nu mai recunosc o idee puternica atunci cand o intalnesc

Cum ajunge o idee care pare buna sa isi piarda din valoare pe masura ce e implementata? As cita ca raspuns o fraza folosita de artistul Stefan Brugermann in una din instalatiile sale: Sometimes I think, sometimes I don’t. Despre importanta ideii va vorbi si Razvan Matasel (Director de strategie si Partener, Arsenoaiei & Matasel) in cadrul trainingului Ierarhia ideilor in comunicare. De la idee strategica la idee creativa si, nu in cele din urma, la idee executionala, parte a seriei de workshop-uri I learn, I help. Se va intampla pe 27 mai.

Workshop-ul constituie o lupta impotriva promovarii pseudo-ideilor si reprezinta un studiu al anatomiei ideii, in toate ipostazele intalnite de oamenii din marcomm. Participantii vor primi raspunsuri la intrebari legate de pasii care trebuie parcursi in dezvoltarea unei idei strategice, criteriile in functie de care se evalueaza o idee de comunicare, cum se vinde o idee, cum declini o idee strategica intr-una creativa. "In cadrul workshop-ului voi incerca sa provoc cursantii sa vorbeasca despre acel procent de 5-10% dintre campanile din Romania care mai respecta rigoarea ideii si, ca urmare fireasca, mai construiesc marci puternice”, spune Razvan Matasel.

Ca teaser, va mai spunem ca Razvan este de parere ca o idee strategica buna trebuie, in primul rand, sa aiba acel factor pe care Jeffre Jackson il numea interestigness. Cat despre raportul dintre ideea strategica, cea creativa si cea executionala, acestea deriva una din alta in ordinea aceasta, de la strategie la executie. "O idee strategica poate fi dramatizata prin mai multe idei creative si implica gandire pe termen lung. Executional, putem gandi idei pe orice tip de mediu si astfel sa aducem ideea creativa la viata", explica Matasel.

Care sunt de fapt diferentele dintre cele trei tipuri de idei? Luand exemplul campaniei Pot Noodle, Razvan explica: ideea strategica - Pot Noodle iti satisface o pofta nesanatoasa, ideea creativa - folosirea “sexului ilicit” ca metafora pentru tentatia “murdara” oferita de Pot Noodle, ideea executionala - prostituata, vedeta porno, colega usoara de la birou. Ca sa fim siguri ca vorbim despre acelasi lucru, iata spoturile din campanie:

Razvan e de parere si ca ideea executionala poate salva uneori o campanie, insa trucul functioneaza doar pe termen scurt. "O idee executionala buna poate salva lipsa de idee la nivel strategic sau cliseul  la nivel de idee creativa. Dar aceasta abordare va genera doar un moment de energie, care odata consumat va obliga reluarea gandirii din punctul zero", spune el.

Cat despre repararea unei idei din mers, el crede ca:

"Exista multe metode de a te asigura ca ideea strategica are relevanta si potential sau ca ideea creativa are drama si puterea de a spune o poveste emotionala. Depinde doar de expertii in marcomm sa stie sa foloseasca aceste instrumente. Aceasta situatie implica insa existenta criteriilor si faptul ca cel care dezvolta sau evalueaza o idee chiar intelege resorturile din spatele unei idei puternice. Situatia reala: majoritatea celor din marcomm nu mai recunosc o idee puternica atunci cand o intalnesc si prefera sa se ascunda in spatele confortului oferit de un cliseu de industrie. Nu mai vorbesc despre faptul ca nu stiu sa o dezvolte."

Acum ca v-am oferit un preview al directiei in care o sa se desfasoare workshop-ul sustinut de Razvan Matasel, va invitam sa va inscrieti pana pe 28 aprilie, ora 18.00. In cazul in care nu sunteti familiarizati cu proiectul I learn, I help, aflati ca suma obtinuta de pe urma biletelor vandute va fi donata in totalitate (dupa plata impozitelor aferente) cauzei Help SMARANDA. Workshop-urile din seria I learn, I help au loc in perioada 29 aprilie - 27 mai in fiecare marti, intre orele 18.00 si 21.00, la sediul IAA Romania. Pe langa Razvan Matasel, speakeri pro-bono in cadrul sesiunilor de training mai sunt Dan Petre (Managing Partner, D&D Research) si Anca Popescu (Qualitative Researcher/Psychologist, D&D Research), Lorand Balint (Managing Director, Leo Burnett & Target), Monica Jitariuc (Co-Managing Partner, THE PRACTICE), Sorin Psatta (Integrated Communication Director, BBDO Romania). Costul de participare la toate cele cinci workshop-uri organizate de IQads cu sprijinul IAA Romania este de 300 de euro.

Primul training, sustinut pe 29 aprilie de Dan Petre (Managing Partner, D&D Research) si Anca Popescu (Qualitative Researcher/Psychologist, D&D Research) ii invita pe participanti sa-si exploreze partile puternice si cele slabe ale personalitatilor cu ajutorul unor instrumente stiintifice: inventarul de personalitate Singer-Loomis Type Deployment Inventory (SL – TDI) si inventarul Myers-Briggs Type Indicator (MBTI).

Pe 6 mai, conceptul de brand equity si modurile in care acesta poate fi atins in practica vor fi vedetele trainingului sustinut de Lorand Balint (Managing Director, Leo Burnett & Target). In cadrul workshop-ului se va lucra pe un case study al Harvard Business School: Mountain Man Brewing Company: Bringing the Brand to Light.

Pe 13 maiMonica Jitariuc va sustine un training despre gestionarea reputatiei online atat pentru branduri, cat si pentru oameni. 

In intalnirea de pe 20 maiSorin Psatta va discuta cu participantii despre cel mai important si adesea cel mai neglijat element al procesului de marketing: Maria Sa, Consumatorul.

Trainingul sustinut de Razvan Matasel incheie seria I learn, I help, pentru care va puteti inscrie aici, pana pe 28 aprilie. Va reamintim ca seria de workshop-uri este organizata pentru a o ajuta pe Smaranda Milu Nemethi (Creative Director, Hybrid) sa stranga banii necesari pentru tratamentul cancerului cu care a fost diagnosticata. Hai sa ne mobilizam, hai sa ne regasim atat cheful de a discuta si de a mai invata ceva nou pentru job, cat si dorinta de a ajuta. Daca sunteti in cautarea celui mai bun exemplu de win-win situation, bag mana in foc ca asta e. 

Programul de workshop-uri nu reprezinta doar o sursa de cunostinte puse la dispozitia participantilor de oameni care au dovedit ca sunt printre cei mai buni profesionisti ai industriei de comunicare, ci si o initiativa pentru mobilizarea industriei cu scopul de a ajuta pe "unul de-al lor": Smaranda Milu Nemethi, Creative Director la Hybrid, diagnosticata cu cancer. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Campanii

Sectiune



Related