[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de comunicare online] Alexandru Cernatescu: Pana si majoritatea spoturilor TV se termina cu "intra pe www….."

[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de comunicare online] Alexandru Cernatescu: Pana si majoritatea spoturilor TV se termina cu "intra pe www….."

Cum s-a schimbat business-ul agentiilor in ultimii 7 ani, in contextul crizei  si al consecintelor ei, al evolutiei media si al aparitiei noilor tehnologii? Discutam la INSIDER cu managerii agentiilor de creatie, comunicare online, branding, PR, media, BTL si productie sa aflam cum au afectat acesti factori business-ul in care activeaza si agentia lor.

Despre evolutia business-ului de comunicare online si al agentiei Infinit Solutions, ne spune Alexandru Cernatescu (CEO, Head of Strategy & Innovation):

Relatia Client - Agentie
Intr-adevar, daca stau sa compar cu momentul in care a inceput Infinit lucrurile au evolulat semnificativ la nivel de piata, inspre bine as spune.

In 2007 era un focus enorm in zona de dezvoltare (programare) si tehnologie pe cand de vreo 4 ani incoace totul s-a mutat spre strategie, creatie, mobile, integrarea multiplelor canale in functie de nevoi si mai ales digital media si performance.

Deja foarte multi clienti au digital agency of reference si, mai mult decat atat, o parte semnificativa dintre acestia si-au mutat comunicarea integrata in agentii de digital; si este un lucru normal pentru multe categorii de branduri sa faca astfel.

Stim bine si am vazut cu totii, istoric, ca este mult mai usor pentru o agentie de digital (care are tehnologia in sange) sa isi construiasca competente de comunicare traditionala decat este pentru o agentie clasica sa creasca in digital.

Cerintele de comunicare ale clientilor
Pentru majoritatea clientilor nostri totul pleaca din online, trece prin multiple canale si revine tot in online.

Pana si majoritatea spoturilor TV se termina cu "intra pe www….." :)

Clientii cer in principiu sa generam vanzari masurabile dar prin proiecte cat mai creative si indraznete.

In majoritatea cazurilor in care marketing-ul de la client are obiective concrete, si in zona de vanzari va cauta o agentie digitala full-service care sa isi poata suma rezultate si sa ofere un mod de lucru one stop shop. Mie imi place sa numesc asta one stop responsibility :)

Sa nu uitam ca este un domeniu complex si este foarte dificil pentru clienti sa poata integra si administra vendori diferiti pentru acelasi proiect, mai ales cand "nu e de joaca".

Modelele de plata Client - Agentie
A crescut destul de mult zona de flat fee, foarte mult zona de success fee sau pay per lead/action si alte metode de remunerare legate de succesul campaniilor.

In continuare grosul este din proiecte pentru ca, din pacate, si multe bugete de marketing sunt facute de asa natura, adica pas cu pas si investit mai mult in functie de rezultatele pasului anterior. 

Nu este neaparat cel mai eficient mod de a investi in publicitate dar speram ca se va schimba acest comportament de investitie din ce in ce mai mult pe termen lung.

Workflow
Din punct de vedere client se simte dorinta cum spuneam de centralizare a responsabilitatii si de asumare a rezultatelor de cat mai putini vendori, adica one stop shops.

Tot aici am observat un lucru pozitiv venit din tendinta de globalizare – clientii au inceput sa caute aceasta centralizare si la nivel geografic mai mult ca in alti ani, adica sa caute agentii care sa ii serveasca regional. Acest lucru l-am observat si prin prisma recentului nostru parteneriat global cu cei de la Stefanini, despre care ati scris si voi in iunie.

Din perspectiva agentiilor mentionez ca este foarte important si vad necesar un focus in zona de scalabilitate rapida, adica in zona noastra inseamna sa poti sa scalezi agentia daca ai 5 proiecte sau 20 de proiecte deodata, astfel incat clientul sa nu simta incarcarea in calitatea serviciilor livrate catre el.

Ca si configuratie si promise, nu credem in agentii de tip "cutit elvetian", adica "le facem pe toate bine", credem in schimb in agentii integratoare foarte bune care pot oferi un managed service corect si responsabil in functie de nevoile pietei si ale clientilor.

Evolutia business-ului Infinit
Imi place cum se potrivesc cuvantul "evolutie" cu cuvantul "Infinit" in aceeasi propozitie :)

Dupa aproape 8 ani de la infiintare, Infinit este un business matur; de asemenea, Infinit este una dintre putinele agentii digitale independente ramase in piata daca analizam ce era in 2007 si ce a ramas acum.

Mai vreau sa mentionez cu bucurie ca Infinit a devenit grup incepand din acest an, prin prisma lansarii unei noi agentii care va concentra partea de digital media, e-commerce si performance. Aceasta se numeste The MasterPlan Agency si este condusa de partenerul nostru si co-fondator al ei, Adrian Enache.

Consideram foarte importanta aceasta miscare pentru ca ne permite sa servim si mai bine clientii nostri existenti si de sa asemenea sa ajutam o serie de alte agentii care nu au astfel de competente inhouse dar doresc sa ofere un serviciu bun in aceasta zona catre clientii lor de media digital, e-commerce si performance.

Tot legat de extinderea grupului Infinit mai avem un proiect in lucru de care veti auzi sigur printre primii imediat ce il vom lansa dar momentan nu voi dezvalui mai multe :)

Pozitionarea in urmatorii 7 ani
Din 2009-2010 sustinem ca nu mai poate fi vorba de agentii de online, ci de agentii de comunicare integrata cu digitalul la baza.

Noi numim acest mod de lucru "Tradigital Advertising", iar Infinit a fost printre primele agentii cu adevarat tradigitale. Ne bucuram sa vedem ca recent din ce in ce mai multe agentii au urmat aceasta cale si incep sa se pozitioneze in aceasta zona, lasand deoparte clasicele pozitionari.

Pana la urma, advertising-ul este despre a face vanzari intr-un mod creativ, de la awareness, la CPC, la lead-uri, trecand prin experienta, engagement si inapoi :).

Nu mai conteaza canalul sau mixul pe care comunici, atat timp cat este cel potrivit pentru brand si livreaza rezultate si incredere.



Infinit Agency

Infinit este o agenţie full service cu digitalul la bază și care oferă servicii la cheie de la consultanță, analiză de business și transformare digitală până la strategie, project management, servicii de... vezi detalii »

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Related