[INSIDER | Business-ul WebDigital in 2015] Ionut Radu Munteanu: 38% dintre clientii nostri aloca un buget peste 10.000 € anual segmentului de PPC Marketing

[INSIDER | Business-ul WebDigital in 2015] Ionut Radu Munteanu: 38% dintre clientii nostri aloca un buget peste 10.000 € anual segmentului de PPC Marketing

Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.

Despre business-ul WebDigital ne spune Ionut Radu Munteanu (Managing Partner).


Cifra de afaceri WebDigital in 2014

WebDigital a terminat anul 2014 cu o cifra de afaceri de putin peste 1 milion RON proveniti exclusiv din servicii de consultanta si implementare de campanii de Pay-Per-Click Marketing. Evolutia a fost una ascendenta, avand o crestere de peste 80% fata de 2013. Bugetele investite au depasit 2 milioane de EURO pe toate canale media utilizate.

Insa evolutia WebDigital nu o reprezinta cifra de afaceri, bugetele salvate prin investitiile sanatoase in campaniile de promovare pentru clienti sau volumul de media achizitionat de la partenerii nostri principali Google si Facebook. Evolutia WebDigital consta in maturizarea echipei de consultanti, in validarea abilitatilor echipei de specialisti in PPC Marketing, in dezvoltarea departamentului de suport si in consolidarea echipei ca un intreg.

O consecinta a acestei evolutii a fost intrega strategie a anului trecut, care a demarat cu un 2014 (Q1 si Q2) in care ne-am concentrat eforturile pe achizitia de clienti. Ne-am bucurat ca am fost premiati de catre unul dintre partenerii nostri pentru rezultatele foarte bune din aceasta perioada, apoi am continuat in cea de-a doua partea a anului 2014 cu o concentrare pe dezvoltarea dar si pe implementarea de strategii pentru toti clientii din portofoliul WebDigital.

Evolutia pietei de digital in 2015

Ni s-a demonstrat inca din 2014 faptul ca in zona de digital marketing bugetele alocate au crescut si ma astept ca acest trend sa continue si in 2015. Ma astept la o crestere a bugetelor de digital de la 20% pana la 25%.

In plus, cred ca zona de video va fi deveni un pilon de baza in 2015. Se simte inca de la inceputul anului un interes si o directionare a bugetelor catre zona de promovare prin spoturi video, fie in platforma YouTube, fie pe Facebook. Bineinteles, odata cu utilizarea creativa a acestui tip de continut ia amploare si potentarea vizibilitatii clipurilor prin promovare.

Cred ca anul 2015 este anul in care zona de marketing in motorul de cautare va fi completata cu solutii automatizate native platformelor, fie ca discutam despre felul in care se pot personaliza anunturile pe baza listelor de produse, fie ca ne gandim la strategii de licitatii automatizate. Ma refer la o automatizare orientata catre obiectivul final al clientilor care se promoveaza in "Google Search". Asta nu inseamna ca abordarea clasica va pierde teren, cred doar ca in 2015 utilizarea acesteia va deveni mainstream.

Investitiile din zona de Display Advertising in GDN vor ramane constante sau cu o crestere foarte mica. Zona aceasta va fi abordata in principal de clientii care nu au testat mare lucru in "digital”" si care sunt curiosi de optiunile oferite de platforma Google.

Solutii complexe de segmentare comportamentala dinamica vor fi disponibile pentru mai multi clienti. Si din ce in ce mai multi advertiseri vor adopta Business Manager ca si solutie de gestionare a campaniilor si conturilor in Facebook.

Din punct de vedere al comertului online, magazinele online cu experienta se vor adapta la modele de real time bidding oferite de platformele Google AdWords si Facebook.

Plus de asta, cum romanii au inceput sa capete incredere in platile facute online, acest lucru se va reflecta si in cosul de cumparaturi, deci si in incasarile venite din mediul digital.

Asadar, cu o flexibilitate si capacitate a business-urile de a se adapta la "piata online", dar si la vastele optiuni pe care aceasta le are de oferit, sunt optimist si cred lucrurile vor fi din ce in ce mai bune.

Cresterea profitabilitatii agentiei

Din punct de vedere al clientilor, in 2015 imi doresc ca WebDigital sa isi pastreze o profitabilitate constanta, focusul fiind pe consolidarea si dezvoltarea relatiilor pe care le-a dezvoltat pana in momentul de fata.

Din punct de vedere al serviciilor pe care le oferim, anul acesta vom organiza cateva actiuni conexe care sa ofere posiblitatea antreprenorilor, tinerilor specialisti dar si celor aflati la inceput de drum sa isi dezvolte cunostintele de PPC Marketing.

Aceste actiuni se vor concretiza in proiecte precum: workshop-uri, "Meditatie AdWords", "Audit All Year Long". Vom da mai multe detalii despre acestea, la momentul potrivit.

Structura portofoliului de clienti

Portofoliul agentiei WebDigital este mixt. Avem clienti mici si clienti foarte mari, clienti e-commerce si non e-commerce, B2B si B2C, cu domenii de activitate diverse.

Este amuzant, dar chiar cand verificam statistica aceasta pentru a va da un raspuns corect, am observat ca in momentul de fata, din punct de vedere al clientilor e-commerce/non e-commerce activi, in portofoliul nostru sunt fix 50% - 50%.

Din punct de vedere al bugetelor alocate segmentului de PPC Marketing, aproximativ 52% din clientii WebDigital sunt clienti mici, care se afla sub pragul de 6.000 € anual. Iar un numar considerabil dintre clientii nostri, anume 38%, sunt cei care aloca un buget peste 10.000 € anual. Restul de 10% au investit aproape 1 milion € in 2014 si speram sa creasca sau sa isi mentina investitia si in 2015.

Specializari si servicii dezvoltate in 2014

Agentia WebDigital este singura agentie din Romania specializata in Pay-Per-Click Marketing si asa va si ramane. Nu dorim sa dezvoltam alte servicii ce tin de Online Marketing intrucat noi consideram ca fiecare trebuie sa fie exceptional si pasionat de ceea ce alege sa fie specialitatea sa.

Astfel, dorim sa avem o crestere continua a cunostintelor noastre in zona de PPC Marketing si sa fim intotdeauna mai buni decat in ziua precedenta. Momentan avem o echipa de 4 specialisti si 4 consultanti, sustinuti de o echipa de suport compunsa din 3 persoane specializate in comunicare, talent management si contabilitate.

Urmeaza sa ne marim echipa si in acest an si astfel sa crestem si mai mult capacitatea de solutionare a cererilor pentru campanii. La finalul anului ne-am mutat intr-un sediu nou si l-am decorat in stilul WebDigital.

Vom avea o capacitate si mai mare de a ajuta antreprenorii si oamenii de marketing sa ia decizii in cunostinta de cauza cu privire la campaniile lor de PPC Marketing, iar investitiile lor sa aiba un grad ridicat de eficienta.

Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata

Dupa cum spuneam, noi acoperim serviciile de consultanta in promovare prin Google, reteaua de site-uri partenere Google, YouTube, Facebook si chiar Linkedin, ceea ce este disponibil, cu foarte putine exceptii, tuturor categoriilor de clienti.

Din experientele placute pe domeniile de activitate ale clientilor de care ne-am ocupat, as sublinia sectorul de puericultura. Ne-ar face placere sa ajutam si alte firme care se afla in acest sector.

New Business: sectoare si domenii de activitate

Imbratisam provocari din orice domeniu de activitate, insa in 2015 vrem sa accesam clienti din domenii de activitate precum: puericultura, companii care comercializeaza produse de tipul do-it-yourself (DIY), produse si servicii auto, dar si servicii de travel.

Politica de participare la pitch-uri

Suntem o agentie care apreciaza invitatiile de participare la pitch-uri, dar care nu apreciaza conditiile uneori neprofesioniste ale celor care le organizeaza, precum cei care au ca principal obiectiv cel mai mic pret.

Suntem centrati pe parteneriatele sincere, win-win, pe termen lung, impreuna cu clienti care inteleg valoarea adusa de catre noi, care vor sa inteleaga si cauta sa se ajute de noi sa reduca riscurile investitiilor in promovare, insa nu sa le transfere integral catre agentie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related