Imagini si branduri celebre, putin spre deloc contemporane intre ele

Imagini si branduri celebre, putin spre deloc contemporane intre ele

George Bucurescu, student la Marketing, a inceput intr-o zi sa se joace cu imaginile celebre care ni se tot plimba prin newsfeed-uri in calupuri intotdeauna rotunde de cate 10, 15, 20, 25 si tot asa. Nu le-a modificat mult, doar le-a atasat logo-uri de branduri si le-a adus, astfel, in context ultra-contemporan.

Pranzul de pe zgarie-nor a fost livrat, astfel, de KFC, pe Marilyn Monroe o surprind adierile blande ale vantului in fata la Perla, iar Ion Iliescu si Nicolae Ceausescu sunt ambasadori Toys-R-Us. Si mai sunt cateva:

I-am pus cateva intrebari, ca sa ne cunoastem mai bine. Si l-am cunoscut:


Despre George

Inca sunt student, deci cel mai probabil la vara imi voi pune intrebarea "la ce imi foloseste diploma de absolvent?". Cat despre Facultatea de Marketing in sine, nu pot spune ca m-a invatat publicitate, nici macar marketing, insa mi-a oferit o multime de oportunitati, astfel ca mai tot timpul am fost prezent la workshop-uri, conferinte, scoli, cursuri si cam tot ce a avut legatura cu publicitatea.

In plus, am avut sansa sa ajung intr-o organizatie studenteasca, unde am invatat abc-ul publicitatii si mi-am dat seama ca pe acest drum as vrea sa continui.

Dupa 3 ani in care am devenit pasionat de publicitate, singura intrebare pe care mi-o pun este in ce departament din agentie as da cel mai bun randament. In primul an de facultate ma vedeam art, urmand ca in anul doi sa fiu atras de strategie, dar n-a durat mult pana am realizat ca jobul acesta nu e pentru un student cu experienta zero, asa ca am ajuns intern in Client Service la The Mansion, o agentie mica unde am avut ocazia sa fac cate putin din toate.

Acum, cand in sfarsit am inteles ce este publicitatea, vreau (cand ma fac mare) sa fiu copywriter, sa le arat publicitarilor ca mai presus de toate trebuie sa vindem beneficii, nu doar sa facem ceva "funny" care nu ajuta nici vanzarile, nici brandul.


Ideea

Ideea mi-a venit in timp ce observam cum asocierea brandului CEC Bank cu sculptorul Brancusi creeaza reactii negative din partea oamenilor, acestia fiind revoltati ca una dintre valorile cele mai de pret ale acestui popor este folosita in scopuri comerciale.

Asocierea mi se parea chiar foarte potrivita, astfel ca imediat mi-a trecut prin minte intrebarea "Daca Brancusi ar fi trait acum, oare ar fi fost de acord sa devina imaginea CEC Bank?".

Pana la urma, si Nadia, tot un simbol reprezentativ pentru Romania, a aparut intr-o reclama la Dormeo. De ce un sculptor nu ar aparea de buna voie intr-o reclama la o banca romaneasca? De aici am mers mai departe, creand legaturi intre diferite celebritati ale secolului 20 cu branduri ale secolului 21.

Imaginile

Cred ca fiecare dintre noi le-a vazut cel putin o data pe bloguri, site-uri, retele de socializare, etc. Eu am gasit multe pe Twitter si intr-un album Flickr foarte misto, unde un fotograf a folosit figurine Lego pentru a recrea imaginile iconice ale istoriei recente.

In timp ce alegeam fotografiile celebre, am remarcat faptul ca cele mai multe dintre acestea prezinta razboaie, catastrofe, boli, si in general suferinta oamenilor. Ce mi-am propus e sa nu folosesc acest tip de imagini, in primul rand pentru ca ar dauna brandurilor (cu exceptia brandurilor farmaceutice), iar in al doilea rand pentru ca vreau sa ne aducem aminte cu placere de trecut.

Te opresti aici?

Imi place aceasta serie si nu vad de ce m-as opri aici. Nu am un deadline si nici obiective concrete, asa ca pe viitor voi lucra doar cand am timp si inspiratie. De curand, am creat un blog de Tumblr unde, pe langa faptul ca apar toate executiile realizate de mine, astept si idei/sugestii din partea creativilor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Subiecte

Sectiune



Related