Alina Varlanuta (Geometry Global): Fara promotii, ar fi prea liniste in hypermarket si asta m-ar speria

Alina Varlanuta (Geometry Global): Fara promotii, ar fi prea liniste in hypermarket si asta m-ar speria

Alina Varlanuta e un copy-si-book-writer cu care am facut deja cunostinta. Acum ne luam cu ea de mana si patrundem in lumea fascinanta a promotiilor. "Greul" expeditiei noastre nu e insa in textul de mai jos, ci va fi povestit de catre Alina, alaturi de Cristina Ungureanu (Communications Planner) la Promotions Now 2015, primul eveniment SMARK KnowHow din 2015. Da, peste cateva zile ne indreptam spre UniCredit Tower ca sa intoarcem promotiile pe toate particelele lor - miercuri si joi, ca sa fim precisi.

Pana la calatorie, ne pregatim cu o plimbare. Ne conduce Alina, spunandu-ne de ce i-a placut internul cu rucsac, dornic sa vada lumea pe banii agentiilor, si povestindu-ne de promotia Pampers la care a lucrat, aflata in desfasurare in Cora.

Tipuri de promotii derulate in 2014 

Home care, beauty, oral care, personal care ... multe de "care".

Campania de comunicare a unei promotii din ultimul an cu care te mandresti 

Se-ntampla chiar acum in Cora. Este o campanie Pampers, pentru care am creat un app de mobil in care stickerele de perete castigate in-store prind viata acasa, in camera micutului. Mamica scaneaza si animalutele Pampers devin interactive: prind viata in 3D, scot sunete si se prezinta.


Campania unei promotii locale sau internationale pe care ai apreciat-o

The Backpacker Intern.


Pentru ca din om a ajuns brand. Promotia e simpla pentru ca e un schimb de bun simt: work for food & a place to sleep, un fel de castigi un copywriter. Mi-a placut mult pentru simplitatea si modul organic in care a crescut tocmai pentru ca a avut aceasta onestitate: sunt tanar, vreau sa cunosc lumea pe banii vostri.

Reactionezi la promotii in calitate de cumparator?

Da, sunt de neoprit. Ultima data am fost victima unei "promotii" pe Instagram unde o fata din UK, pe care o urmaresc, a avut o promotie cu free shipping pentru o perna-urs pe care n-a cumparat-o nimeni pentru ca avea fata trista. Da, am cumparat eu ursul. Acum e fericit.


O promotie de categorie "asa nu"

Toate la care n-am participat.

Cel mai important lucru in comunicarea unei promotii

De cele mai multe ori trebuie sa ai in vedere ce are clientul in vedere. Daca ar fi dupa mine, ar trebui sa fie mai mult decat "cumpara si castigi pe loc/ prin tragere la sorti", ar trebui sa castig pe loc o emotie, nu un breloc sau o sansa.

Cum eviti ca imaginea unui brand sa fie afectata de o promotie?

Cred ca imaginea de brand poate fi afectata de prea multe promotii. E ca intr-o relatie – el ii ia flori cu ocazia 1 martie, 8 martie, aniversare, zi de nastere si primeste pe loc un premiu instant. Dar daca-i ia flori prea des, prea fara nicio ocazie, ei o sa i se para ceva normal iar atunci nu-i mai ia o zi, s-a-ntamplat ceva. Si nu vrei sa ajungi in punctul "nu mai e la fel".  

O idee curajoasa de a comunica o promotie, dar refuzata de client

Exemple am, dar inca mai incerc sa le vand.

Pana la urma, ar fi mai buna o lume fara promotii?

Ar fi prea liniste in hypermarket si asta m-ar speria.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Geometry

Suntem o agentie full service, parte a grupului WPP, care functioneaza pe piata romaneasca din 1992. Prietenii mai vechi ne stiu dupa numele anterioare (Grey, respectiv G2). Din iunie 2013 a luat nastere un nou grup... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Related