Dar social media nu e despre norma de postari pe zi, spune Vlad Jojatu (Project Manager & Co-Founder, The Beards Studio). Ci despre povestea brandului. Cel mai important Don't in social media, pentru un brand? Sa nu promita marea cu sarea, daca el inoata in cada.
Cand intra un brand in conversatie pe net?
Atunci cand are ceva de spus sau isi doreste sa comunice personal. Brandurile nu trebuie sa vorbeasca despre produs, ci sa-si spuna povestea. Iar povestea lor trebuie spusa astfel incat sa fie usor de asimilat si empatizat cu ea.
Cat de mult trebuie "sa vorbeasca" un brand
De multe ori, prima intrebare primita de la client este: Cate postari o sa avem pe zi?
Iar raspunsul nostru este: Atatea cate vom avea nevoie sa comunicam povestea voastra. Nu este despre norma de postari pe zi, ci despre a fi cu adevarat valoros si de a transmite mesajul dorit. Prin campaniile noastre ne dorim sa cream continut de calitate, personal si valoros. Iar cat de mult trebuie sa vorbeasca un brand, decide publicul.
Procesul de lucru intre client / omul de social media
In calitate de Creative Studio, cu o echipa mica, nu avem foarte multe conturi de care ne ocupam. Acest lucru ne permite sa fim mult mai aproape de clientii nostri si sa putem comunica cu ei mai rapid si mai deschis. In permanenta incercam sa devenim mai buni si sa ne intelegem mai bine clientii si publicul lor. Asta presupune multe discutii, mult feedback si foarte multa incredere
Asocierea unui brand cu un subiect "fierbinte" din online
Merita, atunci cand brandul vrea sa para uman, prezent in piata la un nivel micro. Daca o face in orice alt context si se asociaza cu subiecte paralele doar pentru ca sunt cool, o face gresit.
Cea mai controversata situatie gestionata de voi in social media
Din pacate, cea mai controversata situatie pe care am gestionat-o in SM nu este legata de useri, ci de un client. Dupa un pitch pentru care au lucrat doua agentii, full team, mai bine de o saptamana, non stop, clientul a ales sa foloseasca ideile noastre, implementate cu o agentie mult mai ieftina. Well…
Brandurile si nemultumirile din online
Cand plangerile sunt fondate, ar trebui sa vina si o reactie. Dar cu atentie, pentru ca in general consumatorul e ceva mai atent si mai educat decat se asteapta brandul, si are intotdeauna dreptate.
Don'ts: ce nu trebuie sa faca un brand in social media
Sa exagereze si sa fie altceva decat este. Nu promite marea cu sarea, daca tu inca inoti in cada. Just don't!
Relatia lui Vlad cu internetul
Cont de Facebook am de prin 2009, Twitter de vreo 3 ani, Google+ nou nout, pe care am inceput sa-l folosesc dupa ce YouTube-ul m-a obligat. Pinterest inca de pe la inceputurile lui si Ello de curand. N-as spune ca-s chiar dependent de internet chiar daca sunt, cel mai probabil, in perioada de negare.
De cand te ocupi cu social media pentru branduri?
In clitate de co-founder al The Beards Studio, social media a fost pe lista mea de responsabilitati inca de la inceputuri, adica aproape 3 ani.
Cea mai importanta lectie invatata este cum sa dau de butonul de orgoliu pe volum mai mic si sa invat ca trebuie sa ascult mai mult decat vorbesc.
























