Stefan Chiritescu: Big data. Pare cosmarul clientului roman: e scump, greu de inteles, necesita o investitie pe termen lung si consistenta in abordare

Stefan Chiritescu: Big data. Pare cosmarul clientului roman: e scump, greu de inteles, necesita o investitie pe termen lung si consistenta in abordare

Daca big data nu prea a prins in Romania, Rootstalgia e la ea acasa, spune Stefan Chiritescu (Strategy & Business Development Director, Ogilvy). Stefan este si speaker la cea de-a 6-a editie a Marketing Research & Trends, care are loc intre 6 si 7 octombrie si va aduce in acelasi loc brand manageri, oameni de research si de comunicare. Ei vor discuta cele mai importante trenduri in piata, de la cercetarea de piata la comunicare si insight-uri despre consumatori.

Intre timp, Stefan Chiritescu da cateva exemple de trenduri care vor influenta industria si de altele care nu au fost intelese de marile companii.

 

Cum se depisteaza un trend in comunicare

Trendurile, prin natura lor, isi pun amprenta asupta unei societati, asupra culturii acelei societati si, uneori, asupra modului de manifestare a unor branduri care “deservesc” (sunt prea arogante ca sa zica ca servesc) respectiva societate.

Din unghiul acesta, in comunicare ar trebui sa apara evolutii ale formatelor executionale (indiferent de mediu definit ca tip de media) care sa raspunda unor mutatii dintr-o cultura/societate. Exista, astfel, doua situatii posibile: formatele de comunicare inteleg evolutia unor societati sau nu.

Brandurile care isi modifica formatele de comunicare in acord cu aceste evolutii culturale sunt brandurile care castiga o lupta mai mare decat share of wallet, castiga lupta pentru share of mind.

 

Definitia trendului

O modalitate executionala de a arata unui public punctul de vedere al unui brand despre o categorie anume sau despre o valoare a lumii noastre. Din acest motiv, in comunicare as vorbi mai degraba despre "mode executionale" decat despre trenduri.

 

Cel mai recent trend

Daca iesim din zona destul de restransa a comunicarii, cand vorbim despre trenduri, ar trebui sa ne uitam la ele ca la strategii ale oamenilor de a se adapta la un mediu in continua schimbare.

Imi place mult un trend local caracterizat prin faptul ca Romania isi redescopera partile ei frumoase. Sper sa devina un mega-trend, adica un trend care dezvolta o mutatie culturala profunda ce influenteaza mentalitati si comportamente.

 

Cat de receptivi sunt clientii la trenduri

Sunt acele .ppt-uri pe care le cer cu bunavointa, dupa care se adapteaza ceva fara continut dintr-un kit international dezvoltat de niste domni si doamne care se mira ca in Romania exista Facebook. Partea buna este ca nu se cer revizii pe aceste prezentari :)

 

Un trend care nu se aplica in Romania

Big data. Pare cosmarul clientului roman: e scump, greu de inteles, necesita o investitie pe termen lung si consistenta in abordare, nu au ROI imediat, dezechilibreaza P&L la modul grosolan.

 

Un trend adoptat cu succes de brandurile din Romania

Rootstalgia. Intoarcerea la un trecut idilic incredibil de roditor. Poate fi executat mai hipsteristic sau mai traditional. Nu ai cum sa dai gres cu acest trend. Trecutul necontextualizat este oricand mai valoros decat experimenta unei lumi noi.

 

Un trend care va marca industria de comunicare in urmatorii ani

Nevoia tot mai accentuata de autenticitate pe care o resimit oamenii de peste tot va forta brandurile (mai ales mega-brandurile) sa-si calibreze discursul. Brandurile de nisa vor fura mai mult share of mind decat corporatiile inflexibile.

 

Un brand care da tonul in comunicare

Airbnb este un brand al lumii noi. O lume in care experienta demonstrata este infinit mai valoroasa decat experienta clamata. Elementul-cheie este ca au inteles ca moneda lumii noi este reputatia ce vine din respectarea autentica a promisunii de brand.

 

Trenduri de comportament

Digitalizarea este cel mai important trend (de fapt, un mega-trend) al lumii noastre. Brandurile (includem aici si branduri de agentii), mai ales cele clasico-corporatiste, nu au inteles ca digitalizarea este un tip de comportament, nu un tip de campanie de comunicare.

 

Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how sunt: Starcom MediaVest Group, Isra Center, Spoon.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related