Am devenit atat de responsive, adaptive si multiscreen, incat nimic nu ne mai atinge, spune Catalin Rusu (Creative Director & Managing Partner Rusu+Bortun Brand Growers). In 2016, totul va fi, din nou, publicitate. Cu mici schimbari: departamentul de creatie o sa devina mult mai eterogen, prototyping-ul va fi noul brainstorming si motto-ul: Art & Copy & Code.
Cuvantul anului in publicitate
#colectiv
Cu mai multe citiri, nu doar cu referire la tragedie. Sper ca ceea ce s-a intamplat sa ne fi rascolit suficient de profund pentru vrea sa schimbam incet-incet cate ceva in industrie si societate.
Prin comportament, prin modul in care modelam promisiunile brandurilor pe care le cream sau pentru care lucram, prin fiecare idee pe care o punem in opera, putem schimba ceva in jur.
Noutati in industrie
Continutul a inceput sa ia fata formei, produsele devin campanii in sine, munca creativa devine mai complexa. Agentiile devin departamente largite de creatie.
Gimmick-urile de advertising sunt din ce in ce mai perimate, ideile sunt mai putin valoroase in sine, ci mai ales prin prospetimea punerii in practica. Tehnologia incepe sa fie vorbita fluent, unii stiu chiar s-o scrie.
Ce a disparut in 2015
Frustrarile si bannerele flash. Am devenit atat de responsive, adaptive si multiscreen, incat nimic nu ne mai atinge. Cand vine vorba de agentii, incep sa paleasca specializarile. Toata lumea trage sa integreze cat mai mult.
O campanie revolutionara
Campania Unskippable pentru Geico, prin executie si adaptarea la mediu. Si-mi mai plac foarte mult doua proiecte pentru Volvo, Life Paint si Interception. Unul e foarte actual, non-publicitar, iar celalalt e extrem de speculativ.
Ce predictii se pot face pentru 2016
Full service-ul e back in bussiness. Totul e din nou publicitate. Omul de creatie care nu va face digital o sa se caiasca amarnic.
Noul creativ nu prea o sa mai semene deloc cu cel de acum 10 ani. Din fericire, departamentul de creatie o sa devina mult mai eterogen. Prototyping-ul e noul brainstorming. Art&Copy&Code.
Evolutia agentiei in 2015
Fata de 2014, crestem cu cel putin 40% din punct de vedere al cifrei de afaceri. Mare parte din crestere se datoreaza Rusu+Bortun Cyber Growers. Proiectele pentru piete externe s-au dublat.
Time Run, The Crystal Maze sau contul global Alexander Hughes sunt cateva dintre ele.
Cea mai mare schimbare in agentie
Promovarea a doi creativi seniori, in care am mare incredere, ca group creative directors.
Diversificarea competentelor de digital. Am facut produse digitale, CRM-uri, site-uri gamificate, aplicatii si mult, mult continut de brand. O surpriza placuta a fost si partea de consultanta.
Pe langa partea de branding si rebranding, au fost proiecte precum Floria in Strada, la care am gandit conceptul de business si apoi identitatea.
Cea mai apreciata campanie a agentiei
Cea mai cunoscuta a fost lansarea Mega Mall. Cea mai dezbatuta a fost cea pentru ANOFM, iar cea mai de suflet e in plina desfasurare pe www.campaniepentruprieteni.ro. E despre prietenie pe Facebook si despre injectomate si infuzomate.
























