Peste 18.000 de romani au recunoscut pana acum ca sunt tarani in cadrul campaniei #suntuntaran

Peste 18.000 de romani au recunoscut pana acum ca sunt tarani in cadrul campaniei #suntuntaran

BIZ si DDB Romania au lansat vineri, 19 februarie 2016 campania #suntuntaran, pentru reabilitarea termenului „taran”. In 4 zile de la lansarea campaniei, peste 18.000 de oameni au adoptat mesajul campaniei si au recunoscut ca sunt tarani, in site-ul dedicat acesteia.

DDB Romania si Revista Biz au lansat vineri, 19 februarie 2016, campania de reabilitare a termenului „taran”, #suntuntaran, alaturi de nume cheie, reprezentative pentru Romania de azi.

Tudor Giurgiu, Smiley, Virgil Iantu, Chef Nicolai Tand, Cristian China-Birta, Marius Tudosiei, Catalin Nastasoiu si multi altii au acceptat sa fie promotorii campaniei si sa se asocieze deschis cu titulatura „taran”, pentru a trage un semnal de alarma asupra denaturarii acestui termen.

 

Astazi, termenul taran a ajuns sa aiba preponderent conotatii peiorative, sinonim cu badaran, necioplit sau mitocan. A ajuns un cuvant care denota rusine pentru cei asociati cu acest termen si aduce, dupa sine, o schimbare perceptuala importanta.

Campania #suntuntaran este demersul de a restabili asocierile primare ale termenului (simplitate, cinste, modestie, ca sa numim doar cateva) si, implicit, demersul de a ne reaminti ca toti suntem tarani la a doua sau a treia generatie.

Revista Biz este de 16 ani un sustinator puternic al valorilor autentice romanesti, astfel ca selectionarea acestui mesaj a fost un pas natural, in special in 2016, anul in care este nevoie mai mult ca niciodata sa spunem lucrurilor pe nume.

 

"Nu am pornit campania pentru ca idealizam taranii sau pentru ca ne dorim sa devenim mai tarani decat cei de la sate, ci pentru a ne reaminti ca acest cuvant este folosit gresit. Si, mai ales, pentru ca vrem sa il folosim corect! La a doua sau a treia generatie, cu totii suntem tarani.
Imediat dupa lansare s-a vazut teama multora de a se asocia cu acest termen. Reactiile pozitive au fost insa covarsitoare, iar campania a fost numita <<o adevarata revolutie>>. Le multumim oamenilor curajosi care ne-au fost alaturi, tuturor persoanelor publice care s-au asociat deschis si au recunoscut ca sunt tarani. Le multumim si tuturor celor care sunt deschisi la mesajul nostru si care l-au adoptat deja sau o vor face pe parcursul campaniei.", a declarat Marta Usurelu (redactor sef la Revista Biz).

 

"Se vorbeste foarte des despre schimbare, insa stim cu totii ca nu este important doar sa emitem pareri, ci sa adoptam pozitii clare si sa spunem lucrurilor pe nume. Este un semnal important atunci cand una dintre publicatiile cu cea mai puternica si relevanta voce din presa romaneasca alege sa abordeze un subiect atat de puternic. Ne-am bucurat ca am fost pe aceeasi lungime de unda cu cei de la Biz si am conturat si pus in practica o campanie pe care ne-o dorim memorabila, intr-un sens foarte practic: sa ne aducem aminte adevaratul sens al cuvantului „taran” si sa nu-l mai asociem cu tot ce se intampla rau in jurul nostru. Suntem pe drumul cel bun, iar dovada o reprezinta cei peste 18.000 de romani care au adoptat mesajul pe suntuntaran.ro si pe profilul lor din retelele sociale, dar si miile de comentarii pozitive.”, a declarat Costin Milu (Creative Director DDB Romania).

 

Reactiile au fost vizibile, imediat dupa lansarea campaniei. Promotorii campaniei au postat puternic pe retelele sociale, iar mesajul s-a propagat rapid in mediul online, dar si in randul publicului larg. Gestul de a recunoaste #suntuntaran este mai mult decat un simbol, este o actiune si un angajament de a remedia natura acestui termen.

Numarul oamenilor care isi iau acest angajament creste de la zi la zi, iar campania este abia la inceput.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related