Cine sunt eroii alimentelor salvate de risipa

Cine sunt eroii alimentelor salvate de risipa

In Romania, 2.2 milioane de tone de mancare sunt aruncate la gunoi, iar cea mai mare parte, 49%, vine din gospodariile oamenilor. Iar tu poti fi unul dintre eroii care schimba paradigma risipei, atat la nivel individual, cat si la nivelul brandurilor. Te anuntam ca mult timp nu mai e pana la deadline-ul Dubla Provocare Carrefourcompetitie din cadrul Young FIBRA. Pana pe 29 aprilie iti asteptam propunerile, care pot merge in doua directii de lucru: un design super atractiv pentru un catalog  Carrefour in editie speciala sau un idea board pentru reducerea risipei de mancare. Brieful se deschide aici si contine toate informatiile de care ai nevoie.

In continuare, vrem sa te inspiram cu niste initiative internationale de reducere a risipei alimentare sau de utilizare a alimentelor aruncate mult prea usor.

 

Sa incepem cu un pas un pic prin tunelul constientizarii: problema risipei de alimente la nivel global e expusa detaliat in spotul de mai jos de catre Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO), o organizatie ce are ca obiectiv principal eradicarea foametei, asigurand celor nevoiasi hrana de calitate.

 

Daca spuneam ca in Romania se arunca 2.2 milioane de tone de mancare anual, in UK, problema este aproape de doua ori mai grava: cantitatea alimentelor aruncate atinge 4.2 milioane pe an. Planul campaniei Sainsbury - "Food Rescue"e pe cat se poate de simplu si creativ: o aplicatie ce iti sugereaza retete delicioase exact cu alimentele pe care le mai ai in frigider. Poate fix pe cele care urmau sa ajunga pe "neganditelea" in cosul de gunoi, ca tocmai te pregateai sa faci niste cumparaturi.

 

#LickItClean, ati auzit? Asta este propunerea One Young World, un ONG care reuneste tineri dornici sa participe la actiuni de schimbare a lumii in bine. Mai exact, organizatia a pornit o campanie de social media, bazata pe ideea hashtagului de mai sus care sugera userilor sa manance tot din farfurie si, implicit, sa-si puna in prealabil doar atat cat le trebuie.

 

Wrap, organizatie axata pe reinventarea si reciclarea produselor din zonele food, clothing si electricals, invita oamenii prin 2010 sa "Love Food, Hate Waste". De la inceput, adevaruri simple: 90% din oameni cred ca nu risipesc alimentele, iar o proportie de 51% e afectata de nepasare in ce priveste aceasta problema. Cum si-a propus Wrap sa creeze awareness si implicare? Mai jos:

 

Urmeaza Halfsies - "Eat less, give more". Daca mai sus vorbeam de UK, acum aflam ca in SUA se arunca aproape 100 de milioane de kilograme de mancare zilnic. De asemenea, retailerii arunca alimente in valoare de 44 de miliarde de dolari.  Initiativa Halfsies se adresa consumatorilor obisnuiti sa manance in restaurante si le propunea o portie injumatatita a felului de mancare, platit la pret intreg, urmand ca fondurile stranse sa fie donate organizatiilor ce lupta impotriva foametei.

 

Si, nu in ultimul rand, Intermarche, un lant de supermarketuri din Franta, a pornit o campanie ce aducea lauri fructelor si legumelor mai putin aratoase - "Inglorious fruits and vegetables". Cu alte cuvinte, aparentele insala si la nivel de alimente. Campania a avut ca scop constientizarea faptului ca fructele si legumele care au avut nesansa sa se dezvolte nu tocmai aspectuos merita mancate cu exact aceeasi pofta:

 

Asa, acum te simti mai inspirat? Ai aflat care e intregul efectelor negative ale risipei de mancare, asa ca e timpul sa contribui la schimbare si sa participi la Dubla Provocare Carrefour. Daca reusesti sa impresionezi, lucrarea ta va ajunge pe masa juriului international in cadrul Galei de Premiere FIBRA. Reamintim: mai ai timp pana pe 29 aprilie sa ne arati cel mai convingator idea board pentru reducerea risipei de alimente. Succes!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related