[Conferintele FIBRA] Mihai Fetcu (Geometry Global): Oamenii nu vor ajunge niciodata sa iubeasca branduri, doar sa le aprecieze pentru beneficiile care li se ofera pe moment

[Conferintele FIBRA] Mihai Fetcu (Geometry Global): Oamenii nu vor ajunge niciodata sa iubeasca branduri, doar sa le aprecieze pentru beneficiile care li se ofera pe moment

Mihai Fetcu (Creative Director la Geometry Global) a reluat ideea care Catalin Dobre (ECD, McCann Erickson) a deschis panelul "Swiping Right on Brands – Creative Efficiency" din cadrul Conferintelor FIBRA – romanii sunt natural born creatives. „Ne-am nascut asa, noi tot timpul gasim o solutie acolo unde nimeni nu o cauta”, a spus Mihai.

Pentru creativii romani, nu e vorba despre bugete sau alte variabile materiale. Inspiratia si "cheful" sunt mult mai importante ca sa iasa treaba bine; in plus, exista si idei care nu presupun fonduri substantiale pentru a putea deveni realitate. De altfel, romanii sunt obisnuiti mai degraba sa se descurce cu ce nu au, decat cu ce au. „Our way e find a way – adica descurca- te. Noi cam asa rezolvam lucrurile”, a glumit Mihai.

Creativitatea este sinonima intr-o oarecare masura cu eficienta -  asta ii este, de fapt, esenta. Campaniile nu trebuie neaparat sa vanda la final, ci sa aduca o plusvaloare consumatorului. 

In cuvintele lui Mihai: "Oamenii n-o sa iubeasca niciodata un brand, il vor aprecia cat timp primesc ceva in schimb. Si atunci nu ai cum sa masori vanzarile. Nu cred ca trebuie sa facem campanii pentru a vinde cu 3.2 produse mai mult."

Rolul agentiilor, din perspectiva lui, tine de crearea unei punti intre brandurile care nu au o voce si consumatorul pe care nu-l asculta nimeni.

Mihai a continuat prezentarea vorbind despre campania "FRF sustine educatia", mentionand ca una dintre problemele brandului era simpatia scazuta in ce priveste perceptia publicului. O solutie care sa rezolve si aceasta problema, dar care sa si creeze un beneficiu social - reducerea abandonului scolar din Romania transformand matematica intr-o materie mai putin intimidanta pentru copii.

Modalitatea? Regandirea si structurarea unor manuale, la nivel de explicatii si probleme, in spiritul jocului de fotbal.

Pe final, concluzia lui Mihai Fetcu a fost ca potentialul creativ din tara noastra ar putea sa explodeze daca publicitarii nu s-ar impiedica prima data in ego-uri si, apoi, in definitii imprumutate din afara in speranta succesului. „Keep it simple stupid. Asta e cheia succesului Romaniei in creativitate”.

 

Despre Premiile FIBRA

Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Geometry

Suntem o agentie full service, parte a grupului WPP, care functioneaza pe piata romaneasca din 1992. Prietenii mai vechi ne stiu dupa numele anterioare (Grey, respectiv G2). Din iunie 2013 a luat nastere un nou grup... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Festivaluri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related