Unii se plimba cu Girofarul prin publicitate

Unii se plimba cu Girofarul prin publicitate

Trei oameni testeaza impreuna, de vreo 6 luni, un model de business adresat serviciilor publicitare urgente. Briefingul se face, de regula, la telefon; clientii primesc stratagemele de solutionare cat mai repede posibil. Proiectele de pana acum: prezentari, infografice, key visuals, bannere, soturi radio, adaptari, machete de presa, ilustratii si altele. Cifra de afaceri - ajunsa deja la 140.000 lei. Iar oamenii? Oamenii spun ca stau bine cu stresul, chiar daca sunt in priza si noaptea si in weekend la nevoie. Au reusit sa aiba si concedii,  cu cate un mail-doua strecurate intre urcat pe munte sau stat la soare.

Claudiu Petria (om de Client Service trecut prin Saatchi & Saatchi, Propaganda sau GMP) este unul dintre fondatori si ne vorbeste mai jos despre (deocamdata) singurul Girofar al publicitatii romanesti. Proiectul este un serviciu dezvoltat in cadrul agentiei Idealist, dar are in spate un plan de dezvoltare separat.

Nu in ultimul rand, pentru GIF-uri tragicomice despre deadline-uri si efectele lor asupra umanitatii, am fost indrumati aici.

 

 

Echipa cu ideea: Claudiu, Irina, Tavi

Claudiu, om de client service in Saatchi & Saatchi, Propaganda si GMP, Irina, fosta corporatista, regasita in ilustratie si design, Tavi, Art Director la Millenium si Friends, owner Idealist, din 2008.

Cu Tavi ma stiu 17 ani, am fost colegi de liceu si lucram impreuna de 8, iar Irina ni s-a alaturat anul trecut.

Nevoia din spatele Girofar - un serviciu al agentiei Idealist, dar cu strategie de dezvoltare independenta - am identificat-o in timp ce lucram in agentii si pe masura ce piata de publicitate din Romania a inceput sa devina tot mai dinamica.

As mentiona si ca suntem primii de pe piata din Romania care ofera acest gen de servicii.

 

Model de business si perioada de test

Din punctul nostru de vedere, serviciul este validat: am reusit sa livram proiecte fara sa le comunicam si chiar am ajuns la 140.000 lei cifra de afaceri doar din proiectele urgente in perioada de testare a modelului de business. Pe parcursul ei, am urmarit doua lucruri esentiale: 1) modul de lucru si atragerea de parteneri de incredere, care sa fie potriviti cu acest tip de serviciu; 2) simplificarea procesului de lucru cu clientii.

Aici am intrat noi 3, nucleul; apoi, fiecare proiect in parte este lucrat, in functie de specific, cu colaboratori.

Am lucrat diferite tipuri de proiecte: de la prezentari la Key visualuri (care, ulterior au fost declinate) si multe infografice [ e un trend se poarta :)) ], de la bannere online la spoturi radio, adaptari TV, animatii, machete de presa, productii print, ilustratii, chiar si o pictura.

Avem deja si clienti din afara tarii si ne concentram pe "cucerit" Europa in perioada urmatoare.

Daca apar alte tipuri de provocari, nu ne vom da la o parte. Este important de subliniat aici ca in sistem de urgente nu poti rezolva proiectele mari. Girofar este doar un painkiller, pentru restul proiectelor intervine Idealist.

 

Brainstorming de nume si motto

Tot in agentii, de fiecare data cand venea o urgenta si eram intrebat ce fac, ma gandeam ca un girofar ar exprima mai clar ce fac: urgente. Am vorbit, candva, cu Tavi despre cum poti sa cumperi un girofar in Romania, am ras, el ma suna si ma mai intreba "esti cu girofarul?" si a ramas asa, o vorba intre noi.

Am legat gluma asta de insight-ul de mai devreme si asa a iesit numele.

Sloganul "Surviving deadlines" este opera unuia dintre colaboratorii nostri, copywriter cu multi ani de experienta. Practic, ne-a iesit din prima :)

Bariere de la client?

Nu am intampinat bariere de niciun fel, pana in momentul de fata. Discutiile sunt foarte eficiente, orientate direct spre solutii concrete, validate in timp foarte scurt, chiar evitand proceduri greoaie si bazandu-ne pe incredere reciproca.

Putem sa ne laudam, dupa primele 6 luni, cu o medie de 1,3 runde de revizii per proiect.

 

La capitolul "personal life"

Suntem bine :) Am avut si concediu, am dat si mail-uri din concediu (ca aproape toata lumea), am lucrat remote pana acum din munti, de la mare, din afara tarii. Paradoxul e ca avem timp si pentru noi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Branduri

Pozitii

Sectiune



Related