Banca Transilvania și gogoșile care își cereau drepturile de autor

Banca Transilvania și gogoșile care își cereau drepturile de autor

In lumea asta mare a internetului, exista si vesti bune. Sunt greu de identificat, bineinteles, pentru ca zgomotul este mare si oamenii se cearta intr-o oala mare de neadevaruri, cu grade diferite de fierbere, si sursele credibile devin din ce in ce mai putine, si haosul pare incredibil de ordonat, aaaaa... Da. Vesti bune. Vestile bune sunt ca acum nu prea mai poti vinde gogosi metaforic, pentru ca oamenii le arata cu degetul. Si nu mai poti vinde nici gogosi adevarate fara etica, pentru ca, iar, oamenii te arata cu degetul. 

Nici nu isi imaginau cei de la Bucurestiul intreprinzator (proiectul BT care incearca sa scoata binele orasului in fata) saptamana trecuta, cand promovau gogoseria Recreatia, ce efecte adverse vor aparea:

 

Cristina Cazacu (Art Director Friends \ TBWA Bucharest) a postat pe pagina ei urmatorul comentariu, care a fost rostogolit apoi intr-un bulgare traditional de suparare online:

Recreatia vinde gogosi. E super inspiring sa vezi un antreprenor care face totul singur, neajutat de absolut nimeni.

Ca atare, va invit sa vedeti acest proiect minunat de branding, la care am lucrat timp de vreo 6 luni asa.  Sa va spun cum s-a terminat colaborarea? Cu clientul spunandu-mi: "Ce ai facut tu pentru brandul asta? Nimic! Un logo si 3 cutii."

In comentariile postarii, oamenii au acuzat patronii gogoseriei ca nu au platit pe cei care au realizat designul si brandingul Recreatia. 

Nu au lipsit glumele cu gogosi si intreprinzatori. Si, bineinteles, intoarcerea atentiei catre Banca Transilvania: de ce se asociaza cu un astfel de proiect?

Cei de la BT au raspuns fiecaruia in parte, spunand ca vor investiga situatia, iar apoi au revenit cu o postare separata:

Ca reactie la comentariile primite la videoul in care prezentam Recreatia, i-am contactat atat pe Alexandru Bratu, care are business-ului, cat si pe Cristina Cazacu, cea care semneaza branding-ul.

Apreciem faptul ca Bucurestiul inseamna si oameni care iau apararea unuia din breasla si le multumim celor care ne-au atras atentia.

Insa nici Bucurestiul Intreprinzator, nici “parintele” acestui proiect, Banca Transilvania, nu sunt in masura sa dea vreun verdict sau sa ia partea vreunuia dintre cei implicati.

Cu atat mai mult cu cat intre cei doi exista o intelegere semnata in legatura cu plata facuta deja si cu restul sumei.

Speram ca Alex si Cristina sa rezolve aceasta problema, pentru ca ei sunt cei mai in masura sa gaseasca o solutie. Intre timp, Bucurestiul Intreprinzator va continua sa prezinte bucurestenilor initative antreprenoriale, chiar daca uneori exista riscul ca pagina noastra de Facebook sa devina locul in care se nasc discutii in contradictoriu.

Cristina Cazacu, cea care a realizat brandul, explica intr-un comentariu:

As vrea sa va multumesc si eu pe aceasta cale pentru felul in care ati gestionat intreaga situatie.

Din pacate, problema mea cu Alexandru nu are o solutie, cred ca a trecut de acel punct in care plata sumei restante sau o recunoastere a meritelor mele ar face vreo diferenta. Si nici nu asteptam asemenea solutionari cu aceasta "initiativa", cu atat mai putin din partea voastra.

Mesajul meu a fost preluat si distorsionat in online, s-au facut si afirmatii false sau exagerate.

Alexandru nu a furat design-ul, iar cu siguranta, din punctul lui de vedere este o victima in povestea asta.

Dar acest tip de mentalitate, in care doar daca ai facut tu si numai tu tot esti "smecher", este foarte comuna in Romania si este rezultatul unei proaste educatii in acest sens.

Sper ca pe viitor mai multi antreprenori, la inceput de drum si nu numai, sa invete sa nu isi asume munca altora (si nu ma refer numai la designeri) si sa onoreze conform intelegerilor prealabile ajutorul si ideile pe care le primesc. Nu e nicio rusine in a fi sincer si integru.

Alex Bratu, patronul gogoseriei, a revenit si el cu explicatii:

In primul rand, admit ca poate nu m-am exprimat in cel mai riguros mod, a fost un discurs spontan.

Am intentionat doar sa evidentiez ca m-am ocupat personal de aspectele esentiale ale businessului (planul de afaceri, conceptul, identificarea si designul locatiei, denumirea si obiectul businessului etc.) cu privire la care, foarte multi antreprenori apeleaza, de regula, la specialisti.

Cu toate acestea, nu am vrut in niciun moment sa minimizez contributia vreunuia dintre colaboratorii nostri si regret daca s-a inteles astfel.

In ceea ce priveste colaborarea cu Cristina Cazacu, intr-adevar, ne-a ajutat cu aspectele de identitate vizuala (pentru logo si packaging). Este insa foarte important de mentionat ca aceste servicii, prestate de ea si utilizate de noi, au fost platite conform celor agreate, aspect care rezulta in mod clar din documentul pe care ea insasi l-a semnat, confirmand primirea banilor.

Dupa cum spuneam, totul e bine cand se termina cu bine, iar oamenii invata cate ceva din furtunile internautice: cum sa isi asume greselile, sa ceara scuze si sa crediteze oamenii pentru munca pe care o fac.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Friends\TBWA

Why work with an agency like FRIENDS\TBWA Bucharest? DisruptionⓇAlmost everyone in the business world knows about disruption, talks about disruption or wants to try it, sooner or later. Well, it’s maybe time... vezi detalii »

Pozitii

Sectiune



Branded


Related