Studiu de caz WOPA: BTL + REAL ESTATE = LOVE sau despre cum am lansat primul pop-up store pentru Lidl

Studiu de caz WOPA: BTL + REAL ESTATE = LOVE sau despre cum am lansat primul pop-up store pentru Lidl

Pe 18 septembrie 2017, colecția de haine “esmara by Heidi Klum” a fost lansată în magazinele Lidl din toată țara. Lidl și-a dorit să surprindă româncele cu un proiect ambițios: primul pop–up store de haine din Romania al retailerului internațional. Fiind vorba despre o colecție premium, era nevoie de un spațiu care să ofere clientelor o experiență de shopping pe măsură, cu posibilitatea de a proba hainele și cere sfatul unor consultanți specializați.

Divizia de BTL a agenției WOPA a fost coordonatorul full-service al proiectului, oferind servicii de market scouting pentru identificarea celei mai bune locații, real estate leasing, negociere comercială, store design, producție, mecanică activări, consiliere legală, analiză și evaluarea rezultatelor.  

 

BTL + REAL ESTATE + SHORT DEADLINE = LOVE

Principala provocare a lansării pop-up-store-ului, așa cum povestesc Ana Constantin (Account Director WOPA pentru acest proiect) și Laur Laurentiu (Senior Account Manager), a fost componenta de real estate a campaniei.

Agenția WOPA a asigurat servicii full-service pentru acest proiect, gestionând  inclusiv partea de market scouting și leasing imobiliar, legal advisory și consiliere privind termenii comerciali -  închirierea celui mai potrivit spațiu pentru lansarea pop-up-store-ului, în condițiile în care majoritatea proprietarilor de clădiri comerciale sau de birouri nu închiriază spații pentru perioade de timp mai scurte de 1-3 ani. Cu atât mai mult cu cât perioada alocată agenției pentru pregătirea întregii lansări a fost de doar 1 lună:

“Practic, a trebuit să găsim și să închiriem un spațiu modern, ultra-central și în condiții ultra-competitive impuse de client, într-un termen foarte scurt, pentru ca ulterior să putem gestiona în timpul rămas toate aspectele tehnice, de producție și de mecanică a lansării.

 Diferența în acest caz și faptul că am reușit să executăm de la A la Z toate cerințele proiectului au făcut-o în mod cert experiența echipei cei și peste 10 ani de când fiecare dintre noi activează în acest domeniu. Pe scurt, dacă ni se cere mâine o pasăre Flamingo care să danseze Lacul  Lebedelor în intersecție la Piața Romană, o putem livra.”, spune Ana Constantin, Account Director WOPA.

 

BTL + IN-STORE DESIGN = CRAZY LOVE

Aceasta a fost poate partea cea mai frumoasă a proiectului. Am reușit într-un timp record, de la primele propuneri înaintate clientului până la intrarea în producție, să dăm viață și să  transmitem personalitatea celor 2 branduri <esmara by Heidi Klum> și <Lidl> spațiului de la parterul clădirii Magheru One. 

Proiectul de design a fost realizat din partea WOPA de Cristina Moise, Senior Graphic & 3D Designer și a inclus propuneri 3D detaliate pentru o vizualizare realistă a propunerilor agenției. Noi considerăm o producție de succes în BTL atunci când reușim să facem ca sincronizarea dintre art/ graphic designer și producție să fie atât de bună, încât simularea aprobată de către client să fie identică cu producția finală rezultată”, spune Laur Laurențiu, Senior Account Manager din partea WOPA.

 

Colecția de haine “esmara by Heidi Klum” a fost lansată de catre Lidl simultan în 28 de țări din lume și inspirată de New York, orașul preferat al fotomodelului care o semnează.

În cadrul magazinului de pe Bulevardul Magheru, clientele au putut proba piesele vestimentare din colecție și au putut apela la consultanții de vânzări, pentru a-și alege cele mai potrivite ținute. Pop-up store-ul a fost deschis pe toată perioada vânzării colecției și în celelalte magazine Lidl, 18 septembrie – 1 octombrie, între orele 08:00 și 22:00.

 

 

Deschiderea unui magazin nu e niciodată o muncă ușoară, iar deschiderea unui pop-up store, pe cu totul alt tipic decât magazinele Lidl a adus o serie de provocări, de la găsirea celui mai potrivit spațiu, la  asigurarea fluxului de marfa și coordonarea livrarilor, de la decorare la asigurarea de personal specializat. În multe dintre aceste demersuri agenția a avut un rol extrem de important, răspunzând prompt și pozitiv nevoilor noastre, multe dintre ele – fiind la primul proiect de acest gen – descoperite pe parcursul implementării.

Ma feresc de clișee, însă cheia succesului a fost, de această dată, pe lângă know how-ul extensiv al agenției, munca în echipă. Atât din partea Lidl, cât și a agenției au fost implicați colegi din toate departamentele relevante: comunicare, vânzări, gestiune stocuri, IT etc care s-au coordonat impecabil și au  implementat un proiect ambițios, cu rezultate”, afirmă Maria Pârvuleasa, PR Manager al Lidl România.

 

Echipa WOPA responsabilă de proiect:

  • Costin Buta – Managing Partner & BTL Director
  • Ana Constantin – Account Director
  • Laur Laurențiu – Senior Account Manager
  • Ana Voicu – Senior Account Manager Trade Marketing
  • Marius Arteni – Project Manager
  • Cristina Moise – Senior Graphic & 3D Designer
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

WoPA

Nu, nu suntem buricele pamantului, nici pistilurile din florile de colt, nici bulele din sticla de Armand de Brignac Brut Gold, nici fisticurile prajite din cojile de fistic din pungile scumpe, nici nu suntem veri... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Related