[Interviurile FIBRA #2] Howard Finkelstein (Wieden+Kennedy New York): ”Am fost surprins de cât de similară e publicitatea de aici cu cea pe care o văd în SUA”

[Interviurile FIBRA #2] Howard Finkelstein (Wieden+Kennedy New York): ”Am fost surprins de cât de similară e publicitatea de aici cu cea pe care o văd în SUA”

Ca jurat FIBRA #2, Howard Finkelstein (Senior Copywriter, Wieden+Kennedy New York) se aștepta sa vadă mai mult campanii în medii tradiționale: TV, print, outdoor. Așa că a fost plăcut surprins de volumul mare de digital și experimental în campaniile înscrise. Într-un scurt interviu luat în cadrul festivalului, Howard povestește de ce a dorit să intre în publicitate: ca să facă intervențiile ei în viața oamenilor cât mai amuzante. În ultimul timp, însă, acestea devin din ce în ce mai intruzive, spune el, iar asta nu ajută deloc în contextul în care consumatorii oricum se feresc de reclame.

 

 

Surprize românești

Am fost surprins de cât de similară e publicitatea de aici cu cea pe care o văd în SUA. Nu știam la ce să mă aștept, e adevărat, dar părea foarte familiară. Mixul de media, de exemplu. Mă așteptam să văd mai multe medii tradiționale – TV, print. Am fost surprins de volumul de digital, experimental, platforme. Idei nemaipomenite.

Mi-a plăcut cel mai mult ideile care veneau ca soluții sau insighturi din cultura românească. Am învățat multe despre această țară, prin lucrările jurizate. E interesant să înveți așa despre un lucru, privind 500 de reclame.

 

Intruziunea

Unul dintre lucrurile care m-au atras, când am început în publicitate, era acel contract nescris: publicitatea îți întrerupea activitățile. Și noi eram ok, acceptam aceste întreruperi. Am vrut să fac cât mai distractive aceste întreruperi.

Dar asta s-a schimbat. Acum căutăm moduri noi de a întrerupe oameni. Pentru că ei fug de publicitate. Si cautam moduri noi de a ne baga in fata lor. Trebuie să facem diferența între a fi intruzivi și a găsi un moment potrivit în care să încercăm o conversație. Fără să dai buzna peste ei. Asta este subiectul sensibil al industriei, in acest moment.

 

Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative. 
Festivalul este organizat de IQads, platforma media 
dedicata industriilor creative din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Festivaluri

Sectiune



Related