Director de creatie? Acum sau mai tarziu?

Director de creatie? Acum sau mai tarziu?
"Doar p'astia i-am prins la poza, restu' erau in brainstorming ☺"

“Ba, Leje, credem ca e momentul sa faci pasul asta.”
“Director de creatie? Acum sau mai tarziu? Bine, ma, vorbim maine!”

Soc si groaza! Astia ma vor director de creatie dupa directorul de creatie care mi-a fost si imi va ramane mentor pe plan profesional, dar si personal? Hai sa… ce fac, incotro o apuc, pe ce pun mana prima data? Tot Universul meu era zguduit de decizia asta pentru ca nu imi doream functia asta si eram genul de Art care daca era intrebat daca ii place ceva, venea si punea mana, nu suportam sa dau doar din gura si sa fac pe interesantul.

Apoi a venit revelatia si mi-am zis “stai, ma! ai o echipa misto, ai niste oameni care te inteleg, te apreciaza si mai ales te sustin. cum sa dai gres?”. Am mai baut o bere, m-am culcat si m-am trezit dimineata director de creatie la Infinit Agency, plin de entuziasm si cu speranta ca lucrurile o sa fie brici la modul superb, da’ frumos. Am intrat la Alex Cernatescu in birou si i-am zis “bine mo, hai sa dam drumu’ la treaba! Ma duc sa imi pun o cafea si ne vedem mai incolo!”.

Spre norocul meu, am inceput toata povestea cu un pitch mare pentru agentia Infinit (si probabil pentru oricare alta agentie din Romania), motiv pentru care nu am avut timp sa ma instalez si am trecut direct la fapte. Epic, aproape ca imi zbura inima din piept cand vedeam ca lucrurile se intampla si practic nu am facut mai nimic eu, doar coordonam procesul de lucru si in paralel lucram o parte din proiectele day by day. Cand am vazut prezentarea, imi venea sa sar pe ei, sa ii pup si sa le multumesc din tot sufletul meu de panda in deriva.

E greu, dar va jur, cand ajung dimineata in birou si salutul lui Luca (Oreo) este “ba, am o idee, hai s-o povestim!”, il vad pe Cezar “Legenda” ca animeaza niste ilustratii pentru ca asta ii place si restul oamenilor care fac lucrurile sa se intample, jur ca nu imi mai pasa de bugete, probleme, volum de munca sau multe alte lucruri care au toate sansele sa imi strice ziua.

Da, ma, suntem buni, suntem cati trebuie sa fim si facem treaba buna. Si sunt sigur ca in scurt timp putem sa facem treaba mult mai buna, mai buna decat fac multi altii in momentul acesta.

De la Moraru am invatat sa nu caut seniori doar pentru ca au ceva de zis, ci sa caut mereu tineri, juniori, pe care sa „ii cresc” asa cum am fost si eu crescut, sa ii sustin cat pot de mult si cel mai important, SA II ASCULT. Nu ma intereseaza de alti directori de creatie sau de seniorii doar cu varsta, mie imi pasa de acesti oameni care au de zis continuu cate ceva si care isi doresc enorm sa dovedeasca ceva.

Long story short, sunt foarte atent la ce lucreaza ceilalti, dar mai mult ma preocupa sa formez bulgarele acela care la un moment dat o sa zguduie principiile si business-ul tuturor, si o sa ii puna pe ganduri pe toti cei care refuza un om doar pentru ca “nu are suficienta experienta”.

Gata, m-am plictisit sa vorbesc despre mine si despre ce facem si ce avem de gand sa facem, o sa se vada in curand momentul in care in domeniul acesta amortit apar unii care incep sa faca valuri. O sa le dau cuvantul si celor din echipa, pentru ca avalansa de brief-uri ma face sa ma intorc la treaba. Ne auzim!

Luca Costea – "Directorul de Creatie trebuie sa te inspire, sa-ti faca „foame”. De pe scaunul de langa tine, nu la telefon sau pe Instagram. Daca n-ai timp de oameni, inseamna ca n-ai timp pentru pozitia asta. Dupa ce ai inteles asta (deja de cativa ani in cazul nostru) ramane doar sa suporti meeting-urile de management. In rest, pozitia conteaza mai putin cand bagam toti cot la cot. Diferenta apare doar din experienta si din ambitia pe care stii cum s-o insufli mai departe. Iar la finalul zilei, si daca iesim sa vindem limonada la strada, si daca ne ducem la o prezentare mare, echipa asta e mandra de ce-a iesit."

 

Irina Blansek – "Salut, eu sunt Irina si as vrea sa vin aici la voi si…”. E greu cand esti la inceput de drum si incerci sa te vinzi cat mai bine pentru ca, in final, experienta te recomanda prea putin atunci cand esti pus fata in fata cu primul tau director de creatie. Dar ce faci cand intrebarile de “interviu” nici macar nu sunt cele la care te-ai asteptat si ajungi sa discuti despre tot felul de nave spatiale, lucru care te face sa simti ca poate ti-ai gasit locul. Langa un Art despre care auzi ca e o adevarata “Legenda”, un Copywriter care incepe orice prezentare a ideilor cu “Irina si cu mine ne-am gandit…” si un director de creatie care face part-time psihologie fara sa ii dicteze fisa postului atunci cand ai orice fel de blocaj.

“Ha, deci pana la urma se poate!” zice juniorul din mine care si-a pierdut, de ceva timp, teama de a scoate capul la suprafata si a da volumul mai tare atunci cand are o idee. Cum asa? Pentru ca juniorul asta a inceput sa auda din ce in ce mai des, pe proiecte care l-ar fi speriat acum ceva timp, fraze ca “Excelent! Hai sa…”, “Ce tareee!” sau “Misto, bravo!".

------------
Alexandru Lazareanu ("Leje") este Creative Director al agentiei Infinit Agency

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Infinit Agency

Infinit este o agenţie full service cu digitalul la bază și care oferă servicii la cheie de la consultanță, analiză de business și transformare digitală până la strategie, project management, servicii de... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related