Unilever vrea să renunțe la reclame pe Facebook și Google

Unilever vrea să renunțe la reclame pe Facebook și Google

Unilever amenință că își va retrage publicitatea de pe platforme online ca Facebook și Google, dacă acestea nu reușesc să elimine conținutul care ”crează diviziuni în societate și promovează ură și furie”

Keith Weed, chief marketing officer al companiei, care deține branduri ca Dove, Magnum, Persil, a declarat că plaformele online sunt, uneori, ca o mlaștină, în cadrul conferinței anuale din California, Interactive Advertising Bureau, unde s-au întâlnit reprezentanți ai companiilor de media, publicitate și tehnologie, scrie The Guardian.

”Ca unii dintre cei mai mari advertisers din lume, nu putem să avem un mediu în care consumatorii să nu aibă încredere în ceea ce văd online.

Nu ne permitem să susținem un lanț digital - care transmite un sfert din publicitatea noastră spre consumatori - și care uneori e doar puțin mai bun decât o mlaștină, în termeni de transparență”. 

Weed nu a numit Facebook și Google, ci s-a referit în general la ”platformele online”. 

Potrivit unor studii Pivotal, în SUA, trei sferturi din publicitatea în mediul digital ajunge la Google și Facebook. Anul trecut, Procter & Gamble a făcut o declarație asemănătoare, înainte să taie 100 de milioane de dolari din bugetul pe digital. De altfel, Unilever este al doilea spender global, după P&G, bugetul său de marketing fiind de 7,7 miliarde de euro anul trecut. O treime din el s-a dus înspre digital.

”Fake news, rasism, sexism, terorism, teroriști care își promovează mesaje de ură, content toxic adresat direct copiilor - internetul de care avem parte e la un milion de ani distanță față de ceea ce credeam că va fi”, a mai spus Weed. 

Pe de altă parte, și Unilever a fost criticat anul trecut, chiar pe Facebook și alte platforme online, pentru o reclamă cu tentă sexistă. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Oameni

Sectiune



Related