[Tricou de designer] Cand iti place brieful, inscrii si cate 7 lucrari. Ca Bianca Apostol

[Tricou de designer] Cand iti place brieful, inscrii si cate 7 lucrari. Ca Bianca Apostol

Pentru competitia Tricoul tau de designer. Imprimat cu EPSONBianca Apostol a desenat exact ce-i place: inghetata, maci, ananas, Saguaro cactusul (ala cu doua brate si flori) si, nu in ultimul rand, pe amstafful ei roscat pe nume Red. N-a facut rabat de la culori - le-a folosit cu incredere. Ceea ce e foarte bine, caci imprimantei SureColor F2000 nu-i e frica de ele, ba chiar le imprima cu simt de raspundere. 

Tot asa a desenat si Bianca, dintotdeauna. Chiar daca a trebuit sa mearga la un liceu cu profil mate-info si la o facultate de jurnalism, a continuat sa faca ceea ce-si dorea cu adevarat: arta vizuala. Asa c-a desenat oricand si oriunde avea ocazia. Pe foi si pe banci, pe propria piele sau pe pielea altora. A tatuat, a pictat, ba chiar a sculptat si lucrat putin cu lutul. Si, iata, continua sa deseneze cu acelasi simt de raspundere si in competitia noastra. 

Sa stiti ca noi am trecut prin toate lucrarile inscrise, toate 430, si stim ca fiecare dintre autori a muncit la fel ca Bianca. Asa ca ar fi frumos sa le aratati aprecierea voastra prin cate-un vot tuturor lucrarilor care va fac cu ochiul. Aveti timp pana pe 22 martie.

 

Despre Bianca

Imi vine foarte greu sa vorbesc despre mine. Sunt o persoana retrasa si prefer sa ma exprim prin arta pe care o fac. Acolo este zona mea de confort, acolo ma simt cel mai bine, acolo sunt eu cu adevarat. Am crescut intr-o perioada in care trebuia sa faci ASE-ul sau ceva cu multa matematica. Imi doream sa merg la Tonitza si apoi la Facultatea de Arte, in schimb am facut liceul la Alexandru-Ioan Cuza, clasa de mate-fizica si apoi Facultatea de Jurnalism. In tot timpul asta am pictat, am desenat, m-am jucat cu lutul, am colorat, am sculptat putin, m-am tatuat si mi-am tatuat aproape toti prietenii.

Imi amintesc ca in timpul orelor de la liceu desenam pe banca sau pe coperta caietelor, mazgaleam tot ce imi pica in mana, nu eram atenta la ce se preda si pentru asta luam foarte des nota 3. Poate ca povestea mea este povestea omului si a luptei dintre cine suntem si cine “trebuie” sa fim: “The most dangerous risk of all – the risk of spending your life not doing what you want on the bet you can buy yourself the freedom to do it later” – Randy Komisar.

 

Decizia de a inscrie

La competitiile TheCreator nu am mai participat, cu toate ca asa cum m-a atras brieful pentru “Tricoul tau de designer” sunt sigura ca o s-o faca si altele. Nu m-am uitat in directia asta, recunosc, nu prea ma uit dupa oportunitati sau cum sa imi fac arta publica, dar am noroc ca prietenii mei apreciaza ceea ce fac si ma imping de la spate de multe ori.

In cazul de fata, Raluca, prietena mea, mi-a trimis detalii. In timp ce am inceput sa citesc despre ce este vorba deja imi imaginam ce modele mi-ar placea sa pun pe tricouri. Mi-a placut ca nu ati incercat sa limitati creativitatea in niciun fel, ci ati vrut doar sa cream ceva care sa faca oamenii happy in zile mohorate, atat pe cei care il poarta cat si pe cei care il privesc. Si asta am incercat si eu sa desenez. Tricouri care ti-ar colora putin ziua si te-ar face sa uiti ca ploua sau cata treaba ai, sa te bucuri ca il porti, doar pentru ca e misto sa il ai pe tine, la fel cum ti-ar placea sa te uiti toata ziua la un tablou.

 

Abordarea briefului

Consider ca in procesul de creatie primul pas ar fi sa te gandesti ce te face pe tine fericit, daca asta vrei sa oferi privitorului cel putin. Si cam asta arata toate designurile cu care am participat: un set de desene care ma fac foarte fericita, ma descriu putin pe mine.

Am inceput sa fac cateva schite cu lucrurile care imi plac si am filtrat pana cand am ramas cu cateva idei, plus cateva concepte si desene pe care le aveam deja facute. Si m-am gandit ca se potrivesc cu brieful. Cum ar fi “Explore the unseen”, “Red” si “Flowers” care sunt derivate din lucrari si idei mai vechi, care isi asteptau momentul. M-am gandit la subiecte comune si le-am transformat, le-am adaugat culoare, am exagerat intentionat, am vrut un contrast puternic intre design si griul inconjurator.

Dupa ce am avut schitele m-am apucat de brainstorming, de drafturi si schite peste schite, pana am gasit exact ce elemente vreau sa folosesc. Apoi prima prezentare catre public: mai exact sotul meu si fetita noastra de 4 ani. Sotul ma ajuta cu brainstormingul, iar fetita cu moralul, pentru ca totul e mereu wow pentru ea.

 

Ideile

Explore the unseen. Am gandit o inima, dar nu am vrut-o rosie. M-am tot jucat cu ea pana am hotarat sa o fac in nuante de albastru si sa ii adaug acea epava – toate elementele evoca ideea din brief, unde totul este gri (albastru in cazul de fata), apoi mesajul prin contrast salveaza si incurajeaza indemnand la cautare, venind totodata ca o promisiune: oricat de sumbru este totul in jur acolo unde exista viziune, exista speranta. “Only in the darkness you can see the stars” – Martin Luther King Jr.

Icecreams. M-am gandit la zilele fierbinti de vara, zile in care ieseam din casa doar pentru o inghetata. Ne intalneam cu prietenii si mergeam la gelateria preferata, sau cautam in Bucuresti locuri noi in care sa ne bucuram de inghetate aromate si racoritoare.

Red. El este cainele meu, un amstaff dragut, simpatic si foarte prietenos pe nume Red. Este roscat, dar eu l-am desenat si colorat asa cum il vad eu pe el, vesel si jucaus, foarte devotat. Desenul cu Red l-am facut pentru un model de tatuaj, pe care voiam sa mi-l fac (urmeaza :) si m-am gandit ca pana atunci toti ar trebui sa aiba un Red care sa-i bucure.

Flowers. Imi plac florile si in special macii. Am desenat si picat sute de maci, cred. Designul propus este o reinterpretare a clasicilor maci rosii. Imi amintesc de copilarie, de gradina cu flori a bunicii, de vacantele de vara. Cateva flori pe un tricou pot transforma o zi gri si sumbra intr-una vesela si optimista. “With freedom, books, flowers and the moon, who could not be happy” – Oscar Wild.

Pineapple. Imi place ananasul. Simplu! Am un tricou cu felii de ananas din compot, am brelocuri cu ananas, am picat ananasi. Imi place sa il mananc, sa il port! Voiam un tricou cu anans, dar nu am gasit sa imi cumpar unul asa cum mi-l imaginam eu asa ca am creat un tricou care sa ma bucure daca l-as avea.

Saguaro. Am ales Saguaro - cactusul urias – pentru ca traieste liber in desert in conditii vitrege, e plin de spini, dar infloreste si face fructe delicioase si sta drept in fata adversitatilor. Pentru zilele gri, in care nimic nu merge bine, acest tricou te va face sa te simti liber si puternic.

 

Tricoul in viata ta

Tricoul este articolul de imbracaminte in jurul caruia imi construiesc outfitul de cele mai multe ori, pentru ca este cel mai simplu canvas, a ajuns sa fie putin mai mult decat un articol vestimentar. Este mereu prima mea alegere, usor de asortat, merge cu orice, poate fi purtat in layere cu alte haine pe deasupra.

 

Propriul brand de tricouri

Da, m-am gandit si ma tot gandesc la asta, pentru ca mi se pare o modalitate mult mai apropiata de om de a impartasi arta, pentru ca si cel care il poarta se exprima si arata lumii cum se simte, cine e, ce i-ar placea sa impartaseasca cu ceilalti.

Atunci cand ai un tricou cu mai mult decat un logo pe piept incerci putin sa te exteriorizezi intr-o forma sau alta, spune ceva despre lucrurile care iti plac si chiar mai mult decat atat.

Cred ca nu am stiut exact de unde sa incep, nu am avut nici suficient feedback pana acum ca sa fiu sigura ca sunt pe drumul cel bun si m-am axat foarte mult pe tablouri, insa sunt in proces de a-mi deschide un magazin online cu mai multe printuri si mi-ar placea sa abordez si aceasta nisa.

 

Catre public si juriu

Incercati sa va imaginati ca le purtati si ca ajungeti in dreptul unei oglinzi sau pur si simplu va uitati in jos la modelul de pe tricou pentru ca va tot atrage culoarea. Daca va vedeti zambind si va imaginati fericiti inseamna ca am reusit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Related