[Tricou de designer] In competitia EPSON, Lisa Melinte a inscris un puzzle cu forme geometrice ascunse

[Tricou de designer] In competitia EPSON, Lisa Melinte a inscris un puzzle cu forme geometrice ascunse

In perioada liceului, Lisa Melinte aprecia creativii, insa ii privea doar ca pe "niste artisti si atat". Lucrul asta s-a schimbat cand Lisa a luat ilustratia de coarne, cumparandu-si prima tableta grafica. A inceput cu Photoshop si Corel. Apoi a dat la Facultatea de Arte Vizuale si Design din Iasi si a absolvit cu diploma de graphic designer. Proiectul ei de licenta: Witskill, un site-portofoliu. Acolo si-a trecut toate proiectele lucrate pan-acum ca freelance designer, cu specializare pe branding si identitate vizuala, dar si ca Art Director in agentie.

Pe viitor, tinteste catre ilustratie editoriala. Deci Lisa stie ce-o sa faca in urmatorii ani. Treaba asta cu planificarea lucrurilor poate fi un exemplu de urmat, ba chiar de pus in aplicare pentru urmatoarele 34 de ore. In sensul ca, printre celelalte lucruri pe care le ai de facut, ar trebui sa strecori si o sesiune de vot. Vorbim de lucrarile inscrise in competitia Tricoul tau de designer. Imprimat cu EPSON care asteapta sustinerea ta pana maine, 22 martie.

Pana te mobilizezi, mai jos, te asteapta povestea Lisei si a lucrarii ei:

Despre Lisa

Lisa, prezent. Ca sa fac un scurt rezumat despre mine, as putea spune ca sunt un creative „jack of all trades”, cu un apetit continuu pentru creatie, sub orice forma posibila. Desi am terminat un liceu cu profil mate-info, intensiv informatica, am fost mereu atrasa de domeniul creativ, desi pe atunci pentru mine toti creativii erau „artisti” si atat. Primul meu pas spre domeniul creativ a fost achizitia unei tablete grafice Wacom in 2007, si invatarea programelor Photoshop si Corel Draw, pentru ca imi doream sa fiu ilustrator - desi nu stiam sa desenez si nu intelegeam de ce nu poti picta in Corel.

Trecut-au anii si mi-am dat licenta in Graphic Design la Facultatea de Arte Vizuale si Design din Iasi, unde am creat un brand si oarecum si un alter-ego care combina doua elemente aflate in antiteza, ratiunea (dictata de emisfera cerebrala stanga) si creativitatea (dictata de emisfera cerebrala dreapta si materializata prin indemanare). Impreuna reprezinta pentru mine cheia succesului atat ca ilustrator, dar si ca designer. Pana in prezent am acumulat experienta atat ca freelance designer, fiind specializata pe branding si identitate vizuala, dar si experienta in agentie ca Art Director.

In prezent sunt studenta in ultimul an de master, tot la Facultatea de Arte Vizuale si Design din Iasi, sunt freelancer, mai nou si creator de content pe YouTube, lucrez la mai multe proiecte personale pe ilustratie si ma bucur in fiecare zi de orice ocazie de a fi creativa.

Cat despre planurile de viitor, imi doresc sa duc ilustratia mea la stadiul de editorial, sa reusesc sa impartasesc cat mai multor oameni pasiunea mea, cunostintele mele si mai ales lucrarile mele, iar pe plan secundar imi doresc sa ma pot ocupa de canalul de YouTube si de cresterea lui si de asemenea sper ca intr-o buna zi voi avea atat de multe cunostinta de impartasit incat sa pot fi speaker.

 

Decizia de a inscrie

Din pacate nu am mai participat la alte competitii de pe TheCreator, in schimb am stat si am vegheat din umbra ultimele 2 concursuri si lucrarile inscrise. Am vazut pe Facebook anuntul pentru competitia de creatie EPSON si mi-am dat seama instant ca asta e locul meu si sansa mea de a readuce la viata cel mai drag proiect personal.

Brainstormingul pentru a crea proiectul “Geoshapes” a durat de la cateva zile pana la poate vreo 2 saptamani. Am vrut sa jonglez cu pasiunea mea pentru ilustratie, dorinta de a crea cat mai mult posibil, necesitatea de a-mi gasi momente de liniste in desen si cunostintele din domeniul designului, pentru a crea o ilustratie altfel. O ilustratie care fie ca iti place, fie ca nu, sa nu iti poti desprinde prea usor ochii de la ea si sa te faca sa vii mai aproape.

In definitiv, asa faci un fashion statement. Gusturile nu se discuta, iar in domeniul creativ niciodata nu vei putea multumi pe toata lumea, dar asta nu inseamna ca nu poti atrage atentia tuturor.

 

Ideea din spatele lucrarii

Elementele cheie ale setului din lucrare sunt linia, punctul si cele trei forme geometrice de baza, care se regasesc in fiecare dintre cele 3 desene. Am vrut sa folosesc triunghiul, cercul si patratul ca “leitmotif” sa spunem, si in final am creat un mic puzzle in care toti cei carora le-am spus ca pot gasi cele trei forme geometrice in fiecare desen, au inceput sa caute, de multe ori (din pacate), fara succes.

 

Tricoul in viata ta

Consider ca fac parte din categoria oamenilor rezistenti la frig (pana la o limita totusi), asa ca niciodata nu am fost mare purtatoare de pulovere sau bluze cu maneca lunga. Daca stau sa ma gandesc bine, orice articol vestimentar cu maneca lunga din dulapul meu trebuie sa prezinte fermoar, nasturi sau capse, pentru a putea fi desfacut sau dat jos incepand cu 20 de grade in sus. Din cauza asta, m-am bazat mereu pe primul strat de haine, constand in tricouri sau maieuri.

Pentru mine tricoul este indispensabil datorita versatilatii sale. Atat timp cat te reprezinta si materialul este unul calitativ, tricoul il poti transforma in echipament de alergat, tinuta de birou si la final de zi, pijama.

 

Cel mai fashion-statement tricou din sifonier

Cel mai fashion-statement tricou pe care il am, hm. E un tricou pe care il am de aproape 5 ani. L-am gasit intr-un second hand, intr-o zi in care m-am gandit sa verific cat mai multe SH-uri pentru ca auzisem ca e un fel de treasure hunting treaba asta si ca gasesti chestii misto.

Nu stiu daca e big fashion-statement, dar pentru mine, ca purtator de haine negre in proportie de 80%, este un fashion-statement datorita dualitatii si contrastului dintre cele doua fete, la fel cum si pasiunea mea si activitatea mea in domeniul creativ contrasteaza cu tinutele mele.

 

Propriul brand de tricouri

M-am gandit de foarte multe ori sa imi fac propriile mele tricouri doar ca niciodata gandurile mele nu ajungeau si la un punct al materializarii; pentru ca fie nu stiam ce sa desenez pe ele, fie nu stiam daca cineva le va admira si le va cumpara, fie nu stiam de unde sa incep. Asta pana anul trecut, in iunie, la editia Street Delivery 2017 din Iasi, cand s-a materializat proiectul Geoshapes. M-am izbit intial de aceleasi intrebari si ofuri ca inainte, doar ca am reusit sa gasesc solutia aia! care te tine treaz noaptea si te gandesti ca “asta e, asa o sa fac, o sa fie FIX ceea ce trebuie”, iar in cazul meu a fost blockprinting si live blockprinting.

Blockprintingul a dat tricourilor o textura aparte si o nota de unicitate si de handmade, pentru ca niciunul nu iesea la fel ca cel de dinaintea lui. Cat despre blockprintingul facut live, acesta a animat standul si l-a tranformat intr-un mic show, si mi-a creat si mie destul de multa adrenalina stiind ca e posibil nu numai sa stric tricourile ci sa si arat oamenilor cum fac asta. Din fericire, doar un tricou a fost “ranit”, si anume primul, pe care l-am facut ca test.

 

Catre public si juriu

Atat in fata publicului cat si in fata juriului, cel mai bun mesaj il va transmite lucrarea mea, indiferent cate as spune despre ea. Pentru mine, Geoshapes e un refugiu si un manifest al dorintei si placerii mele de a ma pierde in ceea ce imi place sa fac, mai ales atunci cand ziua mea e groaznica si nimic nu merge cum trebuie. Pentru unii poate fi un fashion-statement, clar ca negru pe alb, menit sa atraga atentia prin contrast si detalii, iar pentru altii poate fi un puzzle, atat pentru ei cat si pentru privitori, menit sa te ajute sa iti incepi ziua un pic mai bine dupa ce l-ai pus pe tine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related